Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Te veel problemen

Te veel problemen

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
29 Posts 12 Posters 487 Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Guido Rulofundefined Offline
    Guido Rulofundefined Offline
    Guido Rulof
    wrote last edited by

5 dagen Zwarte Woud met MRA proberen te navigeren. Helaas tegen meerder problemen aangelopen. Geen internet, dan heb ook geen navigatie. Ook niet als je geheel Duitsland hebt gedownload. In grensgebieden is het onwerkbaar. Bij het opnieuw starten van de motor is het telkens weer afwachten hoe mra opstart. Meerdere keren was het voor mra totaal onduidelijk waar ik überhaupt was. GPS werkte gewoon prima want Maps kon perfect aangeven waar wij dan waren. Tot 3 keer toe bevroor het beeld, geen beweging meer in te krijgen. Telefoon en app dan steeds geheel opnieuw moeten opstarten. Routes hervatten blijkt ook lastig. In plaats dat het systeem er automatisch van uit gaat dat je bij de dichtstbijzijnde routepunt wilt beginnen, wil het aanhoudend op punt 1 beginnen.
    Tijdens deze reis is mij gebleken dat ik (best ervaren navigator)niet kan vertrouwen op MRA navigatie. Over een paar weekjes gaat het richting de Dolomieten en een maand later ZuidWest Engeland. No way dat ik dat met MRA ga doen.

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Guido Rulofundefined Guido Rulof

5 dagen Zwarte Woud met MRA proberen te navigeren. Helaas tegen meerder problemen aangelopen. Geen internet, dan heb ook geen navigatie. Ook niet als je geheel Duitsland hebt gedownload. In grensgebieden is het onwerkbaar. Bij het opnieuw starten van de motor is het telkens weer afwachten hoe mra opstart. Meerdere keren was het voor mra totaal onduidelijk waar ik überhaupt was. GPS werkte gewoon prima want Maps kon perfect aangeven waar wij dan waren. Tot 3 keer toe bevroor het beeld, geen beweging meer in te krijgen. Telefoon en app dan steeds geheel opnieuw moeten opstarten. Routes hervatten blijkt ook lastig. In plaats dat het systeem er automatisch van uit gaat dat je bij de dichtstbijzijnde routepunt wilt beginnen, wil het aanhoudend op punt 1 beginnen.
      Tijdens deze reis is mij gebleken dat ik (best ervaren navigator)niet kan vertrouwen op MRA navigatie. Over een paar weekjes gaat het richting de Dolomieten en een maand later ZuidWest Engeland. No way dat ik dat met MRA ga doen.

Rob Verhoeffundefined Online
      Rob Verhoeffundefined Online
      Rob Verhoeff
      Alpha tester
      wrote last edited by Rob Verhoeff

@Guido-Rulof

@Guido-Rulof said in Te veel problemen:

Ook niet als je geheel Duitsland hebt gedownload. In grensgebieden is het onwerkbaar.

Die is nieuw voor mij! Al diverse malen in bergachtig gebied offline gereden. Nooit een probleem mee gehad. Navigeer je via de app of via BlueTooth naar Android Auto of CarPlay?

Bij het opnieuw starten van de motor is het telkens weer afwachten hoe mra opstart.

Wat bedoel je hier mee? MRA start als het goed is altijd op met het welkomstscherm.

GPS werkte gewoon prima want Maps kon perfect aangeven waar wij dan waren. Tot 3 keer toe bevroor het beeld, geen beweging meer in te krijgen.

Hier lees ik meerdere berichten over i.c.m. met Android Auto! Is dat bij jou ook het geval?

Routes hervatten blijkt ook lastig. In plaats dat het systeem er automatisch van uit gaat dat je bij de dichtstbijzijnde routepunt wilt beginnen, wil het aanhoudend op punt 1 beginnen.

Dat is een instelling die je kunt wijzigen als je start met navigeren. Voor je op de knop [Start] klikt kun je hier aangeven waar je de route moet oppakken. Als de toggle bij jou op "Start van dichtsbijzijnde routepunt" staat (knopje is groen), dan doet MRA dat. Dat ligt niet aan MRA, maar aan jouw instelling in MRA!

