Tijdsverschil MRA - TomTom
-
Wat vreemd. Ik heb een route in MRA gemaakt, waarbij de rijtijd op 3 uur en 29 minuten wordt aangegeven. Als ik daarna (via plan.tomtom.com) de route in mijn TomTom 550 laadt, geeft de TomTom aan dat de rijtijd 3 uur en 54 minuten zal zijn.
Dat is een verschil van 35 minuten. Ik heb de track geladen, die komen wel overeen. Viel me zo maar op. Iemand een idee? -
-
@Jaap-Marchal Dit zelfde tijdsverschil kom ik ook tegen in mijn situatie met een Garmin (Zumo XT), de BMW navigatie (TomTom) en MRA. Verschillende ritten gereden met op alle drie dezelfde route maar alle drie gaven ze een andere rijtijd aan.
Gedurende de rit kwamen de eindtijden wel telkens dichter bij elkaar. Zo heb ik onder andere gemerkt dat de BMW navigatie bijvoorbeeld al rekening houdt met het tijdsverlies bij een veerpont, wat de Garmin in ieder geval niet doet. Ook zal er onderweg best verschil zijn in de kaarten voor wat betreft de toegestane maximum snelheid, hetgeen ook al leidt tot tijdsverschil. En zo zullen er nog wel meer redenen zij voor het verschil in rijtijd!