een nieuwe route maken met viapunten erin
-
@Rob-van-Pul
Hallo Rob, vreemd.
Zie jij de vlaggetjes ook in je Zumo?
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Ja Hans, die vlaggetjes zie ik ook in de zumo, hij roept de vlaggetjes ook om namelijk: AANKOMST BIJ BESTEMMING.
-
Vreemd, bij mij wordt gewoon uitgesproken wat ik bij de naam van het viapunt zet.
Bijvoorbeeld: Bikerranch, lunchstop.Ik krijg dan de volgende meldingen: Over 2 km komt u op Bikerrach lunchstop
En dit op 600 meter voor de bestemming nog een keer.Misschien iets met de update van de zumo niet goed gegaan?
Welke versie heb je op de XT staan?
Anders een keer de XT resetten. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master ik heb de eerste versie van de ZUMO XT met volledige updates, dat hou ik altijd secuur bij via Garmin Express, maar je zegt dat het mogelijk is om uitgesproken te krijgen dat wat je wilt, misschien doe ik iets niet goed in het routepunt, als je dat aanklikt dan krijg je dat menutje, je kunt dan van het punt een viapunt maken en de tekst veranderen, doe ik dat goed? volgens mij kan het niet anders............Tsja, ik zou nu toch wel graag te weten willen komen waarom het bij jou wel lukt en bij mij niet, misschien een instelling? je hebt het over resetten, bedoel je terug gaan naar fabrieksinstellingen of wat bedoel je precies?
Ik heb die route openbaar gemaakt, kan ik die route niet gesimuleerd gaan rijden om te zien wat hij uitspreekt of moet ik perse op de motor springen en gaan rijden? Als het gesimuleerd kan en jij hebt de tijd ervoor kun jij dat misschien eens proberen, als hij bij jou ook niets uitspreekt dan ligt het aan de route en/of ?
Kanttekening heb ik wel nog bij hetgene jij me schrijft is dat ik pas op het moment dat ik ter hoogte ben van het viapunt te horen krijg dat ik ben AANGEKOMEN BIJ BESTEMMING en niet zoals bij jou al op 2 km en dan op 600 mtr.....dus tsja.......er is duidelijk iets aan de hand.......... -
@Rob-van-Pul sorry, nog een aanvulling, ik heb de versie, 6.50 erop staan.
-
Ik heb er ook versie 6.50 op staan.
Ik stel mijn viapunten zo in:
Waarbij de T, de naam van het routepunt aangepast kan worden, welke uitgesproken wordt door de Zumo.
Bij het kladblokje, de notitie bij het viapunt (zichtbaar op de .pdf) en in de App.
Het viapunt of vormingspunt icoontje om van een vormingspunt een viapunt te maken
De tijd, om in de planner te zien wat de eindtijd van de route is.
Het gele klokje om het koffieicoontje toe te voegen.Ik zou de XT een keer terg naar fabrieksinstellingen brengen en dan nog eens testen
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Dag Hans, wederom bedankt voor je inspanning dit ding te laten zeggen wat ik wil, ik heb nu op het notitieblokje ook iets gezet, en ik heb de ZUMO gereset, naar de fabrieksinstellingen, ik hoop dat het nu wel lukt, ik hou je op de hoogte, dank in ieder geval Hans.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Beste Hans, ik heb goed nieuws en slecht nieuws haha, het goede nieuws is dat ik de tekst te horen krijg die ik wil maar niet op de manier waarop ik het wil, ik leg het uit.
Als je in je ZUMO XT bij instellingen de taal voor spraak instelt op ( bij mij dus ) op NEDERLANS LIEKE ( fijne aangename damesstem met de nodige informatie ) dan hoor je alleen AANKOMST BIJ BESTEMMING, verander je Taal voor spraak naar NEDERLANDS CLAIRE ( gesproken Garmin real directions ) dan krijg ik erg veel informatie betreffende routeaanwijzingen bij het viapunt ( teveel info vindt ik dus ) maar dan aan het eind roept ze prima de tekst die ik heb ingevoerd, dat dan weer wel, bij mij lag het dus aan de TAAL VOOR SPRAAK instelling, hèèl bizar eigenlijk dat ik er per ongeluk achter ben gekomen, dus ze roept wel om echter eigenlijk precies ter hoogte van het viapunt, bij jou was dat respectievelijk 2 km en na 600 mtr nog een keer, nou, dat moet ik dan maar even uitzoeken hoe dat werkt, als ik daar niet achterkom dan is er voor mij geen meerwaarde, ipv een Track moet je dan weer een route gaan rijden die meestal sterk afwijkt als je met een paar man rijdt, en dan moet ik die gasten ook nog gaan vertellen dat als ze willen horen dat er een koffie, lunch of snackpauze aankomt dat ze dan eerst deze persoon bij taal voor spraak moeten instellen dan denk ik dat er wel een paar bijzitten die dan toch liever de track willen rijden zodat ze minder kans hebben om fout te gaan, en dat ze wellicht denken laat degene ( meestal ik dus ) die voorop rijdt ons maar vertellen waar je we gaan eten............tsja, ik weet niet of dat wenselijk is onder deze omstandigheden, daar moet ik nog even over nadenken.
Nou, wellicht kun jij me vertellen wie bij jou de TAAL VOOR SPRAAK verzorgt, als dat een man is dan stel ik die zowiezo niet in hahahahahahaah. -
Ik heb volgens mij de Belgische dame, die mij zegt waar ik ga lunchen
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Welke dame is dat dan Hans? NEDERLANDS (BELGIE ) of NEDERLANDS BELGIE-ELLEN ( gesproken Garmin Real Directions?
Dan Kan ik die als laatste een keer proberen, wellicht dat die ook wat meer van tevoren de tekst gaan uitspreken en als laatste zou ik je willen vragen om de infor met me te delen over wat ze nog meer zegt? Zegt ze eerst BESTEMMING BEREIKT en dan direct daarna datgene wat jij hebt aangegeven of AANKOMST BIJ BESTEMMING of helemaal niets van dat al, behoudens jouw eigen tekst, dat zou wel het mooiste zijn, ik neem ook aan dat op het moment dat je besluit een routepunt een viapunt te maken het menutje opent en vraagt of je accoord gaat met de adresgegevens in de balk? ik streep die dus gewoon weg en vul DAAR dan in de tekst die ik wil, maar misschien moet dat juist niet, dus de adresgegevens laten staan en in het kladblokje extra vermelden wat jouw eigen tekst zou moeten zijn, sorry voor al deze xtra vragen die ik stel, maar ik zou gewoon graag hetzelfde willen creeren wat jij krijgt te horen, vooral een eind van te tevoren zodat we ons tijdig kunnen orienteren.......dank zover,
GR Rob -
Even gekeken, et is Nederlands-Claire die bij ond de aanwijzingen geeft, zowel op de XT alsop de XT2
Verder geen aparte instellingen gedaan, en de viapunten vul ik in zoals in het eerder getoonde plaatje -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Ja, dank je wel ............