Welke smartphone gebruiken jullie?
-
Ik ben met de camper onderweg in Portugal.
Ik heb voor het eerst de gehele route met de MRA-app gereden en ben zeer tevreden over de app.
Waar ik wel tegenaan loop is de smartphone, welke ik hiervoor gebruik.
Deze geeft op enig moment aan dat hij te heet wordt en functies gaat uitschakelen.
Gevolg is dat de app minder actueel reageert en navigeert en als het ware, 10 mete loopt.Nu de vraag: Herkennen jullie dit en welke smartphone (merk en type) gebruiken jullie?
Vrgr. A.Veenstra
-
Ja, klopt. Ik gebruik zowel een iPhone als een Samsung. Het heet worden worden door de hoge batterij consumptie wordt veroorzaakt door de Here-kaart.
Er wordt hard gewerkt door MRA en Here aan een oplossing. -
@AlbertV Waar heb jij jouw mobiel in de camper? Toch niet voor/tegen de voorraam?? Want dan kijk ik er niet van op dat dat ding zo heet wordt. Enerzijds, recht voor het raam, dus zonlicht erop. Anderzijds, voor het raam, kan eigen warmte slecht kwijt.
Ik heb al een aantal jaren een Oppo X2 Find Pro. En hoewel het een prima toestel is, heb ik hier en daar toch dingen waarvan ik zeg...mmmmwaahhhh...kon beter! Maar waarvoor ik hem aangeschaft doet ie goed zijn ding voor!
Hiervoor 2x een OnePlus gehad. Hele goede toestellen, maar die werden van goed betaalbare flagship killers "gepromoveerd" naar de high-end/net zo duur als de rest flagship killers.
Ik doe meestal zo'n 4 tot 5 jaar met een toestel afhankelijk hoe hem behandel.
Met de Oppo 1x gehad dat ie compleet uitviel door oververhitting, maar had dat ding dus ook in de houder tegen het voorraam in de zon. Vandaar mijn opmerkingen bovenaan.
En daarnaast is het ook zo dat MRA icm HERE kaart een hoger batterij verbruik heeft wat zou kunnen leiden tot een hogere warmteontwikkeling in de batterij zelf. Dit moet je dus ook zoveel mogelijk zien te voorkomen omdat hitte en batterijen van mobiels niet al te goed hand-in-hand gaan.
-
@Nomko-Nomden
Dank voor je bericht.
Ik begrijp dat de Here+ kaarten hiervoor verantwoordelijk is.
Ik heb jaren, met de gsm op de voorruit geplakt, genavigeerd met Google Maps en nooit last gehad.
Ja , wat je zegt, ze worden dan wel warm, maar ik had geen uitval, zoals nu het geval is.
Ik gebruik ook Android Auto en leg de gsm in een bakje onder het dashboard.
Ook dan melding van te heet worden en uitval.Ik hoop dat men de problemen met de Here-kaarten snel onder de knie krijgt!
-
Mijn oudere Galaxy S9 wordt vrij warm. Dit is een toestel met de nodige gebruikers uren. De accu is dan al minder goed wat vaak ook meer warmte oplevert.
Momenteel gebruik ik een Pixel 6a. Deze wordt merkbaar minder warm.
Als de telefoon te warm wordt, worden er inderdaad functies uitgeschakeld. Dat is vervelend maar pure bescherming van toestel.
Wat ik overigens met TomTom Go i.c.m Android Auto gemerkt heb, is dat TomTom GO op de smartphone officieel gestopt was met werken vanwege de hitte van het toestel (stond op het scherm van de smartphone). Maar tegelijkertijd op Android Auto gewoon vrolijk verder ging met functioneren.Smartphone in een houder voor het ventilatierooster hangen. Dan wordt deze actief gekoeld. Dat scheelt heel veel.
-
@M-Schrijver said in Welke smartphone gebruiken jullie?:
Smartphone in een houder voor het ventilatierooster hangen. Dan wordt deze actief gekoeld. Dat scheelt heel veel.
Ja dat scheelt zeker veel. Ook het NIET gebruiken van zo'n kunstof isolatie-bumper scheelt heel veel, dat wordt nogal eens vergeten.
-
I use a Samsung S21+.
The power comes from a full Quad Loc setup including the Vibration Damper.
From day 1 of using MyRoute-App Beta I have never had issues with power drain and it always gives me a positive increase on every route I use.
However, I never use voice prompts with MyRoute-App Beta.
I prefer to just focus just visually on the route line and I always run MyRoute-App Offline.
I always pre plan the Fuel Stops in advance in the planner and I always thoroughly check the route for any Closed Roads.
If I find any closed roads I will make a copy of the route in the planner and amend the route to suit.
If there is an unforseen obsticle for whatever reason I will stop and find a way round.I use the "Simple" Map Option in the Screen Layout section.
Below you will see my minimalist Functional settings.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Dank voor.je reactie,.Hans.
Fijn dat het probleem herkend wordt en dat jullie hier al mee bezig zijn.Vrgr. Albert Veenstra
-
@Con-Hennekens
Dank allemaal voor jullie reacties!
Ik heb ook een oudere Samsung en overweeg nu ook over te gaan naar een Google Pixel 7 serie.
Alternatief zou een Samsung S23 kunnen zijn.
Vandaag overigens geen enkel probleem gehad. Alles functioneerde goed via Android Auto.Ook heb ik de instellingen aangepast.
Wellicht heeft dat mede geholpen. -
Goede tip!
Toestel uit z'n rubberen houder halen! -
@AlbertV, hoeveel voordeliger is de Pixel 7 ten opzichte van de 8? Bedenk dat de 8 zeven jaar lang updates krijgt, de 4 waarvan er al 1 of 2 om zijn. Maar je kunt ze in elk geval makkelijk unlocken om lineageOS te installeren, dat werkt ook prima.
-
Vergeet de Pixel 7a niet.
Persoonlijk vind ik het update beleid voor mijn navphone minder belangrijk. -
Ik lees in de reviews dat de 8 rijkelijk is voorzien van AI - dingetjes, waar ik niet op zit te wachten.
Ook foto's met AI mooier maken, is voor mij niet interessant.
Vandaar de 7 serie. -
@M-Schrijver, de 7a is toch wel wat kleiner, en heeft een IP67 rating ipv IP68. Ligt een beetje aan je motor, naar op een naked vind ik dat onvoldoende. Qua updates ben ik het wel eens, maar afhankelijk van het prijsverschil en in hoeverre je er ook mail en app en internet op gaat doen toch een overweging. Zeker als je geen custom rom doet en zo.