MRA Beta drama
-
MRA was afgelopen weekend een drama
Afgelopen zaterdag eerst rit met beta versie gemaakt. Route op mijn Samsung s22 gezet. Het begon prima maar na punt 12 begon de applicatie punten over te slaan. Ik reed dus naar punt 13 maar rechts bovenaan stond eerst volgende punt 14 en vervolgens 15 en 16. Alles punten stonden precies op de weg. Er waren geen wegopbrekingen. Toen reed ik over punt 14 (blijkbaar was de route nog goed) en stond er rechts bovenaan ondertussen punt 19 en werd er naar dat punt reden waardoor de route af begon te wijken. Toen gestopt. Helemaal uit MRA en opnieuw gestart met eerst volgende punt 15. Na 2 punten begon het hele gedoe opnieuw. Verder is de kaart zo traag dat je een rotonde al gehad hebt als hij hem op de kaart afrondt. Zeer lastig als je 2 rotondes na elkaar moet rijden. Dan moet je even wachten om te zien welke afslag je moet nemen. Toen was de lol er wel vanaf.
Gisteren een tweede rit gemaakt. Het hele proces herhaalde zich met extra dat de kaart stil staat. Je rijdt dan uit de kaart. Verschillende keren op het kompas drukken maakte niet uit.
Toen was ik er klaar mee. De oude Navigation app gepakt. Die deed het uitstekend.
Wat mij betreft houden we de oude versie want dit is niks. Althans in deze fase van ontwikkeling. -
@hoogen positie vertraging is in de komende update opgelost Dit is een lang bekend probleem en is hard aan gewerkt. Nu dus opgelost.
Het automatisch overslaan van waypoints kan gewoon worden uitgeschakeld indien dat niet bevalt. We hebben wat soortgelijke berichten ontvangen en die onderzoeken we nog.
-
@Corjan-Meijerink Beste Corjan.
Mooi dat de traagheid is opgelost.
Automatisch punten overslaan is op zich natuurlijk een goede optie als je bv al of niet bewust iets anders gereden hebt dan aanvankelijk gepland, maar dan moet hij het wel doen. Nu werden punten overgeslagen die die nog niet eens aan de beurt waren of dat er enige reden voor overslaan zou moeten zijn.
Hoe zit het van het uit de kaart rijden? Dus de kaart leek bevroren.
vr gr Arjan -
@hoogen Klopt dat andere punten ook worden overgeslagen. Hij zoekt dan het dichtsbijzijnde volgende punt
-
@Corjan-Meijerink
Hi Corjan
Je stapt er veel te snel overheen. Na punt 12 ik reed nog over punt 14 en het systeem zei dat volgende punt 19 was. DAT WAS NIET DICHTSBIJZIJNDE PUNT. Dat was natuurlijk 14! -
@hoogen said in MRA Beta drama:
Toen was ik er klaar mee.
Wat mij betreft houden we de oude versie want dit is niks. Althans in deze fase van ontwikkeling.
Wat is jouw definitie en/of verwachting van het zijn van een BΓ©ta tester? De toon waarop je deze feedback levert doet mij suggereren dat je een volledig uitontwikkeld app verwacht die geen tekortkomingen meer bevat. De snelheid waarmee vermeldde problemen worden verholpen is simpelweg uitmuntend te noemen. Tenminste, dit moet je concluderen als je enige ervaring hebt met ontwikkelingsissues in de techniek.
-
@StefanHummelink
Hi Stefan
Je hebt een punt. Ik denk dat mijn verwachtingen te hoog waren omdat gesteld werd dat we, naar ik begreep, MRA in 1 of 2 maanden volledig operationeel zou zijn.
Vandaar. Dus ik zal milder zijn.
vr gr Arjan -
@hoogen Ambities hebben ze zeker, maar ingehaald worden door de praktijk is helaas ook hier weer aan de orde bij de vrienden van MRA.
-
@hoogen, wat @Corjan-Meijerink, vergat te melden is dat Γ³Γ³k de logica bij het overslaan van routepunten uitgebreid is, ter voorkoming van een aantal ongewenste effecten die soms optreden (inside information ). Het zou wel leuk zijn als je nΓ‘ de update van deze week diezelfde route nog een keer doet, om te zien of er verbetering is opgetreden.
-
@Con-Hennekens
Hi Con
Bedankt voor de informatie. Ik heb graag transparantie in de feedback van MRA en dat ik serieus genomen wordt. Gewoon zeggen hoe het is en niet met een kluitje het riet in gestuurd worden.
Punt was ook dat ik met een zeer grote groep op pad was en er gevraagd werd over de update. Dat was wel frustrerend temeer omdat het mooiste stuk van de route spontaan werd gemist. Anyway het is wat het is.
Het wordt lastig om de route weer te rijden omdat die meer dan 200 km van waar ik nu ben werd gereden.
vr gr Arjan -
@hoogen, Het is een Beta natuurlijk . En zelf als software public wordt, kunnen zich dingen voordoen die je niet direct verwacht. Ik zie in deze draad in elk geval niets waarvan het lijkt of je niet serieus genomen wordt. Iedereen doet zijn best.
Jammer dat die route niet nagereden kan worden. Zou een mooi vergelijk zijn, of het dan wel helemaal goed gaat. Waar ligt die route?
-
- van noord holland naar groningen
- Kop van noord oost groningen
Vr gr Arjan
-
@hoogen, dat is voor mij ook een beetje ver voor een dagtrip