Resolutie van MRA scherm verspringt
-
Ik werk met MRA op 2 verschillende PC's Ze hebben beiden een 32 inch scherm (lekker groot) en staan wb de resolutie hetzelfde ingesteld Toch krijg ik steeds als ik op de ene PC MRA opstart, dat de resolutie verspringt naar een veel lagere resolutie. Ik zie dat alleen bij het opstartscherm. Dus niet bijvoorbeeld in het scherm van het Forum waarin ik nu typ. Op mijn andere PC gebeurt dit niet.
Herkent iemand dit probleem en kan mij hierbij helpen. Bij voorbaat dank -
@P-Meijers, Mogelijk heb je de zoomfactor in de beeldscherminstellingen ongelijk staan? Of de zoomfactor in je browserscherm?
-
@Con-Hennekens Nee dat is het allebei niet. Het is wel raar dat het niet gebeurt in het Forum scherm. Dus lijkt het iets grafisch te zijn. En het gebeurt alleen in de scherm van MRA en alleen op 1 van mijn 2 PC's
-
@P-Meijers, ik wil niet flauw doen Maar dit is wel precies hoe het er uit ziet als er verschil in resolutie-instellingen of schaalfactor zit.
Klik eens met rechts op een leeg stuk bureaublad en kies "Beeldscherminstellingen". Je krijgt dan dit te zien:
Check dat de waarden bij Schaal en bij Beeldschermresolutie op beide PC's gelijk is. Daarna klik je in beide browservensters de toetscombinatie CTRL + 0 (de nul-toest dus). Dit reset de schaalfactor van de browser naar 100%
Laat wat weten, ik ben benieuwd
-
@Con-Hennekens Ik stuur je een foto na het wijzigen van de resolutie naar 100%
De normale resolute van het scherm is 3840x2160 en de grootte vd tekst, etc staat bij mij op 175%, omdat ik het anders niet meer kan lezen -
@P-Meijers Nou heb ik net de Zoom functie aan de rechterkant van het scherm van 200% naar 100% gezet. Ik weet dat jij dat al had gezegd, maar toen ik daar eerder keek was dat 175 net als bij de schaal en lay-out.
Dacht dat dat gelijk moest zijn, maar nu lijkt het toch opgelost. In ieder geval heel erg bedank voor je ondersteuning. -
@P-Meijers, De schaal mag best op 175% staan, als dat maar op beide schermen gelijk is. Dat wordt per scherm namelijk afzonderlijk ingesteld in Windows. Maar opgelost is opgelost Succes!