Tracklog of ROute-track?
-
Een tracklog kan ik importeren als Tracklog of als Route-track. Ook kan ik beiden gebruiken als basis om een nieuwe route te maken. Een verschil is dat ik alleen geïmporteerde Tracklogs kan gebruiken als achtergrond bij het maken van een nieuwe route. Maar verder begrijp ik nog niet goed de verdere verschillen.
Kan iemand mij precies het verschil uitleggen tussen een Tracklog en Routetrack?
En wanneer gebruik ik de een en wanneer de andere?Dank!
Groet. Reinier
-
@Reinier007 De verschillen tussen die twee:
-
Route-track: Een bestand met een getekende route-lijn tussen een begin- en eindpunt;
-
Track-log: Een bestand met een vastgelegde lijn als resultaat van een gereden rit.
Kijk eens in de helpsectie of je daar iets meer aan hebt: https://ondersteuning.myrouteapp.com/support/solutions/articles/12000072052-handleiding-uploaden-van-route-route-track-en-tracklog-
-
-
@Reinier007 said in Tracklog of ROute-track?:
Een verschil is dat ik alleen geïmporteerde Tracklogs kan gebruiken als achtergrond bij het maken van een nieuwe route.
Huh?
Nee hoor, je kan al het volgende tonen in je nieuwe route als wat jij noemt "Achtergrond"...
- Route uit eigen account
- Tracklog uit eigen account
- Als route geïmporteerde route via "Routes->Nieuw->Route(upload)->route"
- Als route-track geïmporteerde track via "Routes->Nieuw->Route(upload)->route-track"
- Als route-track geïmporteerde tracklog via "Routes->Nieuw->Route(upload)->route-track"
- Als tracklog geïmporteerde tracklog via "Tracklogs->Nieuw->Tracklog(upload)->tracklog"
In het een-na-laatste geval moet je die tracklog echter niet vanuit het menu "Tracklogs" toevoegen, maar vanuit het "Routes" menu in de menu-zijbalk in je nieuwe route.
-
@Reinier007, wat mijn voorgangers zeggen
Het verschil tijdens het "instellen op de achtergrond" zit hier:- Routes en route-tracks vind je terug onder Routes
- Tracklogs vind je terug onder... Tracklogs
-
@Con-Hennekens Dank! Dat heb ik gevonden en begrijp ik
-
@Rob-Verhoeff In beide gevallen is het toch een getekende lijn met een begin- en eindpunt. Of het nou van een gereden rit is of van een geïmporteerd GPX-bestand, maakt dan toch niet uit?
En ja, een tracklog is een lijn van een route die je hebt GEREDEN. In mijn visie, dus een speciale Route-track, niet vanuit een voorgedefinieerd "pad", maar gebaseerd op een voltooide rit.
In MRA zou het dus in beide gevallen gewoon een track kunnen zijn.Met beide type kan je precies hetzelfde volgens mij. Als achtergrond gebruiken, maar ook om te navigeren.
Dus wat is nou functioneel het verschil, anders dan dat de totstandkoming anders is?
M.a.w. los van de oorsprong, wanneer gebruik ik het ene type en wanneer het andere type in MRA-app? -
@Reinier007 said in Tracklog of ROute-track?:
een tracklog is een lijn van een route die je hebt GEREDEN. In mijn visie, dus een speciale Route-track
Laten we de definitie zuiver houden. Een tracklog is géén speciale route-track
Het functionele verschil is dat een:- routetrack is bedoeld om daadwerkelik op te navigeren. Een methode populair vooral onder Garmin en TomTom gebruikers die zeker willen weten niet voor verrassingen te komen staan.
- tracklog is bedoeld om naderhand te kunnen zien waar je geweest bent.
Ja, een tracklog kun je ook (proberen te) navigeren, maar er zitten vaak veel onvolkomenheden in, afwijkingen, niet geplande stopplaatsen. Blijft vaak rondcirkelen tijden een lunchstop etc. Een tracklog is wel geschikt om achteraf een opgenomen rit te verwerken tot route in de planner.
-
@Con-Hennekens Dankjewel Con!
Dat geeft scherper weer waarvoor beide type tracks bedoeld zijn.
Ik ga er eens mee experimenteren.Groet, Reinier
-
@Con-Hennekens legt het goed uit.
Er is ook een andere uitleg.
Een Route-Track is een track die in het GPX bestand zit wanneer in MRA of Basecamp of andere routeplanner een route gemaakt hebt en deze als GPX opslaat.