Geen tracklog na navigeren
-
17/12 twee routes genavigeerd. 1x via een geplande route en 1x een van A naar B route en de route laten uitzoeken door Next.
Na afsluiten van de navigatie blijkt de tracklog tot 2x toe maar een stukje van 100 meter te bevatten.
Waar gaat het fout? De tracklog start toch automatisch of heb ik dat verkeerd begrepen?
Heen: https://www.myrouteapp.com/nl/social/track/444698?mode=share
Terug: https://www.myrouteapp.com/nl/social/track/444768?mode=share
-
@Rob-Verhoeff Interessant. Als de tracklog eenmaal is gestart, dan werkt deze volledig onafhankelijk van de Navigatie. Je kan de Navigatie dus stoppen / een nieuwe route starten / je telefoon vergrendelen en de tracklog loopt gewoon door. Beter gezegd: het tracken wordt volledig geregeld door puur de Mobile app.
Aangezien je met de app hebt gereden, zal de telefoon niet vergrendeld zijn geweest. Heb je de Tracklogs opgeslagen terwijl je in het navigatie scherm zat? Of toen je weer terug in de Mobile app was?
Ik zal vandaag tijdens mijn rit ook nog even tracken. Werkte je met iOS of Android?
-
@Corjan-Meijerink Zie de tags voor de bijzonderheden (iOS op 16.2).
Ik heb na het bereiken van de bestemming op de opslagknop geklikt. Dan zit je toch nog in het navigatiescherm? De telefoon is nimmer vergrendeld geweest tijdens het navigeren. -
@Rob-Verhoeff De tags worden schijnbaar niet getoond op mn mobiel
Maar klopt helemaal! Dat is nog het Navigatie scherm. Dan krijg je een popup waar je de naam van de track kan wijzigen om vervolgens op te slaan.
-
@Corjan-Meijerink Exact, dat is de werkwijze die is gevolgd. Oh ja, build 3.2.5-146.
-
@Rob-Verhoeff Super! Ga ik zo even naar het mooie Zoetermeer rijden Hopelijk is de brug nog niet ingestort
-
@Corjan-Meijerink said in Geen tracklog na navigeren:
@Rob-Verhoeff Hopelijk is de brug nog niet ingestort
die staat nog...
-
Helaas / gelukkig geen problemen ondervonden
-
@Corjan-Meijerink said in Geen tracklog na navigeren:
Helaas / gelukkig geen problemen ondervonden
Met de brug of het opslaan van de track? Ik gok met het opslaan van de track. Gelukkig maar! Geen idee waar het fout is gegaan? Volgens mij kun je aan die hele procedure van het opslaan van een tracklog niet zoveel verprutsen.
-
@Rob-Verhoeff Hahaha nee inderdaad. Bijzonder probleem dus! Laat gerust een andere keer nog weten of het zich weer voor doet. Je ziet dat de track wordt opgenomen als er een groen bolletje wordt getoond naast de aankomsttijd / reisduur.
-
@Corjan-Meijerink vandaag twee routes gereden. 1x een A naar B route en de terugweg een geplande route. Kennelijk start de tracklog niet automatisch als je begint met navigeren. Ik moet bewust het rode bolletje aanklikken om een succesvolle tracklog te krijgen. Dat issue is mij nu duidelijk.
De route terug (met drie routepunten) heb ik vΓ³Γ³r het laatste routepunt onderbroken. De tracklog heb ik gepauzeerd. Na hervatting van de route was de navigatie in geen velden of wegen meer aanwezig. De tracklog liep wel keurig door.
Moet je na een pauze de route weer bewust inladen? -
@Rob-Verhoeff Super, klopt ja. Niet iedereen wil tracken dus dat doen we nooit automatisch. Zeker omdat we dan je locatie op de achtergrond wordt gebruikt en het batterij verbruik zal toenemen, moet dat een bewuste gebruikers keuze zijn
Navigatie kan je ΓΌberhaupt het beste gewoon stoppen als je lang pauzeert. Hervatten kan zeer gemakkelijk. Gewoon route inladen en je volgende waypoint lang ingedrukt houden. Navigatie systemen vinden lang stilstaan niet zo leuk als je op plekken bent met slechte ontvangst (gebouwen). In een latere update zal je een ander startpunt dan waypoint 1 kunnen selecteren
De tracklog zal altijd mooi zichtbaar zijn in het bekende Mobile app gedeelte. Zo kan je dus ook meerdere routes navigeren in dezelfde tracklog
-
@Corjan-Meijerink mag van mij een slotje op...
-
@Rob-Verhoeff Gaan we regelen Bedankt voor alle feedback en testen
-
-