Start/eindpunt wijzigen
-
Hallo,
Wellicht heeft iemand een tip voor mij.
Mijn gebruik bestaat vooral uit het zoeken van een mooie route uit de bibliotheek en die vervolgens na mijn smaak en locatie aan te passen. Dat houdt vooral in dat ik het start/eindpunt wil wijzigen naar mijn eigen stad. Dit heeft in de route die ik wil rijden natuurlijk direct invloed. Ik snap dat de waypoints een bepaalde volgorde hebben en deze zijn bepaald vanaf een (door de maker) gekozen start/eindpunt. De route ligt dus in veel gevallen volledig overhoop na het wijzigen van het start/eindpunt. Kan iemand mij in de juiste richting of tutorial wijzen hoe ik dit het beste aan kan pakken? -
Hallo Wesley, klik dan op het routepunt waar je wil starten en vervolgende op:
-
@hans-van-de-ven-mra-master
Dankjewel, zo simpel kan het dus zijn
De waypoints blijven dan in de volgorde staan zoals bedoeld, is er ook nog een slimme/snelle manier om de waypoints in een andere volgorde te zetten die het meest efficiënt is ten opzichte van het nieuwe startpunt? het 2e waypoint zal dus bijv. halverwege en ver in de route zitten en niet het ''gunstigst'' vanaf de nieuwe start. Of is dit gewoon kwestie van alle waypoints hernoemen/wijzigen?
Mijn dank is groot -
@wesley-f
Optimalisatie van de punten moet je handmatig doen. Die functie zit niet in de MRA Planner. -
Zoals @Jack-van-Tilburg aangeeft, met de hand reorganiseren.
-
@jack-van-tilburg Dankjewel
-
Wat ik doorgaans doe is bepalen vanwaar ik de route wil oppakken vanuit mijn woonplaats. Bijvoorbeeld bij punt 6. Ik sleep dan routepunt 5 naar mijn vertrekpunt. Daarna verwijder ik routepunt 1 tot en met 4, waardoor routepunt 5 automatisch het startpunt wordt. Idem met het eindpunt.