Een deel van één route snelwegen vermijden
-
Stel ik wil van een route een stuk "snelwegen vermijden" en bv het éérste en laatste deel niet.
Hoe doe ik dat? -
@William-e
Welke kaart gebruik je voor de planning?
OpenSource, Here (gold) of TomTom(gold) -
@Jack-van-Tilburg Here gold
-
@William-e ik weet niet waarom er hier komt te staan. Ik type Here Gold.
-
@William-e
Okay. In dat geval zul de route via jouw wegen moeten "dwingen" door het plaatsen van shapingpoints. -
in de planner, of in next?
In de planner kan je 3 routes maken, of je kan een route maken allowing for highways en dan via shaping points wegen selecteren die niet op de autostrade liggen.
-
@William-e MRA heeft daar ook een functie voor die "Segmenten" heet. Begin dan met het ontwerpen in de OSM-kaart. Die kaart ondersteunt het werken met segmenten waardoor je het eerste en laatste deel bijvoorbeeld "zeer bochtig" kan plannen. Als je die segmenten hebt aangegeven, dan zet je de route om naar de Here-kaart (je krijgt een melding om in een kopie van de route verder te werken). De segmenten die je bijv. "zeer bochtig" wilt rijden zijn dan overgenomen in de Here-kaart.
-
@Rob-Verhoeff Ik ga 't proberen.
Bedankt. -
@William-e Controleer na overzetten naar de Here-kaart nog wel of je routepunten allemaal precies op de voorgestelde routelijn staan en of je route wel goed is overgenomen. Zo niet, dan even handmatig ze op de juiste plek zetten.