Trage kaart enzo
-
Ben maar eens gestart om de nieuwe Myroute app te gebruiken; tot nu toe alles mbv Navigation gedaan.
Wat allereerst opvalt is de "nieuwe" stem... Weliswaar minder haperingen maar indruk is ook minder duidelijke instructies? Wellicht wennen...
Wat mij wel stoort, is dat de kaart "achterloopt" op de werkelijkheid. Op de snelweg al gauw zo'n 200-300 m schat ik in. En dan is een korte uitvoegstrook al snel gemist... De nadering van een kruising over 900 meter doemt al sneller op dan verwacht; méér kijken op het display dus om niet verrast te worden. Zeker in onbekend gebied...
Nog wel even gecheckt tussen Navigation, maar daar loopt de kaart correct mee.
Ben ik de enige met dit probleem? -
@M-Hoogstraat In de publieke versie die 19 juni is uitgerold, is dat probleem juist opgelost! Met welke versie van de app navigeer jij? En op welk platform en met welk toestel, iOS of Android? Op Android kan je een toestel treffen dat daar wellicht niet helemaal goed mee omgaat, maar dat zijn volgens mij hele erge uitzonderingen.
-
@Rob-Verhoeff Dank voor je reactie(s)!
Ik heb een Nokia 7.2 met Android 11.
De app-versie is 4.0.2-203? -
@M-Hoogstraat, Dat is uitermate vreemd... Zet voor de gein flitsmeister of google maps aan op de achtergrond, en probeer het nog eens?
-
@Rob-Verhoeff Bij mijn laatste gereden route idem dito. Van de een op de andere dag bleef de kaart “achter lopen”. Dit alles op een Samsung S21+. Ik ga straks nog een test-route maken en dan met de S21+ en ook de Tab Active3. Ik zal wat laten weten.
Grts, Paul.
-
@Paul-de-Vogel kijk ook eens naar de tip hierboven om een andere app open te zetten die gebruikmaakt van jouw locatie (Flitsmeister of GoogleMaps). Zie je dan enige verbetering?
-
@Con-Hennekens Ga ik doen! Wordt pas na maandag, want tot die tijd wordt er geluierd en niet gereden.
Overigens heb ik wel aangegeven dat de app sluiten en vervolgens Navigation starten, er binnen Navigation geen vertraging is. Dan weer terug naar Myroute levert direct het probleem weer op...
Daarbij ook: als Myroute zónder route wordt gebruikt, "springt" de cursor over de weg waarbij vaak niet de weg wordt aangehouden. Ahw door de berm dus.
Is ook dat een bekend verschijnsel?Ik laat iig nog weten wat er gebeurt met een tweede nav-app open.
-
@Rob-Verhoeff Vanmiddag een test-route gereden met de S21+ en de Tab Active3. Vanaf de start bleef de kaart op beide apparaten geen enkel moment achter. Ook niet toen ik Google Maps en Flitsmeister tegelijkertijd heb geactiveerd en op de achtergrond heb mee laten draaien. Dus misschien een dipje geweest?
Grts, Paul.
-
@Paul-de-Vogel, de reden dat ik vroeg om te testen met een andere app die GPS data uitvraagt op de achtergrond, is dat dat een positief effect lijkt te hebben op de "lag" die sommigen ervaren bij de MRA app. Er lijkt dus iets te zitten in de routine van de MRA app die waarbij onder bepaalde omstandigheden het uitvragen van de GPS stream niet (goed) lukt. Als andere apps die stream voorzien van data, profiteert de MRA app daarvan mee. Wat die omstandigheden zijn is volstrekt onduidelijk... Bepaalde toestellen, bepaalde chipsets, bepaalde GPS ontvangers, we weten het niet! Eigenlijk is er een goed overzicht nodig van zoveel mogelijk gevallen, met registratie van toestel type, zodat overeenkomsten uiteindelijk boven komen drijven. Maar sinds enige tijd geleden een grote stap is gezet met het verbeteren van deze lag, zijn er niet zoveel gevallen meer.
