App sluit zichzelf af
-
Goedendag,
Afgelopen weekend een tour gemaakt met de nieuwste versie van de MRA android navigatie next.
Mijn reisgenoot heeft hem draaien op een Huawei toestel en geeft aan dat de app zich op willekeurige momenten spontaan killed. Batterijbesparing uitschakelen heeft geen effect. Hier heb ik verder geen extra info over.
Ik zelf heb een Galaxy Tab active 3. Hierbij is in ongeveer een halve dag de app 2 keer uitgevallen. 1x reed ik fout en had hij dus een omleiding nodig. De app viel toen gelijk uit. Opnieuw openen van de app en toen werkte het weer.
De keer daarna reed ik van duitsland terug over de nederlandse grens, toen gaf de app aan dat hij tijdelijk geen verbinding had. Niet veel later killde de app zich.
Echter daarna, toen de 4G verbinding al lang weer hersteld was opende MRA zelf wel weer. Maar zodra ik klik op navigatie hervatten krijg je een wit scherm. Ook nadat ik zelf de app via taakbeheer sloot en het daarna weer probeerde alleen nog maar een wit scherm.
Dit betreft een route die ik on the fly gemaakt heb door een eindbestemming in te geven. Dus geen vooraf gemaakte route met routepunten.Toen maar verder naar huis gereden met tomtom...
Is dit een bekend probleem?
-
@Tim-van-den-Hurk yep, daar zijn al meerdere topics over. Ik hoop dat het voor de Android gebruikers snel wordt opgelost. met iOS heb ik de app op allerlei manieren proberen om de tuin te leiden, maar krijg geen grijs- of wit scherm.
-
@Tim-van-den-Hurk we zijn er mee bezig deze week!
-
@Tim-van-den-Hurk Ik heb dit ook ervaren deze week in de eifel (in Nederland geen problemen mee gehad), als ik in de offline modus navigeer gaat het wel goed. Het zou mooi zijn als de app automatisch in de offline modus gaat als de 4g dekking minder is..(moet je wel de kaarten hebben gedownload uiteraard). De functie om de route te downloaden is mij niet helemaal duidelijk.
-
@Theo-den-Ouden, De app gaat al automatisch in de offline modus tijdens het rijden, als er geen internet connectie meer is. En hij kijkt daarna ook regelmatig of er weer wèl internet is, en schakelt dan terug naar online.
Overigens zullen in de komende Beta update verbeteringen zitten met betrekking tot het "grijze scherm" probleem. Het ziet ernaar uit dat dat opgelost is (gelukkig!).
Routes downloaden voor offline gebruik is heel simpel. Druk in plaats van Navigeer op de download pijl en kies daarna voor ""
Als je deze setting aan zet:
Dan worden alle routes die je start automatisch in je downloadsfolder gezet. Je kunt die routes bereiken via je profiel pagina - Download folder
Let op, als je een route wilt starten uit je downloads folder, maar je hebt géén internet, dan zul je eerst zelf handmatig moeten schakelen naar ofline mode in de instellingen.
-
@Con-Hennekens Oké, bedankt voor de uitleg . De app sloot zich vandaag 3 keer af in de eerste 80 km .de offline modus aan gezet en daarna 200km probleemloos genavigeerd in Duitsland .(misschien gewoon toeval maar ik meld het maar even) Ben er verder erg tevreden over , zeker in combinatie met de website route planner.