MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Na importeren route offset van 2 uur als vertrektijd

General Discussion
    8
    47
    4376
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Dikke Wim
      Dikke Wim last edited by

Als ik routes maak in MyRoute App (website) en deze exporteer naar mijn BMW Navigator V verandert blijkt steeds dat de vertrektijd in de Navigator V 2 uur later is dan in MyRoute aangegeven.

Weet iemand hoe dat komt? Navigator staat natuurlijk gewoon op zomertijd.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Jack van Tilburg 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • Jack van Tilburg
        Jack van Tilburg Banned @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim
        Staat de tijdzone in jouw MRA profiel op NL?
        Profiel vind je door klikken op avatar in MRA Planner.

CD130 Dikke Wim 2 Replies Last reply Reply Quote 0
        • CD130
          CD130 @Jack van Tilburg last edited by

@Jack-van-Tilburg goeie tip! Stond hier ook niet goed. Zou handig zijn als dat bij het aanmaken van de account automatisch wordt ingesteld.

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

• Jack van Tilburg
            Jack van Tilburg Banned @CD130 last edited by

@CD130
            Na een eerste registratie wordt je er op gewezen dat je aanpassingen kan/moet doen aan je profiel.

Scherm­afbeelding 2023-06-03 om 16.12.55.png

CD130 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • CD130

@Jack-van-Tilburg 😳 kennelijk ben ik destijds door die melding niet naar m'n profiel gezogen om een tijdzone in te stellen 😉 Wist tot vandaag niet eens dat dat kon... Gelukkig staat het nu wel goed 🙂

1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Dikke Wim
                Dikke Wim @Jack van Tilburg last edited by

@Jack-van-Tilburg
                Dank voor de tip. Bij mij stond dat inderdaad niet goed (er stond "mijn locatie"). Het was me eerder niet duidelijk dat ik daar een tijdzone moest kiezen.

Morgen ga ik kijken of het nu wel goed gaat. Maar ik heb er vertrouwen in.

Schermafbeelding 2023-06-03 om 22.59.55.png

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Bart De Medts 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Bart De Medts
                  Bart De Medts @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim ik heb eveneens iets bijgeleerd vandaag 😊

Using a DMD-T665 navigation phone on my motorcycle with a SilverFox controller.
                  Wireless CarPlay in my car (iPhone 15).

• Dikke Wim
                    Dikke Wim last edited by

Helaas is de veranderde instelling (zie boven) niet de oplossing (zie figuren hieronder). Het twee uur tijdsverschil blijft. Hopelijk is er een echte oplossing.

Exporteren gedaan als volgt:

1. Als GPX 1.2 file. Tijd/datum wordt overgenomen maar met 2 uur tijdsverschil (zie fig 2).
                    2. Als GPX 1.1 file. Tijd/datum wordt niet overgenomen
                    3. Direct exporteren naar Navigator V via de "Connector" (is ook een GPX 1.1 file): Tijd/datum wordt niet overgenomen

Samenvatting:
                    Voor de BMW Navigator V (Garmin) is exporteren van een route als GPX 1.2 file het beste omdat dan de datum/tijd overgenomen wordt. Helaas wordt de tijd 2 uur later gezet dan in MyRoute App gepland.

Figuur: Planning: vertrektijd 10:30 uur

Schermafbeelding 2023-06-04 om 13.19.10.png

Figuur: Planning op Navigator V is 2 uur later dan in MRA MyRoute

Schermafbeelding 2023-06-04 om 14.26.45.png

Jack van Tilburg 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                    • Jack van Tilburg

@Dikke-Wim
                      Ik heb geen BMW Nav meer om dit te reproduceren.
                      Maar het lijkt mij redelijk om de oorzaak in de Nav V te zoeken.
                      Kort door de bocht; je kunt met weinig handelingen in de Nav de starttijd corrigeren.
                      Als ik mij goed herinner: toepassingen -> reisplanner -> route -> locatie -> vertrek
                      En verder denk ik dat je eens de verschillende tijdinstellingen van de Nav kunt uitproberen.

• Jack van Tilburg

@Dikke-Wim
                        Ik heb nog een Zumo 590 op stoom gebracht 😁
                        Nadat ik de tijdinstelling op UTC heb gezet neemt de reis de geplande tijd over.
                        instellingen -> eenheden en tijd -> tijdweergave -> UTC

CD130 Dikke Wim 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                        • CD130

@Jack-van-Tilburg, ik probeer vanaf de zijkant mee te denken. Door deze instelling te moeten veranderen in de Zumo lijkt het probleem dus aan de kant van MRA te zitten toch? Of trek ik dan een verkeerde conclusie?

• Jack van Tilburg

@CD130
                            Dat weet ik niet.
                            Volgens mij is UTC Time de standaard op tijdzones vast te stellen.

• CD130

@Jack-van-Tilburg Klopt, alleen dan zou je denken dat wanneer MRA is ingesteld op UTC +2 (Amsterdam) en de Zumo op UTC +2 (Amsterdam) toch dezelfde tijden zouden moeten weergeven bij een geplande route? Door de Zumo in te stellen op UTC (0) klopt de aankomsttijd en de huidige tijd in de Zumo ook niet meer. Of heb ik het mis?

• Jack van Tilburg

@CD130
                                MRA werkt met GMT en de Zumo met UTC
                                GMT is astronomische tijd en UTC is gebaseerd op de atoomtijd. Verschillende eenheden eigenlijk.
                                En vanaf dit punt eindigt mijn kennis. 🤔

• Dikke Wim
                                  Dikke Wim @Jack van Tilburg last edited by

@Jack-van-Tilburg
                                  Jack, je bent geweldig! En, je hebt helemaal gelijk.

Even nog een tussenstap: ik had de tijd in mijn account in MyRoute App op GMT-1 (Azoren) gezet ipv GMT+1 (Amsterdam). Resultaat....nog steed 2 uur off set. Figuur 1.

Dus het ligt niet aan MyRoute App!!

Net de tijdaanstelling van 24 uur in. mijn Navigator V (=Garmin) op UTC gezet en nu klopt het wel! Zie figuur 2+3.

Fig. 1 Off set van 2 uur onafhankelijk van instelling bij account MyRoute

Scherm­afbeelding 2023-06-04 om 19.37.26.png

Fig. 2 Veranderde instelling op Navigator V (Garmin) naar UTC

Scherm­afbeelding 2023-06-04 om 19.36.50.png

Fig 3. In dezelfde route wordt de tijd onmiddellijk goed gezet!

Scherm­afbeelding 2023-06-04 om 19.37.56.png

Herko ter Horst 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • Herko ter Horst
                                    Herko ter Horst @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim Mooi dat het hiermee is "opgelost", maar realiseer je wel dat we hier in NL niet werken met UTC, maar met CEST (UTC+2). De tijd die je op de klok in NL ziet zal dus niet overeen komen met de tijd op je navigatiesysteem.

Jack van Tilburg CD130 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                                    • Jack van Tilburg
                                      Jack van Tilburg Banned @Herko ter Horst last edited by

@Herko-ter-Horst
                                      🤣 😄 Lekker dan........het is dus niet opgelost 😭

• CD130
                                        CD130 @Herko ter Horst last edited by

@Herko-ter-Horst ja dat dacht ik dus ook… Zou het dan toch kunnen dat de export vanuit MRA niet helemaal lekker gaat?

Dikke Wim 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • Dikke Wim
                                          Dikke Wim @CD130 last edited by

@CD130

Eenmaal geëxporteerd naar mijn Navigator V (Garmin) wisselt de begintijd afhankelijk van de tijdinstelling op de Navigator. Van correcte starttijd met UTC als instelling en 2 uur te laat met de instelling "24 uur". Zie screendumps hierboven in een eerder bericht van mij.

Het ligt daarom denk ik niet aan MyRoute App.

• Jack van Tilburg
                                            Jack van Tilburg Banned last edited by

Ik ben voorzichtig met een reactie omdat dit geen onderwerp is waar ik. veel kennis van heb..
                                            Maar ik denk dat het er aan ligt omdat er met twee maten gemeten wordt.
                                            Garmin gebruikt UTC. Hetgeen een standaard tijdnotatie is die ergens in de vorige eeuw al afgesproken is (wereldwijd volgens mij)
                                            En MRA gebruikt GMT. Een tijdmaat die gebruikt wordt om tijdzones te duiden en die vooral in Europa toegepast wordt.

• 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • First post
                                              Last post
                                            ACTIVE USERS
                                            POPULAR TOPICS
                                            • Geen synchronisatie?

• Plaatsnamen in buitelandse taal

• Navigation im Tunnel (GPS Signal weg)

• Melding uitzetten

• Probleem navigeren op telefoon

• Hallo, als lifetime gold member werd er vandaag 35€ van mijn rekening gehaald.

• Android auto op de motor

• Unable to select desired voice.

MY GROUPS