MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Rare kronkles in de route

General Discussion
    4
    15
    388
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Bart 4
      Bart 4 last edited by

Bij het plannen van een route naar Oostenrijk kom ik fouten tegen in de kaart. Ik plan een route op de SS12, maar deze weg wordt verlaten voor Vipiteno om na Vipiteno terug in te voegen op de SS12. Probeer deze fout te omzeilen door punten te plaatsen maar dat lukt niet. Instellingen; seizoensafsluitingen uitschakelen en tol vermijden. In andere routeplanners heb ik het probleem niet. Oa basecamp, viamichelin en waze. Vipiteno example.jpg

Herko ter Horst Hans van de Ven MR.MRA 2 Replies Last reply Reply Quote 0
      • Herko ter Horst
        Herko ter Horst @Bart 4 last edited by Herko ter Horst

@Bart-4 Tol vermijden lijkt mij de oorzaak. In Oostenrijk mag je alleen met een tol-vignet op de meeste snelwegen en ook op veel S-wegen.

Bart 4 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • Bart 4
          Bart 4 @Herko ter Horst last edited by

@Herko-ter-Horst Op de SS12 moet geen tol betaald worden. Waardoor de andere routeplanners gewoon de SS12 blijven volgen. MRA wil dit niet doen zelfs niet als ik punten op de SS12 zet. Als ik tol vermijd zet volgt hij natuurlijk de autostrade A22 die natuurlijk vignet plichtig is.

• Bart 4
            Bart 4 @Bart 4 last edited by

@Bart-4 Sorry A13 is vignet in Italie A22 is tol

Herko ter Horst 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • Herko ter Horst
              Herko ter Horst @Bart 4 last edited by Herko ter Horst

@Bart-4 Ah pardon, dit is nog Italië. Ik heb het net even geprobeerd en de andere kant op lukt wel grotendeels, hij laat dan alleen kleine omweg aan de zuidkant van Vipiteno zien.

Screenshot 2023-02-08 at 14.34.03.png

https://wego.here.com/ doet hetzelfde, dus het is geen MRA-specifiek probleem.

Mogelijk oude werkzaamheden die niet goed zijn afgemeld o.i.d.?

1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Hans van de Ven MR.MRA
                Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Bart 4 last edited by

@Bart-4 said in Rare kronkles in de route:

Vipiteno

Zie plaatje, zwarte pijlen = afgesloten
                Zet de verkeerslaag aan en zoom maximaal in.

8012ea7a-9455-4e55-98bd-dbf326bcc3ad-image.png

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
                Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Herko ter Horst 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Herko ter Horst
                  Herko ter Horst @Hans van de Ven MR.MRA last edited by

Dat verklaart wel waarom Here je daar niet langs stuurt, maar nog niet waarom alleen Here vindt dat die straat/straten afgesloten zijn.

Jack van Tilburg Hans van de Ven MR.MRA 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                  • Jack van Tilburg
                    Jack van Tilburg Banned @Herko ter Horst last edited by Jack van Tilburg

@Herko-ter-Horst
                    Ik heb al vaker gezien dat de verschillende kaart leveranciers niet dezelfde database met afsluitingen toepassen.

• Hans van de Ven MR.MRA
                      Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Herko ter Horst last edited by

@Herko-ter-Horst

Waarschijnlijk de seizoensafsluitingen. Wordt op dit moment verder onderzocht.

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
                      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

• Bart 4
                        Bart 4 last edited by

Daarom heb ik op Waze gekeken omdat ik dacht misschien een route onderbreking. maar op waze vermeld hij geen werken. Wat raar is , is als ik de route in het menu vergelijk met OSM daar neemt OSM gewoon de SS12. Als ik de kaart OSM selecteer dan blijft de route ongewijzigt, en vermijd hij de SS12

• Bart 4
                          Bart 4 last edited by

Bij mij zie ik niet deze werken met de verkeerslaag aan (op de computer) en hij neemt die 2 ronde punten om de SS12 terug op te gaanVipiteno verkeerslaag zoom.jpg

• Bart 4
                            Bart 4 last edited by

Hier in vergelijk OSMVipiteno vergelijk OSM.jpg

• Bart 4
                              Bart 4 last edited by

Door andere topics door te nemen heb ik een deel van de oplossing. Als standaard OSM kiest neemt hij zonder problemen de SS12. Natuurlijk kan je hier niet mee navigeren. Ook ik niet omdat ik de track naar de zumo dr stuur. Dus ben ik genoodzaakt de route te verbeteren in basecamp.

• Bart 4

@Bart-4 Resultaat van het verhaal Zumo XT blijven gebruiken.

• Bart 4

@Bart-4 Rare kronkels zijn opgelost in de Here kaart. Is er iets verandert.

• 1 / 1
                                  • First post
                                    Last post
                                  ACTIVE USERS
                                  POPULAR TOPICS
                                  • How to Keep Routes Consistent When Exporting to Garmin Zumo XT?

• Offline mode issue

• 30 KM roads

• Garmin Zumo Route not Reflecting My Planned Route

• Driving with invisible route line ...

• Suggestion: route name on 'Last route' button

• Gemaakte route in offline modus krijgen

• Automatisch RUST moment en Tankmoment inplannen.

MY GROUPS