Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren

Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
25 Posts 9 Posters 357 Views 6 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • M. Schrijverundefined Offline
    M. Schrijverundefined Offline
    M. Schrijver
    Valued contributor
    wrote last edited by

Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
    Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.

Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
    2
    • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
      Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.

Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.

Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      RouteXpert
      wrote last edited by

@M.-Schrijver de routine moet zijn dat als je een vormingspunt mist dat een paar geprobeerd wordt om je terug te sturen endaarna dat punt of die punten dan automatisch worden overgeslagen. In de route van dit topic staan de punten niet goed op de route en dat op zich kan al een oorzaak zijn van ellende.

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT sold
      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

M. Schrijverundefined 1 Reply Last reply
      0
      • PentArundefined Offline
        PentArundefined Offline
        PentAr
        wrote last edited by

Wat bedoel je met niet goed op de route? Ze staan allemaal precies op de weg.

image.png

Ik zou graag de optie hebben dat ik elk vormingspunt automatisch kan overslaan (anders had ik wel een routepunt gezet).

0
        • PentArundefined PentAr

Wat bedoel je met niet goed op de route? Ze staan allemaal precies op de weg.

image.png

Ik zou graag de optie hebben dat ik elk vormingspunt automatisch kan overslaan (anders had ik wel een routepunt gezet).

Marinus van Deudekom
          RouteXpert
          wrote last edited by

@PentAr zoom eens maximaal in op de vormingspunten dan zie je wat ik bedoel. Er staat er ook 1 precies op een kruising. Dat kun je ook beter vermijden

Honda Goldwing GL1500,
          Honda Silverwing GL 650
          Garmin XT sold

PentArundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@PentAr zoom eens maximaal in op de vormingspunten dan zie je wat ik bedoel. Er staat er ook 1 precies op een kruising. Dat kun je ook beter vermijden

PentArundefined Offline
            PentArundefined Offline
            PentAr
            wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom Ik zal de route eens opnieuw bekijken, de punten op de juiste weghelft zetten en nog een keer rijden.

1 Reply Last reply
            0

@M.-Schrijver de routine moet zijn dat als je een vormingspunt mist dat een paar geprobeerd wordt om je terug te sturen endaarna dat punt of die punten dan automatisch worden overgeslagen. In de route van dit topic staan de punten niet goed op de route en dat op zich kan al een oorzaak zijn van ellende.

M. Schrijver
              Valued contributor
              wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom
              Ik verwijs vooral naar het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA.
              Of een routepunt niet goed op de weg staat en wel effect dat heeft is een andere discussie.
              Voor mij blijft gewoon dat vormingspunt alleen voor het vormen van de route zijn en tijdens het rijden geen effect op het herberekenen mogen hebben (als automatisch overslaan geactiveerd is).
              Er zijn mensen die hun routes tot op de mm precies rijden willen. Dat is prima. Deze mensen zijn zich meestal ook zeer goed bewust dat ze anders rijden of een punt gemist hebben. Tenminste dat geldt wel voor mij.
              Maar heel veel mensen willen gewoon lekker genieten van hun route. En zitten er niet op de wachten om bij ieder gemist punt weer terug gestuurd te worden omdat het automatisch overslaan van een vormingspunt zo werkt.

Als je echt afwijkt van de route, moet de navigatie iets doen om je weer terug te krijgen op de route. Maar eenmaal weer op de route of nog steeds op de route. Is er geen reden om weer terug gestuurd te worden naar een gemist vormingspunt

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

@Marinus-van-Deudekom
                Ik verwijs vooral naar het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA.
                Of een routepunt niet goed op de weg staat en wel effect dat heeft is een andere discussie.
                Voor mij blijft gewoon dat vormingspunt alleen voor het vormen van de route zijn en tijdens het rijden geen effect op het herberekenen mogen hebben (als automatisch overslaan geactiveerd is).
                Er zijn mensen die hun routes tot op de mm precies rijden willen. Dat is prima. Deze mensen zijn zich meestal ook zeer goed bewust dat ze anders rijden of een punt gemist hebben. Tenminste dat geldt wel voor mij.
                Maar heel veel mensen willen gewoon lekker genieten van hun route. En zitten er niet op de wachten om bij ieder gemist punt weer terug gestuurd te worden omdat het automatisch overslaan van een vormingspunt zo werkt.

