instelling zichtbaarheid routes
-
Als ik de instelling van een route wijzig van prive naar vrienden of openbaar, hoeveel tiijd neemt dit in beslag vooraleer mijn vrienden dit kunnen zien of ingeval openbaar iedereen dit kan zien en downloaden.
Grtn Patrick -
@VERMEULEN-PATRICK-0 deze wijziging is dan direct doorgevoerd.
-
@VERMEULEN-PATRICK-0 dat is eigenlijk per direct! Maaarrrrr en er is een grote maarrrr!
Ik vermoed dat jij afzonderlijke routes van privacy instelling wijzigt, en dat is prima, mits de privacy instellingen van de folders waarin deze staan ook correct zijn, of anders gezegd, minder dan of gelijkwaardig privacy stringent aan de route die je wenst te delen.
Een openbare route, in een folder die alleen voor jouw toegankelijk is, zal door niemand behalve jouzelf gevonden kunnen worden. Een private route in een openbare folder ook niet, maar openbare routes in diezelfde openbare folder kan door iedereen gezien worden. Kortom;
In een openbare folder kan gevonden worden:
- route voor vrienden, door vrienden
- openbare route, door iedereen
In een folder voor vrienden kan gevonden worden:
- route voor vrienden, door vrienden
In een folder voor alleen jou kan gevonden worden:
- niets (behalve natuurlijk jijzelf, duh)
Dus als je maten toch je routes voor vrienden, niet kunnen vinden, dan staat waarschijnlijk de privacy instelling van de folder nog op privaat, en niet minimaal op "vrienden".
-
@VERMEULEN-PATRICK-0 daarbij nog aanvullend… als je de privacy van een map wijzigt, wijzig je meteen ook de privacy van alle routes die er op dat moment in die map staan.