Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Android Auto & CarPlay
  4. Android auto en geluid

Android auto en geluid

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Android Auto & CarPlay
7 Posts 3 Posters 211 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Jbvannieuwenhuijzenundefined Offline
    Jbvannieuwenhuijzenundefined Offline
    Jbvannieuwenhuijzen
    wrote last edited by

Dag allemaal.
    Wellicht herkent een deelnemer het volgende (en heeft hij mogelijk een oplossing).
    Ik gebruik de myroute app op mijn telefoon. De telefoon (Google pixel 😎 is (bedraad) gekoppeld aan het scherm (pioneer) in mijn camper. Het geluid van de gesproken aanwijzingen is nauwelijks hoorbaar, zelfs niet met maximaal volume van het autoscherm.
    Met andere navigatie apps (waze, genius) doet zich dat niet voor en is het geluid normaal.
    Als ik de telefoon afkoppel en D app gebruik, is het geluid op de telefoon normaal.

Jbvannieuwenhuijzenundefined 1 Reply Last reply
    0
    • M. Schrijverundefined Offline
      M. Schrijverundefined Offline
      M. Schrijver
      Valued contributor
      wrote last edited by

In de app kan je het volume ook nog regelen. De standaard instelling van MRA is dat volume stand halverwege staat. Schuif deze eerst eens naar maximaal.
      Daarnaast kan je nog een andere TTS engine selecteren. De Google Pixel heeft er standaard maar 1 aan boord. En die is in MRA minder luid. Zelf heb ik de TTS engine van Acapela geïnstalleerd en de Nederlandse stem "Daan" gekocht (een paar euro). Dit is wat volume betreft een hele verbetering en daarmee is bij mij het volume probleem mee opgelost. De kwaliteit van de stem ben ik ook erg tevreden over. Dat is eigenlijk alles wat je kan doen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
      0
      • Con Hennekensundefined Online
        Con Hennekensundefined Online
        Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by Con Hennekens

Ik denk dat je gewoon de volume-up knop op je telefoon moet indrukken TERWIJL je gekoppeld bent, en TERWIJL de stem spreekt.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

1 Reply Last reply
        0
        • Jbvannieuwenhuijzenundefined Jbvannieuwenhuijzen

Dag allemaal.
          Wellicht herkent een deelnemer het volgende (en heeft hij mogelijk een oplossing).
          Ik gebruik de myroute app op mijn telefoon. De telefoon (Google pixel 😎 is (bedraad) gekoppeld aan het scherm (pioneer) in mijn camper. Het geluid van de gesproken aanwijzingen is nauwelijks hoorbaar, zelfs niet met maximaal volume van het autoscherm.
          Met andere navigatie apps (waze, genius) doet zich dat niet voor en is het geluid normaal.
          Als ik de telefoon afkoppel en D app gebruik, is het geluid op de telefoon normaal.

Jbvannieuwenhuijzen
          wrote last edited by

Dank voor de reacties.
          Het installeren van een andere tts maakt het volume van de telefoon een stuk hoger en Daan is daarmee een luidruchtig mannetje.
          Het verhoogde volume vertaalt zich ook naar de navigatie in de auto.
          Ik moet echter het volume in de wagen op maximaal zetten om Daan te horen. Zijn stem zal echter wegvallen tegen windgeruis en dieselklop.
          De andere navigatie geluiden zoals de piep gaan dus ook op max volume. Je zit dus direct tegen het dak....
          Volume van radio ed zijn gescheiden van de begeleiding. Het harder of zachter zetten tijdens de gesproken instructies speelt dus geen rol.
          Myroute werkt kennelijk helaas anders dan andere apps.
          Ik zal het pakket nog even op de telefoon van mijn echtgenote plaatsen. Zien of dat wat oplevert.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Jbvannieuwenhuijzenundefined Jbvannieuwenhuijzen

Dank voor de reacties.
            Het installeren van een andere tts maakt het volume van de telefoon een stuk hoger en Daan is daarmee een luidruchtig mannetje.
            Het verhoogde volume vertaalt zich ook naar de navigatie in de auto.
            Ik moet echter het volume in de wagen op maximaal zetten om Daan te horen. Zijn stem zal echter wegvallen tegen windgeruis en dieselklop.
            De andere navigatie geluiden zoals de piep gaan dus ook op max volume. Je zit dus direct tegen het dak....
            Volume van radio ed zijn gescheiden van de begeleiding. Het harder of zachter zetten tijdens de gesproken instructies speelt dus geen rol.
            Myroute werkt kennelijk helaas anders dan andere apps.
            Ik zal het pakket nog even op de telefoon van mijn echtgenote plaatsen. Zien of dat wat oplevert.

Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote last edited by

@Jbvannieuwenhuijzen said:

Dat hangt mede erg af van de headend unit in je auto. Maar een ENORM verschil in volume tussen de stem en de overige pingels (bijvoorbeeld de camera waarschuwing) heb ik echt nog nooit gehoord, en kan volgens mij ook niet omdat ze in hetzelfde audiokanaal worden gemixt. Misschien herkent je media systeem die toch als apart kanaal?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

Jbvannieuwenhuijzenundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Jbvannieuwenhuijzen said:

Dat hangt mede erg af van de headend unit in je auto. Maar een ENORM verschil in volume tussen de stem en de overige pingels (bijvoorbeeld de camera waarschuwing) heb ik echt nog nooit gehoord, en kan volgens mij ook niet omdat ze in hetzelfde audiokanaal worden gemixt. Misschien herkent je media systeem die toch als apart kanaal?

Jbvannieuwenhuijzen
              wrote last edited by

@Con-Hennekens
              Het geluid van de begeleiding verloopt via Bluetooth. De navigatie zelf via de usb (Android auto) en dus niet via Bluetooth en/of WiFi. De reden hiervoor is dat de signalen van de tolstations de verbinding tussen telefoon en het autosysteem compleet verbreken.
              De radio heeft zijn eigen kanaal.
              Ik heb dus separate volumetoetsen voor radio en nav.
              Ik heb inmiddels copilot geïnstalleerd als proef. Dat werkt gelijkaardig aan myroute met een tts. Hier doet zich het geluidsprobleem niet voor.
              Met piep bedoel ik de keuze in de volumeinstellingen bij myroute waar je kunt kiezen tussen piep of spraak. Spraak heeft tts nodig en de piep niet.
              Thuis verder met een andere telefoon.....

1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined Offline
                M. Schrijverundefined Offline
                M. Schrijver
                Valued contributor
                wrote last edited by

@jbvannieuwenhuijzen
                Dat navigatie begeleiding en overige audio gescheiden zijn is een enorm pluspunt. Dat hebben niet alle headunits.
                MRA ondersteunt deze scheiding maar voor een deel. Maar is met Acapela TTS Engine en Daan als stem geen issue meer. Tenminste bij mij
                Zelf gebruik ik de Pixel 6 Pro (auto) en Pixel 6A (motor) voor de navigatie. Nadat ik Acapela in gebruik heb genomen merk ik dat het audio volume van MRA gewoon in lijn ligt met Google Maps en Waze. Het ligt ook in lijn met Spotify en Youtube Music.
                Als dit bij jou niet het geval is, betekent dit dat er ergens nog iets niet goed staat.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
                Reply
                • Reply as topic
                Log in to reply
                • Oldest to Newest
                • Newest to Oldest
                • Most Votes

ACTIVE USERS
                Con Hennekensundefined
                Con Hennekens
                M. Schrijverundefined