Harde en softe (vormings) punten. Hoe in Zumo XT
-
Ik weet hoe ik van een vormingspunt een hard (Handje) punt moet maken. Maar ik zie ze niet in mijn Zumo XT verschijnen. Ik exporteer als GPX 1.1 (Track-route-Poi). Ook de hardepunten verschijnen als blauwe bolletjes in mijn Zumo XT. En zijn derhalve niet verplicht "aan te doen".
-
Hallo Jer,
Klik op het routepunt dat je via-punt wil maken
Klik vervolgens op de 3 puntjes
Klik vervolgens op het handje:
Je ziet dat je route-punt een via-punt is geworden (Handje) en het handje in het menu een routepunt symbool is geworden. Het via-punt zal in je Garmin XT zichtbaar worden als vlaggetje.
Let op: De route opslaan als:
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Dank je het werkt. -
@Snackey Maar duurt wel lang voordat geladen is in Zumo via Drive app. Veel langer dan gewoon Gpx 1.1.
-
@Snackey ben wel even benieuwd wat er nu anders is gegaan? De methode die @Hans-van-de-Ven-MRA-Master hier demonstreerde beschreef jijzelf eigenlijk al in je OP. Heb je iets anders gedaan nu?
-
@StefanHummelink Kies regel met Beta ervoor, dan werkt het.
Maar duurt veel langer voordat hij de routes inlaadt. Zowel via Drive App (Telefoon) als bekabeld, duurt het veel langer dan dat je de "gewone" GPX 1.1 versie kiest in het uitklapmenu.
Hans: waar ligt dat aan???? -
@Snackey Ah! Saillant detail, de export functie is dus net iets anders. Weet ik dat ook weer
-
Hallo Jer, de route opslaan als .gpx 1.1 (Beta route, track, POI) op je PC en vervolgens in de map GPX zetten in je XT. XT openen en op de vraag "Nieuwe Routes gevonden, importeren?" met Ja beantwoorden.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hans, duidelijk. Dan gaat de import ook iets sneller, dan via Drive App.
Klopt het dat je niet rechtstreeks vanuit MyRouteApp de GPX 1.1 beta kan bewaren op de XT mb kabeltje. Ik krijg dat niet voor elkaar. Moet eerst bewaren op PC en dan kopie naar XT. -
Hallo Jer, dat klopt, de exportfunctie voor de beta versie moet nog aangepakt worden.
-
Op een windows PC kun je de beta wel al exporteren op MacOS zijn er nog wat issues die opgelost moeten worden.