Routes werken niet bij wandelen en fietsen
-
Misschien is dit al het zoveelste topic over dit onderwerp, mijn excuses dan daarvoor.
Wanneer ik wandel- of fietsroutes maak zien ze er op mijn Mac prima uit. Wil ik de route wandelen met mijn iPhone (16.5.1) dan wordt het een compleet ander verhaal (zie afbeeldingen). Doe ik wat verkeerd, of is de app nog niet in staat om wandel- en fietsroutes weer te geven?
-
@JosK wandel- en fietspaden ondersteunt de Here kaart niet. Waarschijnlijk heb je bij het ontwerpen de reismodus op “Rijden” laten staan. Als je dan wilt navigeren dan weigert de navigatie je over de paden te sturen die je op de computer hebt aangegeven. Je kunt alleen navigeren door gebruik te maken van het volgen van de lijn op de OSM-kaart. Gesproken instructies bij wandelen en fietsen is dus niet mogelijk.
Edit: aan je afbeelding te zien heb je een eerder opgenomen track die je nu wilt wandelen. Dat werkt niet met gesproken instructies voor een wandeltocht.
-
@Rob-Verhoeff Dank voor je antwoord. Het is een GPX-bestand dat ik heb gedownload. Voor wandelen en fietsen is MyRoute-app dus nog niet geschikt begrijp ik. Ik hoop dat dit nog veranderd.
-
@JosK Zolang MRA voor het navigeren gebruikmaakt van de Here-kaarten zal daar geen verandering in komen. Als Here echter alle fiets- en wandelpaden aan zijn kaarten gaat toevoegen, dan zal turn-by-turn navigatie ook voor wandelen en fietsen beschikbaar komen vermoed ik. Er is op dit forum ook al eens gesproken over het toevoegen van andere navigatie-engines dan alleen op basis van de Here-kaart. Vooralsnog is dat geen haalbare kaart.
-
@Rob-Verhoeff Ok, dan blijf ik Komoot daar maar voor gebruiken. Jammer maar helaas.
-
@JosK Voorheen gebruikte ik voor het fietsen BikeGPX. Nu niet meer. Je moet echt de navigatieoptie van de app eens proberen met fietsen. Ik maak die routes op basis van de OSM-kaart. Door het simpel volgen van de lijn op je scherm kun je eenvoudig de route volgen. Daarvoor heb je al wandelend of fietsend echt geen spraakondersteuning nodig.
Ik moet wel toegeven dat Komoot op dat gebied wel een ietsie pietsie beter is dan wat MRA biedt!