Als je echt afwijkt van de route, moet de navigatie iets doen om je weer terug te krijgen op de route. Maar eenmaal weer op de route of nog steeds op de route. Is er geen reden om weer terug gestuurd te worden naar een gemist vormingspunt

Marinus van Deudekom
                RouteXpert
                wrote last edited by

@M.-Schrijver je denkwijze over het functioneren van MRA is me wel bekend. Dat wil zeggen niet zeggen dat het zo ook gaat werken.
                Het is een vast stramien en zoals met veel vooraf bedachte scripts wil dat niet zeggen dat het jouw werkwijze is.
                MRA is een fantastisch route programma maar het is wel handig als je de geest van het programma volgt. Anders denken mag van mij maar als het programma jouw vrije geest niet wil volgen moet je dat wij accepteren

Honda Goldwing GL1500,
                Honda Silverwing GL 650
                Garmin XT sold

PentArundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Lex.Kloet.RXundefined Offline
                  Lex.Kloet.RXundefined Offline
                  Lex.Kloet.RX
                  RouteXpert
                  wrote last edited by

Ik vind absoluut, dat Schrijver en de ts hier een punt hebben. Ik vind, dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen vormingspunt en viapunt, wat de geest van het programma ook is. Wat is de volgende stap, de vormingspunten maar helemaal vervangen door viapunten?

Met andere apps maak je een route, met MRA componeer je een route!

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
                  Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                  MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
                  1

@M.-Schrijver je denkwijze over het functioneren van MRA is me wel bekend. Dat wil zeggen niet zeggen dat het zo ook gaat werken.
                    Het is een vast stramien en zoals met veel vooraf bedachte scripts wil dat niet zeggen dat het jouw werkwijze is.
                    MRA is een fantastisch route programma maar het is wel handig als je de geest van het programma volgt. Anders denken mag van mij maar als het programma jouw vrije geest niet wil volgen moet je dat wij accepteren

PentArundefined Offline
                    PentArundefined Offline
                    PentAr
                    wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom Wat is dan volgens jou het nut van vormingspunten? Als je bij zowel via- als vormingspunt exact het punt moet raken? Dat het een ander icoon heeft?

1 Reply Last reply
                    0
                    • CD130undefined Offline
                      CD130undefined Offline
                      CD130
                      Valued contributor
                      wrote last edited by

Interessante discussie. Vanuit Garmin weet ik ook niet anders dan dat shaping points (vormingspunten) automatisch worden overgeslagen zodra je er via een alternatieve route voorbij bent gereden.

Ik heb het altijd wat vreemd gevonden dat je bij MRA eerst meerdere herberekeningen moet negeren voordat zo’n punt wordt overgeslagen. Met dit huidige systeem ben ik een paar keer in een flinke omleiding terechtgekomen, waarbij MRA uiteindelijk meer dan vijf punten oversloeg, terwijl er in feite maar één punt overgeslagen had hoeven worden. Om de route weer goed op te pakken moet je dan echt even stoppen en het juiste punt selecteren. Niet echt handig.

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

1 Reply Last reply
                      1
                      • Herman Veldhuizenundefined Offline
                        Herman Veldhuizenundefined Offline
                        Herman Veldhuizen
                        wrote last edited by Herman Veldhuizen

ik had ooit eens deze video gemaakt :

https://drive.google.com/file/d/18AAbUAWtxKJGnjhQ43f4vAIJqE9CNMLT/view?usp=drivesdk

punt 5 laat ik links liggen,
                        spoel nu door naar 4:20 in de video want pas daar komt punt 6 in zicht.

ja de punten worden overgeslagen maar niet zoals ik het zou verwachten als automatisch overslaan aan staat. punt 5 wordt pas overgeslagen als ik 6 ben gepasseerd.

1 Reply Last reply
                        0
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

• 1
                        • 2
                        ACTIVE USERS
                        Herman Veldhuizenundefined
                        Herman Veldhuizen
                        CD130undefined
                        CD130
                        PentArundefined
                        PentAr
                        Lex.Kloet.RXundefined
                        Lex.Kloet.RX
                        Marinus van Deudekomundefined
                        Marinus van Deudekom
                        M. Schrijverundefined
                        M. Schrijver
                        Hans van de Ven MR.MRAundefined
                        Hans van de Ven MR.MRA
                        Rob Verhoeffundefined
                        Rob Verhoeff
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        POPULAR TOPICS
                        • Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren
                          Herman Veldhuizenundefined
                          Herman Veldhuizen
                          0
                          25
                          357

• Exclude cities
                          Martin Wilckeundefined
                          Martin Wilcke
                          0
                          5
                          66

• MRA Academy - new online training courses!
                          Hans van de Ven MR.MRA
                          1
                          9
                          287

• routes naar Garmin en TomTom
                          Hans van de Ven MR.MRA
                          0
                          4
                          120

• Shaping and waypoint colors