Tijdens deze reis is mij gebleken dat ik (best ervaren navigator)niet kan vertrouwen op MRA navigatie.

Van de ene ervaren navigator naar de andere ervaren navigator: toen ik met deze app begon heb ik geïnvesteerd in het vertrouwd raken met de app. En dat heb ik gedaan met routes in de buurt. Ik ben niet direct in het diepe gesprongen. Het lijkt erop dat jij leert zwemmen terwijl je aan het verdrinken bent 😉 "

Probeer de instellingen eens uit op een vertrouwde route.

BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
      iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
      Apple CarPlay in VW T-Roc
      Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

Guido Rulofundefined 1 Reply Last reply
      3
      • Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
        Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
        Marinus van Deudekom
        RouteXpert
        wrote last edited by

Hetlijkt erop dat je probeert online te navigeren. In Duitsland doe ik dat nooit omdat het netwerk daar in zijn algemeenheid onbetrouwbaar is mbt data. Dus navigeer ik OFFLINE.
        De schermbevriezingen zijn een bekend Here probleem en wordt bij hun volgende update gefixed.
        Wat @Rob-Verhoeff al vertelde is het slim een nieuwe app op vertrouwd gebied uit te proberen.

Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650
        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
        Garmin XT sold
        Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Nomko Nomdenundefined 1 Reply Last reply
        1
        • Herman Veldhuizenundefined Offline
          Herman Veldhuizenundefined Offline
          Herman Veldhuizen
          wrote last edited by

Is mij helaas erg bekend. Routes kunnen niet worden geladen indien telefoon niet online. Offline navigatie lukt ook niet.
          Bij navigatie route als track begint de navigatie nu inderdaad steeds bij het begin. Dat was niet perfekt maar beter in de vorige versie. Hier is het wachten is op 5.1.

1 Reply Last reply
          0
          • D Griffinundefined Offline
            D Griffinundefined Offline
            D Griffin
            wrote last edited by

I rock offline maps 98% of the travel time (not knowing if we will have call reception). Never had a problem. But...you need to make sure you tell it to use offline maps, and also make sure you update regularly.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

Hetlijkt erop dat je probeert online te navigeren. In Duitsland doe ik dat nooit omdat het netwerk daar in zijn algemeenheid onbetrouwbaar is mbt data. Dus navigeer ik OFFLINE.
              De schermbevriezingen zijn een bekend Here probleem en wordt bij hun volgende update gefixed.
              Wat @Rob-Verhoeff al vertelde is het slim een nieuwe app op vertrouwd gebied uit te proberen.

Nomko Nomdenundefined Online
              Nomko Nomdenundefined Online
              Nomko Nomden
              wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in Te veel problemen:

Hetlijkt erop dat je probeert online te navigeren. In Duitsland doe ik dat nooit omdat het netwerk daar in zijn algemeenheid onbetrouwbaar is mbt data.

Wat voor problemen ervaar jij dan? Ik heb nooit last gehad in Duitsland met navigatie, zowel MRA als met de Zumo XT.

Teveel bergachtig terrein nagelaten dan, dat zorgt altijd wel voor dode plekken waar geen of amper signaal is. Maar verder geen problemen.

| MRA Gold Member |
              | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
              | MRA Next + Kawasaki Z650 |

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Bouke Entundefined Offline
                Bouke Entundefined Offline
                Bouke Ent
                wrote last edited by

ik ben net terug van 3 dagen naar eifel. geheel offline. barebone on iphone (standaard) en android (beta). enige echte probleem dat ik had was het draaien van kaart op android terwijl je stiltaat.

geen vastlopers, trage pijl of andere oude problemen die ik had in het verleden.

Ik ga zeker MRA Next gebruiken bij mijn volgende trips.

ik denk dat het goed is om de details van je setup hier kenbaar te maken zodat de experts hierboven gericht antwoord cq advies kunnen geven zodat je wel MRA Next goed kan gebruiken.

Ik heb bewust gekozen om geen AA/CP unit te gebruiken omdat de info op het scherm beperkter is door regels van google en apple. tevens ervaren sommige gebruiker op AA wat problemen.

in mijn geval barebone op telefoon met laatste app versie en laatste kaarten kon ik dus prima op reis.

