Heet lopen van smartphone
-
Bij het gebruik van Mra (next) op mijn Samsung S20+ loopt deze zo heet dat de gsm zichzelf uitschakelt ter bescherming.
Telefoon in autohouder zonder opladen alle apps op de achtergrond uit geschakeld en alleen Mra in gebruik brengt geen soelaas. Bij het rijden in Oosterijk schakelt Mra steeds tussen online en offline navigatie ondanks dat er wel gsm ontvangst was.Voor mij is de overschakeling naar Mra next dus geen succes en onbruikbaar wegens het bovenstaande probleem.
Graag krijg ik hiervoor een oplossing. -
@De-Man-Johnny We zijn druk bezig om het batterijverbruik te verbeteren!
-
@Corjan-Meijerink Dank u voor het snelle antwoord ik zou zeggen goed bezig want gans de toepassing heeft zeker veel voordelen en gaat ongetwijfeld een goede toekomst tegemoet.
-
@De-Man-Johnny
Ik had hier met iphone ook last van. Daar is een oplossing om batterijbesparingsmodus aan te zetten om alle onnodige achtergrond apps niet te laten werken en dus stroom te verbruiken.
Hoe harder een processor moet werken hoe warmer doe wordt. Zal voor Android niet anders zijn. Ook heb ik gehoord of gelezen dat de here kaart meer stroom verbruikt dan de standaard kaart. Hoe meer rekenkracht nodig is hoe warmer.
Ook zal het helpen de kaarten van de landen waar je komt te downloaden met wifi en deze offline te gebruiken tijdens het rijden. Dat is een instelling. -
Navigeren kost hoe dan ook heel veel energie. Je smartphone heeft eigenlijk actieve koeling nodig tijdens het navigeren.
Als je smartphone ouder wordt en daarmee de batterij slechter. Zal dit probleem alleen maar erger worden. -
Ik ben hetzelfde probleem tegengekomen na een update van mijn Samsung A32. Anderzijds was er ook een probleem met de telefoonverbinding via bleu tooth. Ik kon wel zien dat er iemand belde maar ik kon niet opnemen en er was ook geen geluid. Ik vraag me af of het batterij verbruik niet gekomen is van het constant proberen verbinding te maken tussen de GSM en de bleu tooth verbinding.
Batterij verbruik van +-85% naar 10% in 51 minuten. -
@De-Man-Johnny In de auto heb ik de telefoon in een klem geplaatst in een ventilatierooster. met airco aan blijft de telefoon koel.