moeilijk routes maken en aanpassen
-
Ben bezig om alvast routes te maken voor mei als ik via Nederland naar Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk weer via Duitsland terug ga maar het is niet te doen als ik vormingspunten/viapunten plaats en de punten blijven niet zichtbaar op het scherm nadat deze geplaatst zijn, ook streetvieuw laat te wensen over, vaak zie ik niet meer de pijl waar ik me bevindt en ook niet naar welke richting ik kijk, is dit een probleem in de app/software of server?
nog belangrijker, hoe kom ik er van af?
-
@marc-van-der-heijden via points and waypoints remain visible only on the map you have created. If you start a new map, you won't see the same points only if you create a POI list and mark it active for ever map. The street view option is from Google not from MRA ! You can share the map here for further help.
I don't fully understand what are you trying to get rid of ? -
@marc-van-der-heijden Hi Marc, wat bedoel je precies met vormingspunten/viapunten blijven niet zichtbaar? Zodra je een punt plaatst op de map/route blijft ie zichtbaar
-
@marc-van-der-heijden hoi Marc. Als je vormingspunten plaats blijven die zichtbaar op je scherm. Vraag op welk platform plan je die routes. Mijn ervaring is dat het makkelijker gaat op een pc. Met telefoon of tablet kan ook maar dan moet je eerst wel flink oefenen.
-
@Marinus-van-Deudekom
Ik maak de routes altijd in safari op mijn MacBook Air, ik heb het destijds voor elkaar gekregen een soort snelkoppeling te maken die in de Dock staat ( geen idee of me dat weer lukt) en dan hoef ik maar op de snelkoppeling te klikken en ik zit meteen in mra, het leuke is dat ik maar 1 keer hoef in te loggen en daarna nooit meer, ook niet als ik de hele browsegeschiedenis en cache's wis
zie: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw9e991864/mac -
@marc-van-der-heijden Hoi Marc
Ik weet dat de safari browser zo hier en daar voor problemen zorgt. Misschien dat je het eens kunt proberen met de Chrome browser. Verder weet ik niet veel van Apple anders dan dat Apple en Marinus een slechte combi is -
@Marinus-van-Deudekom
Ga ik het voorlopig proberen in chrome, gelukkig kan ik hier ook een snelkoppeling voor maken en die in de Dock plaatsen, kijken hoe zich dit ontwikkeld en het maken van routes eenvoudiger wordt en de pijl waar ik me bevindt niet ineens verdwijnt -
@marc-van-der-heijden Ik herken het probleem dat je schetst niet.
Als ik aan een route die ik gemaakt heb routepunten toevoeg of wijzig blijven deze in de webplanner genummerd in de route staan (ook na heropenen) en gebruik ook een Mac en Safari. Als ik die route open op mijn telefoon staat die route nog steeds op dezelfde wijze weergegeven in de app van MyRoute-app.
Die routepunten verdwijnen uiteraard als je er dan een track van gaat maken. -
@Rob-Veerman Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd, sorry daarvoor, ik bedoel als je steetview aanklikt, dan krijg ik linksonder op je scherm een klein vakje met de pijl van waar je je bevindt, vaak verdwijnt de pijl zodat het niet te achterhalen is welke kant ik op kijk, en als ik me verplaats welke kant ik op beweeg
-
@marc-van-der-heijden hoi Marc
Je moet op dat kleine vlakje klikken dan wordt het Streetview groot en kun je ook de richting waarin je kijkt veranderen