1 Reply Last reply
                0
                • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

@Marinus-van-Deudekom said in Te veel problemen:

Hetlijkt erop dat je probeert online te navigeren. In Duitsland doe ik dat nooit omdat het netwerk daar in zijn algemeenheid onbetrouwbaar is mbt data.

Wat voor problemen ervaar jij dan? Ik heb nooit last gehad in Duitsland met navigatie, zowel MRA als met de Zumo XT.

Teveel bergachtig terrein nagelaten dan, dat zorgt altijd wel voor dode plekken waar geen of amper signaal is. Maar verder geen problemen.

Marinus van Deudekom
                  RouteXpert
                  wrote last edited by

@Nomko-Nomden volgens mij is het algemeen bekend dat je in Duitsland veel slechtere telefoonverbindingen inclusief internet verbindingen. Er zijn zelfs hele gebieden waar ze nog 2G verbinding hebben. Dat hebben wij 3jaar geleden al uitgezet. 5G kom je maar zelden tegen.
                  Dus OFFLINE navigeren en sindsdien GEEN problemen meer

Honda Goldwing GL1500,
                  Honda Silverwing GL 650
                  Garmin XT sold

Lex.Kloet.RXundefined 1 Reply Last reply
                  0
                    Herman Veldhuizen
                    wrote last edited by

Ook ik gebruik alleen de telefoon, geen AA/CP. En heb dezelfde problemen als de topic starter.

Het niet kunnen laden van een route (behalve de laatste) als de telefoon niet online is is nu bij mij standaard, dus vermoed ik dat dit eenvoudig te reproduseren is met versie 5.0.4.

Het feit dat voor de offline navigatie altijd de laatste kaarten moeten zijn gedownload moet eens nader worden onderzocht. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen altijd online kan zijn dus als de onderstaande melding komt vlak voor dat je wilt gaan rijden dat ben je dus echt de lul. Wat is hier echt het probleem? Korrupte map file of cache? Een mismatch tussen route-datum en kaart-datum? Kan de app dit soort situaties preventief onderzoeken? Een extra hint in deze melding zou kunnen helpen om deze situaties to voorkomen.

1000011017.jpg

1 Reply Last reply
                    0
                      Marinus van Deudekom
                      RouteXpert
                      wrote last edited by

Voor offline navigeren hoef je niet perse de laatste kaarten te hebben gedownload. Als ik een lange meerdaagse reis maak, doe ik dat meestal wel. Het zal maar net dat ene weggetje zijn dat de oorzaak van de update was waar je net overheen wil 🙂
                      Als je offline bent moet je wel uit je eigen bibliotheek routes kunnen laden. Je moet dat wel de synchronisatie aan hebben staan

Honda Goldwing GL1500,
                      Honda Silverwing GL 650
                      Garmin XT sold

Herman Veldhuizenundefined 1 Reply Last reply
                      0
                      • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

Voor offline navigeren hoef je niet perse de laatste kaarten te hebben gedownload. Als ik een lange meerdaagse reis maak, doe ik dat meestal wel. Het zal maar net dat ene weggetje zijn dat de oorzaak van de update was waar je net overheen wil 🙂
                        Als je offline bent moet je wel uit je eigen bibliotheek routes kunnen laden. Je moet dat wel de synchronisatie aan hebben staan

Herman Veldhuizen
                        wrote last edited by Herman Veldhuizen

@Marinus-van-Deudekom Syncronisatie staat aan.
                        De melding hierboven gaat weg als ik de laatste kaarten download , maar dat had ik 2 weken geleden ook al gedaan. Soms krijg ik eerst de melding "Something went wrong", bij de tweede poging komt dan de melding hierboven.
                        Ik kan een 10 jaar oude tomtom unit uit de kast halen en de navigatie zal nog steeds werken.

