Kaartlagen - Map layers - Kartenebenen - Couches de carte - Livelli mappa - Capas del mapa
-
MRA Planner:
Kennen jullie de kaartlaag 'Verkeer'?
Deze is beschikbaar voor alle gebruikers met een "Gold abbonnement"
Wat kun je met deze kaartlaag?
De afsluitingen en verkeersdrukte op je route controleren.
Zwarte lijntjes = Afgesloten
Rode lijn = Stilstaand verkeer (erg druk)
Gele lijn = Langzaamrijdend verkeer (druk)
Is dat handig?
Jazeker, zo kun je voorkomen dat je tegen een afgesloten weg in je route opneemt, of dat je een erg drukke weg in je route opneemt.
Is het te voorkomen?
Nee, je kunt niet met 100% zekerheid zeggen dat er geen afsluiting in je route aanwezig is, je maakt de route tenslotte eerder dan dat je hem daadwerkelijk gaat rijden.
Maar mijn persoonlijke ervaring is, dat ik in 7 dag routes, maar 1 keer op een afgesloten weg stuitte, en deze afsluiting was geplaatst nadat ik al onderweg was.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.English:
Are you familiar with the 'Traffic' map layer?
This is available to all users with a "Gold subscription"
What can you do with this map layer?
Check the closures and traffic on your route.
Black lines = Closed
Red line = Stationary traffic (very busy)
Yellow line = Slow-moving traffic (busy)
Is that useful?
Yes, this way you can avoid including a closed road in your route, or that you include a very busy road in your route.
Can it be prevented?
No, you cannot say with 100% certainty that there is no closure in your route, after all you make the route before you actually drive it.
But my personal experience is that in 7 day routes, I only encountered a closed road once, and this closure was placed after I was already on my way.
I'd say take advantage of it.German:
Kennen Sie die Kartenebene „Verkehr“?
Dies steht allen Benutzern mit einem "Gold-Abonnement" zur Verfügung
Was können Sie mit dieser Kartenebene machen?
Überprüfen Sie die Sperrungen und den Verkehr auf Ihrer Route.
Schwarze Linien = Geschlossen
Rote Linie = Stehender Verkehr (sehr beschäftigt)
Gelbe Linie = zähfließender Verkehr (besetzt)
Ist das nützlich?
Ja, auf diese Weise können Sie vermeiden, dass eine gesperrte Straße in Ihre Route eingeschlossen wird oder dass Sie eine stark befahrene Straße in Ihre Route aufnehmen.
Kann es verhindert werden?
Nein, Sie können nicht mit 100-prozentiger Sicherheit sagen, dass es keine Sperrung auf Ihrer Route gibt, schließlich machen Sie die Route, bevor Sie sie tatsächlich fahren.
Aber meine persönliche Erfahrung ist, dass ich auf 7-tägigen Routen nur einmal auf eine gesperrte Straße gestoßen bin und diese Sperre platziert wurde, nachdem ich bereits unterwegs war.
Ich würde sagen, nutze es aus.French:
Connaissez-vous la couche de carte « Trafic » ?
Ceci est disponible pour tous les utilisateurs avec un "abonnement Gold"
Que pouvez-vous faire avec cette couche de carte ?
Vérifiez les fermetures et le trafic sur votre itinéraire.
Lignes noires = Fermé
Ligne rouge = Trafic stationnaire (très chargé)
Ligne jaune = Trafic lent (occupé)
Est-ce utile ?
Oui, vous pouvez ainsi éviter d'inclure une route fermée dans votre itinéraire, ou d'inclure une route très fréquentée dans votre itinéraire.
Peut-on l'empêcher ?
Non, vous ne pouvez pas dire avec certitude à 100% qu'il n'y a pas de fermeture sur votre itinéraire, après tout, vous faites l'itinéraire avant de le conduire réellement.
Mais mon expérience personnelle est que dans les itinéraires de 7 jours, je n'ai rencontré qu'une seule fois une route fermée, et cette fermeture a été placée après que j'étais déjà en route.
Je dirais d'en profiter.Italian:
Conosci il livello della mappa "Traffico"?
Questo è disponibile per tutti gli utenti con un "abbonamento Gold"
Cosa puoi fare con questo livello mappa?
Controlla le chiusure e il traffico sul tuo percorso.
Linee nere = Chiuso
Linea rossa = Traffico fermo (molto occupato)
Linea gialla = Traffico lento (occupato)
È utile?
Sì, in questo modo puoi evitare di includere una strada chiusa nel tuo percorso o di includere una strada molto trafficata nel tuo percorso.
Si può prevenire?
No, non puoi dire con certezza al 100% che non ci sono chiusure nel tuo percorso, dopotutto fai il percorso prima di guidarlo effettivamente.
Ma la mia esperienza personale è che nei percorsi di 7 giorni, ho incontrato una strada chiusa solo una volta, e questa chiusura è stata posizionata dopo che ero già in viaggio.
direi di approfittarne.Spanish:
¿Está familiarizado con la capa de mapa 'Tráfico'?
Está disponible para todos los usuarios con una "suscripción Gold".
¿Qué puedes hacer con esta capa de mapa?
Verifique los cierres y el tráfico en su ruta.
Líneas negras = Cerrado
Línea roja = tráfico parado (muy ocupado)
Línea amarilla = tráfico lento (ocupado)
¿Eso es útil?
Sí, de esta forma puedes evitar incluir una carretera cerrada en tu ruta, o que incluyas una carretera muy transitada en tu ruta.
¿Se puede prevenir?
No, no puede decir con 100% de certeza que no hay ningún cierre en su ruta, después de todo, usted hace la ruta antes de conducirla.
Pero mi experiencia personal es que en rutas de 7 días, solo encontré una carretera cerrada una vez, y este cierre se colocó después de que ya estaba en camino.
Yo diría que lo aproveches. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master In addition to your very welcome tips about the traffic overlay, I also check my routes in TomTom MyDrive for closures and or road work. After that I also import the route into a new Google MyMaps map to verify the route with Google Maps data as well.
Nice to see this kind of knowledge sharing. That's the strength of this forum
-
@StefanHummelink
Een route opslaan als in TomTom MyDrive (Beta) kan ook, daar staan de afsluitingen ook in.
Saving a route as in TomTom MyDrive (Beta) is also possible, this also contains the closures.
Auch das Speichern einer Route wie in TomTom MyDrive (Beta) ist möglich, dies beinhaltet auch die Sperrungen.
È anche possibile salvare un percorso come in TomTom MyDrive (Beta), questo contiene anche le chiusure.
L'enregistrement d'un parcours comme dans TomTom MyDrive (Beta) est également possible, celui-ci contient également les fermetures.
También es posible guardar una ruta como en TomTom MyDrive (Beta), esto también contiene los cierres. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
I’ve been here since the beginning of MRA.
I guess I never ventured that far down the map layers menu.
Very useful. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Thanks for sharing this information..
Question: Where does the traffic and the other information comes from, what is the source? -
I think the information comes from the road authorities (closed roads, due to road works, floods) = Black, and possibly via mobile data, telephones that are linked to a certain telephone mast (traffic volume), which in turn is passed on to the map managers. Are many telephones on a certain road section for a long time = stationary traffic = Red, Are many telephones on a certain road that moves slowly = slow moving and stationary traffic (yellow).