Fouten in berekening / errors in calculation
-
Dit moet een nieuwe melding zijn want ik krijg hem de laatste tijd bij zo ongeveer elke route en daarvoor vrijwel nooit. Soms snap ik de melding, maar meestal niet.
Hier: OK, ik heb een adres ingevoerd dat kennelijk niet binnen x meter vanaf een openbare weg ligt. Maar waarom dan niet op x meter vanaf dat punt de route stoppen? Dan ben je er toch al wel en zie je de plek waar je naar toe wilt.
Maar deze is wel raar, vind ik. Een route naar Noorderhavenstraat 49 in Zutphen, waar je gewoon voor de deur kunt parkeren en onder het spoor door kunt komen. MRA vindt dat je een stuk om moet rijden en zegt dan dat de route mogelijk een fout bevat. Je kunt gewoon rijden zoals MRA Next wil.
Maar handiger is hoe MRA web het berekent.
-
@Evert-Kuiken, Ik heb hierop gereageerd in een andere draad. Het zou wel fijn zijn als je je probleem centraal houdt in één draad. En misschien is deze aparte draad inderdaad wel de betere optie
Even kijken of ik dat hier kan herhalen, dan haal ik dat andere bericht weg...
@Evert-Kuiken, Bij mij gaat Diemen naar de Noorderhavenstraat in Zutphen Deventer/Gorssel:
De route via website en Next is in elk geval exact gelijk.
Overigens kan de omweg via Deventer te maken hebben met werkzaamheden op de N345 bij Voorst?Wat ik niet helemaal begrijp aan je screenshot is dat je blijkbaar vanaf Diemen komt, maar dat vlak bij de finishvlag routepunt 1 staat. Je navigeert dus niet rechtstreeks naar de bestemming.
-
@Con-Hennekens Dat rode routepunt "1" is automatisch geplaatst door de app wanneer de calculatie op basis van een track (gegenereerde OSM route, met bepaalde bochtigheid).
@Evert-Kuiken Het kan zijn dat de geimporteerde / gebruikte route van OSM wel vindt dat iets mogelijk is terwijl de HERE kaart het daar niet mee eens is.
Klik vooral eens direct op "Next" en niet eerst op "Genereer", dit is nog erg verwarrend en gaan we ook verbeteren. Maar als je eerst op "Genereer" klikt, dan wordt deze route als track door HERE geimporteerd en kunnen dit soort situaties ontstaan. -
@Corjan-Meijerink said in Fouten in berekening / errors in calculation:
...als je eerst op "Genereer" klikt, dan wordt deze route als track door HERE geimporteerd en kunnen dit soort situaties ontstaan.
Bedoel je dat middels "Genereer" de route wordt bepaald mbt OSM routines en dan als track wordt geïmporteerd? Als je "Next" klikt dat dan de routeberekening wèl op de here kaart wordt gedaan?
-
@Con-Hennekens Correct! Als je op Next klikt wanneer je eerst een OSM route hebt gegenereerd, krijg je dus wezenlijk track navigatie
-
@Corjan-Meijerink said in Fouten in berekening / errors in calculation:
Dat rode routepunt "1" is automatisch geplaatst door de app wanneer de calculatie op basis van een track (gegenereerde OSM route, met bepaalde bochtigheid).
Je zou verwachten dat WP1 je huidige locatie vertegenwoordigd. Daarom vond ik het vreemd dat WP1 zó kort bij de bestemming ligt, terwijl het toch een 100+ KM route betreft.