Brug lijkt afgesloten in de MRA planner
-
De hoog buurloseweg over de A1 lijkt afgesloten, hier waren eerder werkzaamheden, maar zou gewoon open moeten zijn. Is dit iets wat ook bij here gemeld moet worden (ik heb een gratis account, dus ik kan niet zien wat here hier doet).
-
OSM kaartfouten melden
https://community.openstreetmap.org/t/waar-meld-jij-je-osm-bugs/65308
-
@eboman Jij hebt de OpenStreetMap geselecteerd. Schakel eens naar de Here-kaart, dan zie je dat de route over die weg gewoon wordt geaccepteerd. OSM heeft het hierbij fout en niet Here.
-
@eboman heeft een basic account
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master @eboman, mooie tijd om nu van de aanbieding te profiteren
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master volgens de route planner van OSM is alles in orde ?
-
Er zit een vertraging tussen de nieuwe OSM data en de data die wij gebruiken. We zullen binnenkort weer alles updaten
-
@Corjan-Meijerink is er toevallig al een update geweest? De data lijkt nog niet goed.
-
En waanneer komt die update op de OSM kaart? Enkele dagen? Enkele weken? Daar kan de vraagsteller niet op wachten dunkt mij...
Ok, ik heb de route ook nagemaakt en ik heb een Gold abonnement.
Goed, in OSM:
En in HERE:
Wat me ook opvalt is dat OSM de route rond maakt, ondanks dat ik er meerdere routepunten verder van die brug geplaatst hebt, dit zie je niet terugkomen onder HERE.
Dus de fout zit terdege in de OSM kaart.Wat is voor nu voorlopig de snelste oplossing? Klik op de routepunt na de brug (in mijn voorbeeld dus routepunt 7) en klik dan op de knop met de 3 puntjes voor meer opties. In het menu wat openklapt selecteer je de 2de knop van rechts op de onderste rij (zie screenshots hieronder). Daarmee bewerkstellig je dat jouw route op de OSM kaart wel over de brug gaat en dat je de route dan normaal kan rijden over de brug.
-
@Nomko-Nomden ja dat is een goede tip, dit werkt voorlopig
-
@Nomko-Nomden Top-tip!! Liep ook tegen een soortgelijk probleem op. Hiermee opgelost, dank je wel!