BMW 220i navigatie systeem
-
Hallo allemaal, binnenkort krijg ik mijn auto geleverd. Een BMW 220i cabrio uit 2015. Het type navigatie is "proffesioneel" Ik heb begrepen dat je met MRA routes kunt maken en deze via een USB stick kunt uploaden naar het systeem in de auto. Zijn er mensen die dit doen en mij dit kunnen uitleggen?
Bij voorbaat dank
Tonny
-
Hallo Tonny, ik heb zelf een Z4 en daarmee kan ik ook route inladen via de USB stick in het dasboard. MRA heeft hiervoor zelfs een transfer voor BMW voor gemaakt (zie exporteren) In praktijk werkt dit niet echt fijn en blijkt lastig en wat omslachtig te zijn. Beter is om Apple CarPlay op je 220i te activeren en dan de MRA Nav app te gebruiken. Deze komt binnenkort naar de app-store (ergens over 1-2 weken geloof ik. Ik doe zelf mee aan de beta test hiervan en het werkt prima. (vandaag nog rondje Eifel gereden ermee) IN mijn Z4 moest ik tbv Apple CarPlay ook hardware toevoegen maar jouw 220i is nieuwer die ik vermoed dat dat met alleen software kan. Of het werkt al dat kan ook. BWM tweaks kan de sw er evt voor je opzetten.
-
@Ruud-Schouten bedankt voor deze uitgebreide informatie. Is Apple CarPlay interessant of gebruik je het alleen voor je MRA Nav.
-
@Tonny-ter-Maten primair voor de navigatie mede omdat mra het enige navigatie programma is waarmee je een route kan inladen. Maar ook wel voor spotify.