1 Reply Last reply
                        0
                          Marinus van Deudekom
                          RouteXpert
                          wrote last edited by

Als test heb ik net mijn telefoon op vliegtuig stand gezet en MRA op offline navigeren
                          Ik kan uit mijn eigen bibliotheek gewoon routes kiezen en starten met navigeren zonder foutmeldingen. Mijn offline kaarten zijn niet bijgewerkt.
                          Er moet bij jou dus wat anders aan de hand zijn

Honda Goldwing GL1500,
                          Honda Silverwing GL 650
                          Garmin XT sold

1 Reply Last reply
                          0
                          • Bouke Entundefined Offline
                            Bouke Entundefined Offline
                            Bouke Ent
                            wrote last edited by

het lijkt me dat het niet kunnen berekenen er 2 oorzaken kunnen zijn 1 GPS heeft geen goede ontvangst 2. positie heeft een te grote afstand to een bekende weg die Here kent. als je online bent in huis dan help voor positie bepaling ook de wifi en meestal heb je een bekende weg voor de deur. ik kan het mis hebben maar dat hoor ik het graag.

1 Reply Last reply
                            0
                            • D Griffinundefined D Griffin

I rock offline maps 98% of the travel time (not knowing if we will have call reception). Never had a problem. But...you need to make sure you tell it to use offline maps, and also make sure you update regularly.

Con Hennekensundefined Offline
                              Con Hennekens
                              Alpha tester
                              wrote last edited by

@D-Griffin, there is no option to tell it to use offline maps. Offline maps simply are used when they are available, whether you are driving offline or not.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

D Griffinundefined 1 Reply Last reply
                              0
                                Herman Veldhuizen
                                wrote last edited by Herman Veldhuizen

@Bouke-Ent Nee ik denk niet dat het aan de gps / lokatie ligt. Zoals ik al zei werd het probleem bij mij opgelost toen ik nieuwe kaarten had gedownload. Ik heb ook eens de cache verwijderd en mischien heeft het daar mee te maken.
                                Waar het mij om gaat is dat de app moet proberen om een hint te geven waar het probleem ligt. Een melding als een nieuwe kaart voor download beschikbaar is zou ook mooi zijn.

@Con-Hennekens In de route editor kun je kiezen om offline maps te gebruiken. Wat de Navigate dan vervolgens doet weet ik natuurlijk niet. Ik zie closures in offline maps die kennelijk niet daar zijn, dus wordt het wat onduidelijk.

Ook heb ik dit gezien. Deze melding gaat ook niet weg, zelfs als de synchronizatie daarna lukt.

1000011019.jpg

0
                                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@D-Griffin, there is no option to tell it to use offline maps. Offline maps simply are used when they are available, whether you are driving offline or not.

D Griffin
                                  wrote last edited by

@Con-Hennekens So I don't need to go into Navigation Settings, Functional, and turn on Offline Navigation? !Screenshot_20260429_103013.jpg

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@Bouke-Ent Nee ik denk niet dat het aan de gps / lokatie ligt. Zoals ik al zei werd het probleem bij mij opgelost toen ik nieuwe kaarten had gedownload. Ik heb ook eens de cache verwijderd en mischien heeft het daar mee te maken.
                                    Waar het mij om gaat is dat de app moet proberen om een hint te geven waar het probleem ligt. Een melding als een nieuwe kaart voor download beschikbaar is zou ook mooi zijn.

@Con-Hennekens In de route editor kun je kiezen om offline maps te gebruiken. Wat de Navigate dan vervolgens doet weet ik natuurlijk niet. Ik zie closures in offline maps die kennelijk niet daar zijn, dus wordt het wat onduidelijk.

Ook heb ik dit gezien. Deze melding gaat ook niet weg, zelfs als de synchronizatie daarna lukt.

1000011019.jpg

Con Hennekens
                                    Alpha tester
                                    wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen said in Te veel problemen:

Een melding als een nieuwe kaart voor download beschikbaar is zou ook mooi zijn.

