Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

  1. Home
  2. [Beta] The MyRoute-app
  3. [Beta] Suggestions and Discussions
  4. Kompas met hoogte aanduiding.

Kompas met hoogte aanduiding.

Scheduled Pinned Locked Moved [Beta] Suggestions and Discussions
12 Posts 7 Posters 79 Views 5 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekom
    RouteXpert
    wrote last edited by
    #3

    Het is maar hoe je erna kijkt. Maar ik heb dan ook helemaal niks met de kaart North up

    Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT sold
    Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

    1 Reply Last reply
    0
    • white.mouseundefined Offline
      white.mouseundefined Offline
      white.mouse
      Valued contributor
      wrote last edited by
      #4

      Ik vind de huidige kompasroos prima. Ik zie graag de rijrichting recht voor me en kan me heel goed oriënteren met het rode vlakje dat het noorden aanwijst. Wat mij betreft blijft het zo als het is!

      met een R1250RT met TFT en BMW Connected Ride App (die dus nog steeds niet voldoet!) ;
      de Garmin Zumo XT en M.R.A. in combinatie met de Carpuride W702 (voor Android op de Motor!)

      1 Reply Last reply
      2
      • Jan Weerheimundefined Jan Weerheim

        Ik vind het kompas met hoogteaanduiding een waardevolle aanvulling. Echter, waarom niet simpelweg het rode vlakje laten aangeven in welke richting je rijdt, er van uitgaand dat de bovenkant van de kompasroos het noorden is. Nu geeft het rode vlakje aan wat het noorden is en moet je zelf omdenken in welke richting je dan rijdt, ik vind dat niet erg wenselijk in het huidige drukke verkeer. Op het water heb je alle tijd om de kompasrichting te interpreteren maar op de weg is dat anders. Het komt zeker de veilgheid ten goede als je in een oogopslag ziet in welke richting je rijdt. Het kan met m'n leeftijd te maken hebben maar dan nog! Ik zou nav bovenstaande graag in overweging geven de functie van de kompasaanduiding nog eens te heroverwegen.

        Con Hennekensundefined Offline
        Con Hennekensundefined Offline
        Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by
        #5

        @Jan-Weerheim, Een kompasnaald van een echt kompas wijst toch ook niet je rijrichting aan?

        I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

        Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

        Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

        Jan Weerheimundefined 1 Reply Last reply
        1
        • Con Hennekensundefined Con Hennekens

          @Jan-Weerheim, Een kompasnaald van een echt kompas wijst toch ook niet je rijrichting aan?

          Jan Weerheimundefined Offline
          Jan Weerheimundefined Offline
          Jan Weerheim
          wrote last edited by
          #6

          @Con-Hennekens dat ben ik met je eens maar het enige dat hier belangrijk is dat je in een oogopslag kunt zien in welke richting je rijd zonder afgeleid te zijn. Het zou ook met N, O, etc aangeduid kunnen worden het gaat er dus niet om of het een kompas is of niet.

          1 Reply Last reply
          1
          • M. Schrijverundefined Online
            M. Schrijverundefined Online
            M. Schrijver
            Valued contributor
            wrote last edited by
            #7

            @con-hennekens
            Je hebt gelijk over het kompas maar de meeste mensen rijden niet met een kompas. Ze volgen de route.
            Net als anderen vind ik het ook logischer dat het rode vlak je rijrichting aangeeft. Waarbij het noorden het bovenste vlakje van het kompas is.

            Afgelopen 12 dagen in Ierland geweest en regelmatig op het kompas gekeken. Moest iedere keer nadenken of ik richting het oosten of westen reed. Dat verschil is er als je beide methodes toepast.

            (I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

            1 Reply Last reply
            0
            • Rob Verhoeffundefined Online
              Rob Verhoeffundefined Online
              Rob Verhoeff
              Alpha tester
              wrote last edited by
              #8

              Ik vind het wel een interessante overweging. Maar gooi nog een manier in de groep. In het dashboard van mijn auto heb ik continu N, NO, O, ZO, Z, ZW of NW als tekst in beeld als ongeveer de rijrichting waarin ik rij.

              In de kaartstijl instellingen van de app heb je de keuze uit een positie-indicator (in verschillende kleuren) of, die indicator met een gekleurde cirkel er omheen. Wellicht kan het gerealiseerd worden dat je onder die positie indicator de afkortingen van de windstreken in hoofdletters kunt weergeven. Als je naar je scherm kijkt om te zien waar je rijdt, dan kijk je vaak als eerste naar die pijl toch? Zie je meteen je rijrichting... Ja, ik hoor ook al mensen klagen over de tekstgrootte maar het is maar een idee hè 😉

              🏍️ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
              📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
              🚙 Apple CarPlay in VW T-Roc
              💻 Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

              Marinus van Deudekomundefined Rob Verhoeffundefined 2 Replies Last reply
              0
              • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

                Ik vind het wel een interessante overweging. Maar gooi nog een manier in de groep. In het dashboard van mijn auto heb ik continu N, NO, O, ZO, Z, ZW of NW als tekst in beeld als ongeveer de rijrichting waarin ik rij.

                In de kaartstijl instellingen van de app heb je de keuze uit een positie-indicator (in verschillende kleuren) of, die indicator met een gekleurde cirkel er omheen. Wellicht kan het gerealiseerd worden dat je onder die positie indicator de afkortingen van de windstreken in hoofdletters kunt weergeven. Als je naar je scherm kijkt om te zien waar je rijdt, dan kijk je vaak als eerste naar die pijl toch? Zie je meteen je rijrichting... Ja, ik hoor ook al mensen klagen over de tekstgrootte maar het is maar een idee hè 😉

                Marinus van Deudekomundefined Offline
                Marinus van Deudekomundefined Offline
                Marinus van Deudekom
                RouteXpert
                wrote last edited by
                #9

                @Rob-Verhoeff in de dynamische mode wijst de camera indicator ook naar het noorden

                Honda Goldwing GL1500,
                Honda Silverwing GL 650
                DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                Garmin XT sold
                Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

                Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

                  @Rob-Verhoeff in de dynamische mode wijst de camera indicator ook naar het noorden

                  Rob Verhoeffundefined Online
                  Rob Verhoeffundefined Online
                  Rob Verhoeff
                  Alpha tester
                  wrote last edited by Rob Verhoeff
                  #10

                  @Marinus-van-Deudekom Ik heb het hier niet over de camera-indicator!

                  🏍️ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
                  📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
                  🚙 Apple CarPlay in VW T-Roc
                  💻 Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

                    Ik vind het wel een interessante overweging. Maar gooi nog een manier in de groep. In het dashboard van mijn auto heb ik continu N, NO, O, ZO, Z, ZW of NW als tekst in beeld als ongeveer de rijrichting waarin ik rij.

                    In de kaartstijl instellingen van de app heb je de keuze uit een positie-indicator (in verschillende kleuren) of, die indicator met een gekleurde cirkel er omheen. Wellicht kan het gerealiseerd worden dat je onder die positie indicator de afkortingen van de windstreken in hoofdletters kunt weergeven. Als je naar je scherm kijkt om te zien waar je rijdt, dan kijk je vaak als eerste naar die pijl toch? Zie je meteen je rijrichting... Ja, ik hoor ook al mensen klagen over de tekstgrootte maar het is maar een idee hè 😉

                    Rob Verhoeffundefined Online
                    Rob Verhoeffundefined Online
                    Rob Verhoeff
                    Alpha tester
                    wrote last edited by
                    #11

                    Zoiets als dit... hier rij je dan uiteraard in de richting noord-oost.

                    Scherm­afbeelding 2026-06-26 om 21.32.26.png

                    🏍️ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
                    📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
                    🚙 Apple CarPlay in VW T-Roc
                    💻 Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

                    Jan Weerheimundefined 1 Reply Last reply
                    0
                    • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

                      Zoiets als dit... hier rij je dan uiteraard in de richting noord-oost.

                      Scherm­afbeelding 2026-06-26 om 21.32.26.png

                      Jan Weerheimundefined Offline
                      Jan Weerheimundefined Offline
                      Jan Weerheim
                      wrote last edited by
                      #12

                      @Rob-Verhoeff ook een leuk idee, daar gaat het mij om, in een oogopslag zien wat je richting is zonder eerst te moeten analiseren hoe je e.e.a moet interpreteren. Daar is n.l. onder het rijden, uit veiliheids overwegingen, geen tijd voor.

                      1 Reply Last reply
                      0

                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                      With your input, this post could be even better 💗

                      Register Login
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes


                      ACTIVE USERS
                      Jan Weerheimundefined
                      Jan Weerheim
                      Rob Verhoeffundefined
                      Rob Verhoeff
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      M. Schrijverundefined
                      M. Schrijver
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      white.mouseundefined
                      white.mouse
                      CD130undefined
                      CD130
                      POPULAR TOPICS
                      • Issues since the 5.1.0-462 update / Crashes and lag
                        Peter Zehentreiterundefined
                        Peter Zehentreiter
                        1
                        66
                        2.9k

                      • Crashes na update
                        Nick Carthewundefined
                        Nick Carthew
                        0
                        11
                        106

                      • Kompas met hoogte aanduiding.
                        Jan Weerheimundefined
                        Jan Weerheim
                        2
                        12
                        79

                      • Doe ik iets verkeerd of...
                        Marinus van Deudekomundefined
                        Marinus van Deudekom
                        1
                        11
                        274

                      • Different route guidance between the route lab and the MRA route planner
                        M. Schrijverundefined
                        M. Schrijver
                        0
                        6
                        123

                      • IOS: App crashes 2-3 times a day (v5.1/5.2)
                        Marinus van Deudekomundefined
                        Marinus van Deudekom
                        0
                        28
                        697

                      • Duizend bochten
                        Rob Verhoeffundefined
                        Rob Verhoeff
                        0
                        2
                        25

                      • Route made through roadworks and blocked roads
                        Herman Veldhuizenundefined
                        Herman Veldhuizen
                        0
                        9
                        544

                      MY GROUPS
                      • Login

                      • Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Categories
                      • Recent
                      • Popular
                      • Support
                      • MyRoute-app