Suggestie: Locatie vrienden
-
Garmin biedt op de XT’s al de mogelijkheid om de locatie van vrienden op de kaart te zien. Persoonlijk rijd ik jaarlijks met een grote groep meerder meerdaagse in het buitenland, waarbij we vaak opsplitsen in kleinere groepjes. Het zou ontzettend handig zijn als je eenvoudig kunt zien waar deze groepjes zich bevinden op en rondom de route. Hoewel dit met andere apps ook mogelijk is, is het tijdens het rijden niet verstandig om daartussen te moeten schakelen.
Daarnaast zou deze functie ook erg nuttig zijn tijdens eendaagse ritten met een groep. Het komt regelmatig voor dat de groep uit elkaar valt. Het bereik van headsets is vaak beperkt, en als dit gebeurt op bijvoorbeeld een opleidingsroute, raak je elkaar snel kwijt. Even wachten op een hoek of afslag is niet altijd veilig, dus een dergelijke optie zou hierbij een uitkomst bieden.
Ik begrijp dat dit niet eenvoudig zal zijn om te implementeren, maar gezien het feit dat het MRA-team ook complexe features zoals offroad waypoints heeft toegevoegd, durf ik dit idee toch echt wel voor te stellen!
-
@CD130 gaat zeker komen wanneer we de website gaan aanpakken.
Nu zijn er nog teveel technische beperkingen maar een feature als dit gaat zeker komen