route verplaatsen
-
een stuk van de route verplaatsen , doch wordt er een punt geplaatst ipv van de route te verplaatsen
wat kan ik doen? -
Hallo Luc, wat bedoel je met een stuk van de route verplaatsen? Splitsen?
-
@hans-van-de-ven-mra-master ik bedoel de route verslepen naar een betere weg
-
@luc-degruyter MRA berekent op basis van de geselecteerde kaart (OSM, TomTom of HERE) en de instellingen (kronkelig/bochtig, snelwegen vermijden, onverhard vermijden, etc) die je hebt gekozen, de snelste route tussen de door jou geplaatste routepunten. Loopt die route dan alsnog over een weg die je niet wilt/wil je dat de route over een andere weg loopt, dan moet je daar een extra routepunt voor op de gewenste plek zetten. Pak je een bestaande routelijn op en versleep je die, dan plaatst MRA daarom automatisch een routepunt op de plek waar je loslaat. MRA neemt dat routepunt dan op in de berekening.
-
@herko-ter-horst ik ga dit eens proberen
-
2 opties:
Routepunt vastpakken en op de gewenste weg zetten,
of
met je cursor op de route tot je een + teken ziet, routelijn beetpakken en op de gewenste weg leggen, daar wordt dan een nieuw routepunt geplaatst en de route over via die weg berekend. -
@hans-van-de-ven-mra-master ik begrijp wat je bedoeld. ik versleep de route naar de gewenste paralelwweg. er wordt een routepunt gemaakt.
in dit geval wordt er een route gemaakt met dit routepunt. heen en terug . deze route loopt niet door zoals het zou moeten. -
@luc-degruyter Het helpt heel goed om een link naar jouw route hier te delen. Zorg dat de route op "Openbaar" staat
-
@luc-degruyter Dan is de snelste weg blijkbaar nog steeds via dat routepunt en dan terug. Verplaats het routepunt naar verderop de de parallelweg, of plaats nog extra punten verderop op de parallel weg.