Mag je hier nu wel of niet inrijden?
-
Ik heb een route door de Hoekse Waard gereden en nu werd ik een stukje omgeleid op deze weg:
Aangezien ik de route later heb aangepast weet ik niet meer exact waar dit precies is in de Hoekse Waard.
De situatie is als volgt:
- Het is een niet verplichte fietspad (bord G13);
- De wegbeheerder gaat ervan uit dat de weg ook gebruikt wordt door motorvoertuigen. Waarom anders bord C06?;
- De wegbeheerder sluit de weg voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen met bord C06;
Mijn inziens en mijn eerste ingeving is, is dat ik hier met een motor in mag rijden. Klopt dat?
Ik zal nog es zoeken waar dit precies is en kijken of ik de route kan reconstrueren.
-
Hans heeft een MRA-kaart gemaakt met POI's die wegen aangeven die zijn getroffen door sluitingen voor motorfietsen.
Hans has created an MRA map with POIs indicating roads affected with closures for motorcycles.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8894330?mode=share
-
@Nick-Carthew Ik ken die map maar mijn inziens (wat ik vermoed) beperkt tot wat Hans weet/kent/als info toegespeeld krijgt. Neemt niet weg dat ie goed werk verricht uiteraard!
De afsluitingen die voor dat gebied getoond word zit meer in de omgeving van Nissewaard/Heenvliet (links van Nissewaard) en niet in het grotere gebied van de Hoekse Waard.
Aan de ene kant zou ik zeggen JA het mag omdat de wegbeheerder hier van uitgaat, aan de andere kant twijfel ik vanwege bord G13 (onverplichte fietspad).
Zal eens via andere wegen vragen of het mag.
-
@Nomko-Nomden het verbodsbord voor autos is hier absoluut niet op zijn plaats en volkomen overbodig
Een fietspad is by design verboden voor andere voertuigen.
Dat dit bord er staat levert alleen maar onduidelijkheid op. Dus verboden voor motorvoertuigen dus ook voor motoren, wel een mooi weggetje dat wel naar het mag niet -
@Marinus-van-Deudekom Neemt niet weg dat ik hier doodleuk overheen kon/mocht van MRA!
-
@Nomko-Nomden said in Mag je hier nu wel of niet inrijden?:
Mijn inziens en mijn eerste ingeving is, is dat ik hier met een motor in mag rijden. Klopt dat?
Nee, het is immers een fietspad... daar veranderd het C06 bord niets aan.
Neemt niet weg dat ik hier doodleuk overheen kon/mocht van MRA!
Van HERE, niet van MRA
Was dat trouwens een route (met routepunten) of een track, die dan weer gecalculeerd is met kaartlogica van derden...Weet iemand of ergens op te zoeken is wat bij HERE de kenmerken zijn van een weg? Bij OSM is dat behoorlijk inzichtelijk, maar lijkt onderscheidt tussen motorvoertuigen met 2 wielen, en méér dan 2 wielen NIET te worden gemaakt. Ik vind dat eigenlijk wel bijzonder om te zien. Dat verschil is nochtans Europees wettelijk vastgelegd...
-
Ik heb de uitvraag gedaan bij alle wegbeheerders van Nederland, en de meeste hebben mijn vragen beantwoord, wat heeft geresulteerd in het Afsluitingen Nederland bestand.
Nu wordt het bestand vooral geupdate doordat mensen melden via een ticket dat er een weg afgesloten is en via de media als er een weg weer open gaat. -
I checked quick on the Internet Netherlands traffic signs for this situation on the picture
There is the wrong sign c06, it must be the sign c12 so that any missinterpretation is prevented.
In Germany we use in such situation sign C1 the red ring only with an attachement text „Fahrräder frei“ your sign for fietspads may with the attachement permit.
Finally, as each Nav Sat from Tom Tom, Garmin tells you at start. The sat system is only a supporting tool. You are responsible to reflect current situations and legal rules at any time.
-
@Peter-Schiefer said in Mag je hier nu wel of niet inrijden?:
There is the wrong sign c06, it must be the sign c12 so that any missinterpretation is prevented.
No, even with the C12 sign the combination with the G13 "non-mandatory cycle path" holds no ground. On a "non-mandatory cycle path" no motorized traffic is allowed at all (not even scooters or "rollers"), so there is no need for either a C06 or C12 sign.
-
@Con-Hennekens pcies, zoals ik stelde. Een volkomen onzinnig bord dat daar nooit zou mogen staan
-
Het leidende bord hier is het bord "fietspad". Dit houdt in dat het dus alleen bedoeld is voor (snor)fietsers. Ook bromfietsers zijn hier dus niet toegestaan.
En ja, helaas laat Here wel eens een steekje vallen. Kijk maar eens naar het Vlog van van Denise van 26/8 (nummer 6) Waar de MRA haar netjes door de Nijkerkse polder stuurt en ze op een gegeven moment gewoon rechts af slaat terwijl daar een geslotenverklaring geldt. Zelfs het bord (C12, auto's en motoren) is in de vlog duidelijk zichtbaar! Maar . . . de route loopt daar toch gewoon door, door de polder.
Uiteindelijk heeft Denise het toch in de gaten en wijkt ze af van de route om deze later, voorbij Nijkerk waar het weer mag, weer op te pakken -
@ErikS
Welke kaart je ook gebruikt, ze zullen nooit voor 100% kloppen, dus je gezonde verstand gebruiken mocht je tegen een gesloten verklaring in je route hebben opgenomen.
De afsluitingen Nederland en Duitsland kunnen je helpen bij het plannen van je route. -
@ErikS said in Mag je hier nu wel of niet inrijden?:
Waar de MRA haar netjes door de Nijkerkse polder stuurt en ze op een gegeven moment gewoon rechts af slaat terwijl daar een geslotenverklaring geldt.
En uit ervaring weet ik dat daar wordt gecontroleerd en bekeurd
-
@Ralph-Janssen Ja, dat weet ik ook en ik had dit ook nooit zo (duidelijk) in een vlog laten zien.
@Hans-van-de-Ven
Toch kennelijk eventjes het gezonde verstand niet gebruikt. -
@white-mouse-on-the-motorbikegmail-com, motorrijders, zijn anarchistische rebellen, toch?