Interessant om te weten uiteraard is of als je de achtergrond apps weer stopt, het probleem in de MRA app terug keert.
@M-Hoogstraat said in Trage kaart enzo:
als Myroute zónder route wordt gebruikt, "springt" de cursor over de weg waarbij vaak niet de weg wordt aangehouden. Ahw door de berm dus.
Is ook dat een bekend verschijnsel?Nee dat is voor mij in elk geval geen bekend verschijnsel, maar hangt mogelijk wel samen.
@Corjan-Meijerink, kunnen we hier iets mee? Misschien in een beta-versie een een tooltje bedenken die dit verschijnsel meet, en boven een bepaalde afwijking (met toestemming van de gebruiker) een raport met toesteldata terug stuurt. Dat zou veel inzicht kunnen geven over de gebruikte chipsets en GPS hardware.
-
Ter info: Ik heb hetzelfde (gehad). In de Navigatie-app loopt de routenavigatiepijl goed, maar in de nieuwe MRA-app vertraagt. Ik gebruik overigens altijd een speciale smartphone om te navigeren. Het zou kunnen dat het 2G Ram geheugen te klein is geworden voor de nieuwe app.
Ik ga het de komende tijd in de gaten houden.Blijft de Navigatie-app overigens bestaan?
-
@Johan-24, Nee, de oude Navigation "Previous" houdt er zeer binnenkort mee op. Dat ligt niet zozeer aan MRA, maar aan het feit dat HERE de stekker uit het gebruikte platform trekt. De nieuwe app is gebaseerd op een nieuwer HERE platform, die dus de oude opvolgt.
-
@Con-Hennekens Gisteren getest, met op de achtergrond Google Maps, daarna Navigation erbij en later ook nog Waze. Vooraf geheugen geleegd.
Het lijkt iets beter te lopen, maar voor mij niet echt meetbaar: het blijft 1,5 tot 2 hectometerpaaltjes.
Met Maps op de achtergrond krijg je ook een klein venster in het scherm; goed te zien wat de verschillen zijn.
Maakt overigens ook niet uit of de "plattekaart" modus aan of uit staat.Ik begrijp ook dat Navigation binnenkort stopt. Komt hier dan een vervanger voor of wordt de aandacht volledig gericht op alleen MyRoute app?
-
@M-Hoogstraat, De MyRoute-app IS de opvolger van de oude Navigation app.
-
@Con-Hennekens Ok. Dan hoop ik in mijn geval dat die "kaart latency" wordt opgelost... Want verder is het een prachtig product met eigenlijk alles wat je nodig hebt!
-
@M-Hoogstraat, Dat hoop ik ook! Je moet weten dat gedurende de beta periode dit een groot probleem was, wat uiteindelijk voor iedereen (bijna dan toch...) prima is opgelost. Maar plotseling duiken er toch enkelingen op waarbij de lag nog steeds een feit blijkt te zijn...
Ik denk wel dat het verstandig is dat je een support ticket hiervoor aan maakt op de website: https://www.myrouteapp.com/support en dan rechtsboven op de pagina.
-
@Con-Hennekens please stop saying the lag problem has been solved. It has not.
-
@Doug-Robinson for me it is solved! As @Con-Hennekens says, not for everybody. So, I repeat after him: it was solved with the public introduction for the majority of the users. And now we suddenly see some reports about the lag again. I have full confidence that this will be addressed after the vacation.
-
@Johan-24 Overigens vandaag een andere, snellere smartphone gebruikt om de nieuwe MRA app te testen. Deze werkte accuraat !! Het ligt dus aan de snelheid en wellicht RAM geheugen van mijn navigatie-smartphone, waardoor de nieuwe app trager werkt.
Ws. zal ik een ander navigatietoestel/smartphone moeten aanschaffen, vanwege het verdwijnen van de oude Navigatieapp...
-
@Doug-Robinson, I was saying that there seem to be a few people still reporting issues with lag again?
Please put your nuts in your pants so no one steps on them... -
@Con-Hennekens wow!
-