De frequentie waarmee nieuwe kaartversies uitkomen is extreem hoog, en in veel gevallen überhaupt niet van toepassing op de kaartdelen die je offline hebt staan. Als je de 4x per jaar frequentie van Garmin gewend bent, is dat misschien een beetje vreemd. Maar als bijvoorbeeld de door wijzigingen in Taiwan de kaartversie opgehoogd wordt, geldt dat voor de hele wereld. En dat gebeurt volgens mij minimaal wekelijks. Het heeft dus totaal geen zin om daar melding van te krijgen. Ik ben dan eerder voor bijvoorbeeld een halfjaarlijkse herinnering waarmee je dan van bijvoorbeeld versie 212 naar 237 gaat.

In de route editor kun je kiezen om offline maps te gebruiken.

Oh ja, in de planner wel inderdaad.

Nee, die melding is een systeem notificatie van het OS, die gaat pas weg als je hem weg swiped. Ook in offline mode zal de app een poging doen om de routes te synchroniseren. Als je dan geen internet hebt zal dat mislukken inderdaad.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

1 Reply Last reply
                                    0
                                      Herman Veldhuizen
                                      wrote last edited by

@Con-Hennekens Het gaat natuurlijk alleen om de kaarten die je voorheen gedownload hebt, niet de hele wereld.
                                      Iets dergelijk :

1000011029.jpg 1000011023.jpg

0
                                      • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@Con-Hennekens Het gaat natuurlijk alleen om de kaarten die je voorheen gedownload hebt, niet de hele wereld.
                                        Iets dergelijk :

1000011029.jpg 1000011023.jpg

Con Hennekens
                                        Alpha tester
                                        wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen, uiteraard, maar de hele wereld heeft 1 versienummer voor alle kaartdelen. Vandaar.

1 Reply Last reply
                                        0
                                          Marinus van Deudekom
                                          RouteXpert
                                          wrote last edited by

Als @Con-Hennekens het antwoord op het probleem van @Herman-Veldhuizen niet weet misschien dat @Corjan-Meijerink er dan iets van kan zeggen. Het ligt volgens mij niet aan de offline kaarten.
                                          Overigens als je offline wil navigeren moet je dat schuifje wel op groen zetten waar het op de screenshot op rood staat

Honda Goldwing GL1500,
                                          Honda Silverwing GL 650
                                          Garmin XT sold

1
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

• 1
                                          • 2
                                          ACTIVE USERS
                                          Con Hennekensundefined
                                          Con Hennekens
                                          Lex.Kloet.RXundefined
                                          Lex.Kloet.RX
                                          Guzzistundefined
                                          Guzzist
                                          Peter Zehentreiterundefined
                                          Peter Zehentreiter
                                          Marinus van Deudekomundefined
                                          Marinus van Deudekom
                                          Léon Hassingundefined
                                          Léon Hassing
                                          Rob Verhoeffundefined
                                          Rob Verhoeff
                                          Guido Rulofundefined
                                          Guido Rulof
                                          Herman Veldhuizenundefined
                                          Herman Veldhuizen
                                          D Griffinundefined
                                          D Griffin
                                          Bouke Entundefined
                                          Bouke Ent
                                          Nomko Nomdenundefined
                                          Nomko Nomden
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Te veel problemen
                                            Con Hennekensundefined
                                            Con Hennekens
                                            0
                                            29
                                            487

• New beta! 5.1 (457)
                                            Dave J 0undefined
                                            Dave J 0
                                            3
                                            8
                                            22

• Proposal for an algorithm to guide around unexpected road closures
                                            Axel Härtlundefined
                                            Axel Härtl
                                            3
                                            41
                                            2.2k

• BDR Route GPX Support
                                            BertMundefined
                                            BertM
                                            2
                                            7
                                            649

• Track prefix name when exporting through web or andorid MyRouteApp
                                            Guzzistundefined
                                            Guzzist
                                            0
                                            5
                                            134

• Exporting MRA Planned Routes to a Garmin XT3
                                            Guzzistundefined
                                            Guzzist
                                            0
                                            4
                                            104

• New forum section about exports!
                                            Corjan Meijerinkundefined
                                            Corjan Meijerink
                                            9
                                            3
                                            90

• Geuploade gpx file "Kan route niet berekenen"
                                            Richard Blaauwundefined
                                            Richard Blaauw
                                            0
                                            4
                                            126
                                          MY GROUPS
                                          • Login

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories