Route verplicht als track rijden.
-
Veel mijn routes zijn op de TomTom kaart gemaakt.
Als ik zo'n route in MRA Next laad, moet ik deze als track rijden. Ook al heb ik deze functie uitgeschakeld staan.
Het gaat om versie 4.3.6Doe ik wat verkeerd?
-
@M-Schrijver bij upload gebruik als route
-
Dan begrijp je denk ik niet wat ik bedoel.
De route is gemaakt in MRA Routeplanner op de TomTom kaart en staat daarmee dus ook als Route in de lijst met routes.
In MRA Next (Navigatie) zoek ik deze route op en selecteer deze. Vervolgens druk ik op "Navigeer" en krijg ik onderstaande melding te zienIn het verleden (paar maand geleden) kreeg ik deze melding nooit.
Als ik een route gemaakt het de Here kaart selecteer, krijg ik wel gewoon de route te zien. -
@M-Schrijver klopt helemaal zo!
Track navigatie is grondig verbeterd en er zitten weinig nadelen meer aan. Omdat de route in TomTom gemaakt is, wordt nu track navigatie gebruikt zodat het overeenkomt met de geplande route. Als we hem als route zouden rijden, krijg je zeer waarschijnlijk een andere route.Nu forceren we de juiste keuze en halen we een uitgebreide complexe keuze bij de gebruiker weg!
-
Moet nog met tracknavigatie gaan rijden. Heb er in MRA nog geen ervaring mee. Laat mijn oordeel dus nog even open.
-
@M-Schrijver, Mocht (om wat voor reden dan ook) tracknavigatie jou niet bevallen, dan zul je je moeten aanwennen om routes in HERE te maken en niet in TomTom. Dat is sowieso een advies wat al tot in den treure gemaakt wordt hier op het forum Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat tracknavigatie je tegen gaat vallen.
-
@Con-Hennekens helemaal mee eens Con. Als je bv wel de TT kaart gebruikt omdat je dan de kronkel optie van TT kunt benutten, die dan nadiende vergelijking met Here en zorg dat die hetzelfde wordt als de TT.
Have fun -
Mijn routes zijn gemaakt op de TomTom kaart omdat TomTom Go voor mij nog steeds de basis is.
Heb afgelopen jaar al wel veel met MRA gereden maar nog te veel frustraties onderweg gehad om het mijn nieuwe basis te noemen.
@Con-Hennekens
Ik ga de track navigatie zeker proberen. Daar hoef je niet bang voor te zijn. -
@M-Schrijver Hoi Ik zie dat je MRA gebruikt in combinatie met Android Auto. Het werkt nu gelukkig wel zonder al teveel problemen. Het blijft een extra schakel en kan dus voor gedoe zorgen dat is zeker. Bovendien kun je zo niet de volle mogelijkheden gebruiken van MRA. Vandaar dat ik de overstap naar een Android tablet heb gemaakt en bevalt me uitstekend. Daar komt ook nog een blog van
-
Het scheelt dat ik tijdens rijden eigenlijk helemaal geen mogelijkheden wil. Dus daar is Android Auto voor mij geen probleem. Ik rij als een slaaf van de navigatie maar volg wel mijn eigen kop. De navigatie moet dus leiden maar ook lijden.
Ik vind informatie welke ik in 1 oogopslag kan zien en een uiterst soepele ervaring het belangrijkst.
De app moet voor mij bepaalde mogelijkheden hebben. Die stel ik eenmalig in en rij daar al mijn routes mee. Bepaalde mogelijkheden wil ik niet eens gebruiken. Omdat die tegenstrijdig zijn aan mijn idee hoe een navigatie zou moet werken. -
Je kunt de routes gewoon maken in de TomTom kaart en als je routes wil rijden de kaart wijzigen naar de Here-kaart nadat je een aantal routepunten hebt toegevoegd, zodat de route gelijk blijft.
-
Dat is mij bekend.
Ik vergelijk de routes altijd met de Here en TomTom kaart. Dus de extra benodigde punten staan er ook al.
Het omschakelen is dus niet het grootste probleem.Was alleen verbaasd dat deze aanpassing was doorgevoerd.