Snelweg aanduiding in app
-
Bij het navigeren van een A-B route zag ik de aanduiding voor de toerit naar de snelweg voorbij komen als E19 voor de A13 en E30 voor de A12. Ik heb er in de gauwigheid geen screenshot van gemaakt. Ik wil mijzelf best Europeaan noemen, maar vind het stiekem toch praktischer om daar A13 en A12 te zien. Heb ik het mij verbeeld of niet?
-
@Rob-Verhoeff Zou best kunnen dat die keuze wordt gemaakt. Ben het zelf ook wel eens tegengekomen maar in andere gevallen zie ik ook gewoon A12 zoals hier:
De informatie komt verder volledig van HERE. Zal nog eens onderzoeken of hier wat invloed op kunnen hebben
-
@Corjan-Meijerink bedankt voor je bericht. Ik ga er wat scherper op letten. En indien mogelijk maak ik een screenshot. Er loopt geen bloed uit, maar ik ben toch gehecht aan de nationale aanduiding . Als ik je goed begrijp dan heeft de app er geen invloed op. De aanduiding komt "as is".
-
@Rob-Verhoeff Dat zou helpen! Mocht je dan een route kunnen delen met een waypoint op het punt waar die instructie was is het helemaal perfect. Dan kan ik het zo simuleren en uitlezen wat voor informatie we verkrijgen.
Ik zou niet willen zeggen dat het "as is" is maar wel dat schijnbaar op dat moment de "E..." aanduiding de voorkeur heeft vanuit HERE. Of daar opties in zitten voor ons, moet ik opzoeken
-
Ja, bij mij zitten de A aanduidingen er ook beter ingestampt dan de E, maar eigenlijk is het belachelijk dat we nog steeds nationale aanduidingen gebruiken in Europa... Wat mij in het buitenland ook vaak opvalt is dat bijvoorbeeld Google Maps meestal de aanduidingen hanteert die net niet op de borden voorkomen. Van Navigation weet ik dat eigenlijk niet. Op de motor rij ik zelden autowegen in het buitenland. Ja, ik zou Navigation ook meer in de auto moeten gebruiken inderdaad. Ik val nog vaak terug op Maps voor A2B navigatie. Hopelijk gaat dat veranderen met de betere zoekfunctie in Next
-
@Con-Hennekens voor echte AB navigatie gebruik ik ook Google Maps (je hoort het goed). Dat is simpelweg ook iets waarmee we niet mee (willen) concurreren en dat zal bij hun beter blijven. We willen dat onze app AB goed genoeg doet om een prettige ervaring te blijven maar de focus ligt wel meer bij route (track) navigatie uiteraard
Google Maps is tenslotte gratis, mooi en modern. Daarnaast perfect geïntegreerd met de data die ze al van je hebben Ook features als naar de Gamma rijden en zien tot wanneer ze open zijn. Helemaal top! We kunnen dat allemaal maken maar kost best wat tijd en uiteindelijk koopt men niet de app daarvoor.
-
@Corjan-Meijerink, eens!
-
@Con-Hennekens said in Snelweg aanduiding in app:
maar eigenlijk is het belachelijk dat we nog steeds nationale aanduidingen gebruiken in Europa...
Even offtopic en dan weer terug...: Dat vind ik helemaal niet logisch! Neem als voorbeeld de E19. Dat is een Europese noord-zuid verbinding. Die begint bij Amsterdam en loopt dus helemaal door, dwars door België en zo Frankrijk in naar Parijs. Heel hulpverlenend Nederland (althans, de club waartoe ik mij reken) gebruikt de nationale route aanduiding. Veel ICT systemen bij de overheid zijn daar ook op ingesteld. ICT en overheid is al een heikel punt, dus laten we daar a.u.b. lekker afblijven. En als ik een melding zou horen op de E19 (mochten we daartoe overgaan), dan betekent dat dus dat dat kan variëren tussen Amsterdam en Hazeldonk! En daar heb je dan de A10, A4, A13, A20 en A16. Niet doen! Maar dat is mijn mening. Ik vind sowieso dat we onze oren al teveel naar Brussel laten hangen! Zeker met al die groene rakkers die denken in schone luchten, groene weilanden zonder koeien en vooral meer geld richting Brussel. Dat gezegd hebbende zal ik er verder geen woorden meer aan vuil maken
-
@Rob-Verhoeff, Ik kan me daar best in vinden, zéker ook in de hekele overheids ICT. Maar het is natuurlijk volslagen onzinnig om een Europese wegennet nummering aan te leggen als niemand die gebruikt. Daarnaast vind ik juist dat Brussel te weinig invloed heeft in plaats van teveel. Wereldwijde problemen los je alleen op door een centrale overheid, ook als is dat soms niet leuk. Maar laten we deze discussie inderdaad maar elders voeren
-
@Corjan-Meijerink said in Snelweg aanduiding in app:
@Rob-Verhoeff Dat zou helpen! Mocht je dan een route kunnen delen met een waypoint op het punt waar die instructie was is het helemaal perfect. Dan kan ik het zo simuleren en uitlezen wat voor informatie we verkrijgen.
@Corjan-Meijerink ik denk dat je dit topic wel kunt sluiten. Vandaag dezelfde ervaring, maar nu was de melding wat langer in beeld. En dan zie ik plots dat op CarPlay de melding E30 i.p.v. A12 prominenter in beeld is. Eigenlijk prefereer ik de nationale routeaanduiding prominent in beeld. Zeker zolang we nog geen verenigd Europa zijn en alle landen nog een eigen routeaanduiding hebben voor hun hoofdwegen. Voor de "ik hang Europa aan" rijders mag de Europese aanduiding dan wat meer naar de achtergrond zolang we nog een nationale routeaanduiding per land hebben. Dus in dit geval A12 in het grote vlak en E30 in het kleine vlak! Als je dat zou kunnen omdraaien, dan hebben alle nationaliteiten daar denk ik profijt van. In Frankrijk en België zou dan ook de nationale routeaanduiding prominent in beeld zijn.
Op de iPhone ziet het er dan zo uit:
De route is deze:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7292620?mode=share -
@Rob-Verhoeff, Het is hoe dan ook het meest zinvol om prominent in beeld te hebben wat in de werkelijkheid ook op de borden staat. Mijn "ik hang Europa aan" voorkeur doet daar niets aan af.
-
@Con-Hennekens Dan zijn we het daarover eens en zou de nationale routeaanduiding prominent in beeld moeten zijn. Die staat namelijk op de borden! De Europese routeaanduiding staat er boven en valt minder op. Je kijkt immers naar de plaatsnamen op de borden en het wegnummer dat daarbij hoort:
-
@Rob-Verhoeff, klopt, volgens mij heb ik ook nergens anders beweerd. Zelfs mijn opmerking
@Con-Hennekens said in Snelweg aanduiding in app:
eigenlijk is het belachelijk dat we nog steeds nationale aanduidingen gebruiken in Europa...
Staat gewoon overeind, en is niet strijdig met jouw zienswijze