BMW Naigator 7 versus TomTom/Here
-
Ik vernam dit oudere nieuws nu pas :
De nieuwe BMW Motorrad Connected Ride Navigator is gebaseerd op kaarten van TomTom. BMW Motorrad heeft samengewerkt met TomTom om hun rijders een ingebouwde navigatie-ervaring te bieden die TomTom's navigatiesoftware en -diensten integreert, inclusief kaarten, real-time verkeersupdates en weerinformatie. Het nieuwe Navigator systeem is voorzien van cloud-integratie en kan direct via BMW systemen worden bijgewerkt zonder dat een computerverbinding nodig is.
Mag ik daaruit besluiten dat Here kaarten als basis voor de berekening niet meer zo goed zijn, omdat een grote speler zoals BMW nu beroep doet op TomTom ?
Of gaat BMW meer Europees, of was het een betere deal op vlak van centen en dollars €€€, enz ?
Feit : we zitten ermee
Ander Feit : TomTom ontwerpt nog steeds de mooiste routes, maar hun TomTomRider type 400-550 zelf is verouderd.Het zou leuk zijn mocht TomTom de motorsoftware als onafhankelijke App beschikbaar stellen voor iPhone, Android, Linux, Carpe Iter, AIO 5, enz.
In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM. Ik hoop het althans.
-
@AWDC-LAO said in BMW Naigator 7 versus TomTom/Here:
Het zou leuk zijn mocht TomTom de motorsoftware als onafhankelijke App beschikbaar stellen voor iPhone, Android, Linux, Carpe Iter, AIO 5, enz.
Is dat niet al gewoon zo?
@AWDC-LAO said in BMW Naigator 7 versus TomTom/Here:
In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM.
In de planner is dat al lang zo. In de app zal dat niet gebeuren, aangezien die gebouwd is op de HERE SDK.
-
@AWDC-LAO Wat de beweegredenen van BMW zijn om over te stappen naar TomTom is voor outsiders alleen maar gokken...
In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM.
Dat kunnen we toch al? Je kan routes ontwerpen op basis van de TomTom kaart mits je daarvoor in Routelab een Gold abonnement hebt afgesloten! Die routes kan je versturen naar TomTom-MyDrive.
-
@Rob-Verhoeff
Via Safari, Firefox, ... kan dit en dat doe ik al jaren.
Ik bedoelde wel van de navigatie app zelf op mijn iPad of Carpe Iter, maar ik heb in andere antwoorden begrepen dat dit een verre droom is.