herberekening route niet kronkelig
-
Tijdens een vorige motorrit heb ik de MRA navigation next gebruikt om rechstreeks te navigeren naar 1 locatie middels kronkelige wegen. Toen ik even niet op de navigatie lette en daardoor afweek van de route, werd de route herberekend. Alleen was de herberekening ineens de snelst mogelijke route en niet meer kronkelig.
Het zou in de toekomst top zijn als de herberekening ook de selectie van de gewenste wegen onthoud
-
@Niels-1k, dat is vreemd. De kronkelroute feature genereert een track die wordt genavigeerd, en dus zonder shaping points. Afwijken van de route genereert een "omleiding" die je terug naar de track leidt. Er kunnen uiteraard omstandigheden zijn waardoor deze omleiding direct naar het eindpunt gaat, maar dat kan ik me alleen voorstellen als je al kort bij dat eindpunt zit. De exacte logica achter dat algoritme ken ik ook niet. Je hebt niet toevallig screenprints gemaakt van de route?
-
@Con-Hennekens Nee helaas heb ik er geen screenshots van.
De route was berekend op +/- 30 minuten, maar na de herberekening bleven er 12 minuten over.Ik ben toen maar even gestopt en heb de route beëindigd en de route opnieuw gestart met de kronkelige optie
-
@Niels-1k dat is inderdaad de beste optie die dan overblijft. Als tijdens track navigatie de navigatie niet meer logisch op de track kan komen is de enige bekende locatie waar ie heen moet gaan het eindpunt. De kans bestaat dan inderdaad dat ie de snelste weg pakt - vooral als je relatief dichtbij het einde bent.
-
@Corjan-Meijerink dat is dan erg vreemd. op mijn tt blijft hij track volgen. zo als jij nu uitlegt is dit een garmin systeem en zou je dus optie moeten hebben herbereken uit. of is het toch een route en dan gaat hij van laatste route punt naar eindpunt dan nog dan moet gekozen berekeningssysteem blijven. dus wat is in MRA kies zou in navigation overgenomen moeten worden of je bent offline maar dan moet je melding krijgen en geen herberekening.
-
@Bouke-Ent, MRA Mobile Next is géén Garmin systeem. De enige overeenkomst is dat ze beide de Here kaart gebruiken. Herberekenen kan niet uit. Laten we vaststellen dat het uitzetten van herberekening op een navigatiesysteem een lapmiddel is tegen mogelijke ongewenste effecten van een herberekening. Beter is het om er achter te komen waarom hij naar het eindpunt gaat in plaats van terug naar de track, en dáár iets aan doen. Ik denk dat daar wel iets meer info voor nodig is. Screenshots, track delen, indicatie waar je van de route afweek, dat soort dingen.
-
@Con-Hennekens ik weet dat mra mobile next geen garmin is. maar als ik lees na laatste punt direct naar eindpunt dan denk ik hij gaat herberekenen op basis van zijn instellingen en niet van instelling die er waren bij het maken van de route en dat was kronkelig. Dit gedrag noem ik maar even garmin systeem omdat garmin dat ook doet. in mijn optiek zou manier van routeberekening die gekozen is bij het maken van de route onthouden moeten worden want anders zal het herberekenen vaak afwijkingen geven
-
@Bouke-Ent said in herberekening route niet kronkelig:
@Con-Hennekens ik weet dat mra mobile next geen garmin is. maar als ik lees na laatste punt direct naar eindpunt dan denk ik hij gaat herberekenen op basis van zijn instellingen en niet van instelling die er waren bij het maken van de route en dat was kronkelig. Dit gedrag noem ik maar even garmin systeem omdat garmin dat ook doet. in mijn optiek zou manier van routeberekening die gekozen is bij het maken van de route onthouden moeten worden want anders zal het herberekenen vaak afwijkingen geven
Mirroring the settings from the RoutePlanner to the navigation app are to be added in a future update.
-
@Nick-Carthew we already do this! If you create a route in the routeplanner and enable avoid highway, the app will avoid it too when opening it in the navigation.
-
@Corjan-Meijerink said in herberekening route niet kronkelig:
@Nick-Carthew we already do this! If you create a route in the routeplanner and enable avoid highway, the app will avoid it too when opening it in the navigation.
You’re too fast for me
-
@Nick-Carthew said in herberekening route niet kronkelig:
Mirroring the settings from the RoutePlanner to the navigation app are to be added in a future update.
That is actually already functional
@Bouke-Ent said in herberekening route niet kronkelig:
in mijn optiek zou manier van routeberekening die gekozen is bij het maken van de route onthouden moeten worden want anders zal het herberekenen vaak afwijkingen geven
Dat snap ik, en bij het herberekenen van een ROUTE gebeurt dat ook. Het probleem is dat het resultaat van een kronkelroute geen route is, maar een TRACK. Er wordt niet gerekend aan een track in Navigation. Een track is een voorgedefinieerd pad, dat juist onafhankelijk is van routeringsinstellingen. Daarom wordt dat juist vaak gebruikt voor het exact overdragen van routes naar verschillende gps-systemen. En daarom gaat het fout in een Garmin als herberekenen niet uit staat.