Bug: MRA route smartphone versus Website wijken af!
-
Ik heb een route gepland voor een motorreis naar/door Noorwegen. Daarbij gebruik ik 2x een veerboot (Hirtshals-Stavanger en terug Oslo-Kiel). Op de website is dit alles gepland en zichtbaar met een rechte lijn (routepunt overslaag gekozen). Zie figuur 1.
Op mijn iPhone ziet het er helaas anders uit. De pont overtochten worden niet getoond en er wordt via Zweden een terugreis gerouteerd. Zie figuur 2.
Uiteraard staat op de iPhone de optie dat veerboten gebruikt mogen worden aan.
Hopelijk kan dit probleem in een volgende update gerepareerd worden.
Figuur 1: Correcte route die gemaakt is in MRA op de website
Figuur 2: Op de iPhone: De veerboot overtochten worden niet getoond.
Figuur 3: Op de iPhone staat de optie voor gebruik veerboten gewoon aan.
-
@Dikke-Wim, Zet je route eens op auto, met de optie kortste route. Pakt die dan wel de ferry? Heb je de optie voor het overslaan van waypoints gebruikt (het off-road autootje in de planner)? Deze worden helaas nog niet ondersteund in Navigation Next. Zit er wel aan te komen denk ik.
-
De juiste instellingen pakken op de website (Auto en korste) zoals @Con-Hennekens al aangaf.
Tijdens de overtocht heb je de navigatie niet nodig denk ik..... dus kun je je route laten starten in Kiel. -
Geinig, in verschillende topics komt dit “probleem” voorbij. De workaround werkt gelukkig in de meeste gevallen, maar het is jammer dat daarmee de voordelen van het juiste profiel komen te vervallen. Zou het een optie zijn om de “kortste” mogelijkheid ook toe te voegen aan de andere profielen @Corjan-Meijerink ?
-
Goed idee van @CD130 - hieronder een aantal topics waar het probleem zich voordoet, speelt al vanaf 2019 zie ik dus goede zaak om t te fixen.
Als je dan in ieder routeprofiel ook dat OFFROAD autootje laat werken dat als je van A naar B offroad selecteert hij daadwerkelijk de rechte lijn pakt ipv een omweg dan heb je twee vliegen in 1 klap te pakken (veerpont is ook offroad namelijk)
https://forum.myrouteapp.com/topic/4874/hoe-navigeren-over-offroad-wegen?_=1704525922305
https://forum.myrouteapp.com/topic/58/veerpont?_=1704525922313
https://forum.myrouteapp.com/topic/1750/veerpont-overslaan?_=1704525922316
https://forum.myrouteapp.com/topic/3339/veerpont-in-een-route?_=1704525922323
https://forum.myrouteapp.com/topic/4963/route-stopt-bij-veerpont-oversteek?_=1704525922326
-
Het overslaan van routepunten (offroad) willen we nog laten werken in de app. Dat is helaas niet zo simpel als dezelfde functionaliteit toevoegen (zoals reeds gedaan) in de plan fase
De kortste route berekenen ondersteunen we voor alle profielen waarvoor dit ook door de kaart wordt toegestaan. HERE heeft (helaas) nog geen kortste modus ingebouwd voor het motor (lees: scooter) profiel. Ze hebben aangegeven dit wel te gaan toevoegen net als dat er een echte camper modus komt (onze campermodus is nu intern een vrachtwagen met bepaalde configuraties waardoor het toch als een camper werkt).
-
@Corjan-Meijerink bedankt voor je heldere reactie. Er lijken dus wel ontwikkelingen aan te komen op dit gebied. Heeeeeeel fijn
Even een suffe vraag van een leek: de ”kortste” optie werkt wel in de Garmin Zumo’s. Die werken toch ook met HERE? Of is dit niet te vergelijken?
-
@CD130 Geen suffe vraag, antwoord is helaas erg complex
De Garmins gebruiken in basis inderdaad HERE maar de Garmin kaarten zijn een interne variant daarop met een complex scala aan eigen wijzigingen aan de kaart als aan de functionaliteiten die ermee mogelijk zijn.
-
@Con-Hennekens en @Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Ik heb op jullie advies de instelling op AUTO (op de MRA website) en kortste route (op mijn iPhone) gezet en:- De terugreis van Oslo-Kiel met de pont gaat goed [vanaf 48 naar Kiel] DANK DAARVOOR
- De pont van Hirtshals - Stavanger gaat niet goed. Er wordt nog steeds gerouteerd over land (zie onder)
Figuur 1: De bootreis van Oslo-Kiel gaat zoals op de website is gepland, Van Hitshals-Stavanger [vanaf 10] gaat niet goed.
-
Het lukt wel, maar je moet even wat instellingen proberen. Maar ook op dit stuk heb je geen navigatie nodig. De route kan starten in Stavanger.
Telefoonkosten aan boord zijn erg hoog!
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Beste Hans, op de website gaat het wel goed (zie oorspronkelijk bericht boven en screendump hieronder). Het gaat vooral om wat de iPhone ermee doet. Vreemd genoeg wijkt dat af van de instellingen op de website.Het veranderen van de stand "motor" naar "auto" hielp wel voor de ene boottocht, niet voor de andere.
Figuur 1: Schermafbeelding van de geplande en correcte route van MRA op de website.
-
@Dikke-Wim
De overtocht naar Stavanger niet zo te zien in je plaatje -
Haha, dat komt omdat ik een (te) kleine schermafbeelding heb gemaakt. Hieronder een nieuwe van de MRA website. De rechte lijn gaat over Zuid Noorwegen.Nog steeds krijg ik het niet voor elkaar op mijn iPhone.
-
Je hebt het routepunt in Stavanger op overslaan staan, zie mijn eerdere plaatje daar wordt de vaarroute gevolgd
-
Wauw, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Die vaarroute. Ik kan jouw plaatje niet reproduceren.Hoor graag van je hoe dat moet.
-
Tolwegen vermijden
-
Hans, maak me gek!
Ik doe precies wat jij zegt (zie schermopnames hieronder) en nog steeds gaat de route over land en niet over zee.
Wat doe ik verkeerd?
-
Komt de boot aan bij je punt 2?
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master .
Als niet kan zo als het moet, dan maar zo als het kan. Knip de route in stukken, de kapitein weet wel hoe hij/zij moet varen... -
@Theo-Lammerts
Ik weet het @Theo-Lammerts mijn was voor @Dikke-Wim