Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch

Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
29 Posts 8 Posters 515 Views 5 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • CD130undefined CD130

@Rob-Verhoeff en wordt die standaard wel of niet geaccepteerd? Zonder iets te doen zegmaar.

Wel apart dat ik die melding nog nooit gezien heb met MRA... ๐Ÿ™ƒ

Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekom
    RouteXpert
    wrote last edited by

@CD130 standaard wordt het voorstel geweigerd, je moet hem accepteren

Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT sold
    Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
    0
    • Herman Veldhuizenundefined Offline
      Herman Veldhuizenundefined Offline
      Herman Veldhuizen
      wrote last edited by Herman Veldhuizen

helemaal mee eens. ook ik heb een paar keer gehad dat een nieuwe route werd gemaakt onder het rijden. dit was trouwens bij een route (en niet bij een A2B). Ik weet niet meer of de "automatic recalculation" en de "traffic aware route calculation" aan of uit stond. ook weet ik niet meer of het track navigatie was of niet (ik denk zelfs van wel). Het enige wat kort op mijn scherm verscheen was een melding dat de route veranderd was.
      Ook ik zou graag willen zien dat het een bewuste keuze wordt om een route onder het rijden te veranderen, als de app een snellere route vind.

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

helemaal mee eens. ook ik heb een paar keer gehad dat een nieuwe route werd gemaakt onder het rijden. dit was trouwens bij een route (en niet bij een A2B). Ik weet niet meer of de "automatic recalculation" en de "traffic aware route calculation" aan of uit stond. ook weet ik niet meer of het track navigatie was of niet (ik denk zelfs van wel). Het enige wat kort op mijn scherm verscheen was een melding dat de route veranderd was.
        Ook ik zou graag willen zien dat het een bewuste keuze wordt om een route onder het rijden te veranderen, als de app een snellere route vind.

Marinus van Deudekom
        RouteXpert
        wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen in mijn geval bleef de route intact omdat ik het voorgestelde NIET had geaccepteerd

Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650
        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
        Garmin XT sold
        Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
        0
        • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@Herman-Veldhuizen in mijn geval bleef de route intact omdat ik het voorgestelde NIET had geaccepteerd

Rob Verhoeffundefined Offline
          Rob Verhoeffundefined Offline
          Rob Verhoeff
          Alpha tester
          wrote last edited by Rob Verhoeff

@Marinus-van-Deudekom said in Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch:

En zo hoort het ook volgens mij.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
          iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock)
          Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
          Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

1 Reply Last reply
          0
          • CD130undefined Offline
            CD130undefined Offline
            CD130
            Valued contributor
            wrote last edited by

Oke super, melding heb ik nog nooit gezien, maar ga dat nu extra scherp in de gaten houden. Inmiddels ben ik via @Rob-Verhoeff weer wat wijzer geworden:

Bij de start kies je voor 1 van de opties. Wanneer je bewust (of onbewust ;)) afwijkt van de route, zal deze automatisch via de snelste route een herberekening maken. Hiermee kan dus worden afgeweken van de oorspronkelijke gekozen route. Ik denk dat mij dit meerdere keren is overkomen. Afwijken gebeurt natuurlijk ook wanneer je net naast de route even pauzeert of gaat tanken.

Automatisch herberekenen uitschakelen is hierin dus een oplossing. De optie die ik voorstel in het openingsbericht zit dus al ingebakken ๐Ÿ‘

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE ๐Ÿงก

Herman Veldhuizenundefined 1 Reply Last reply
            0
            • CD130undefined CD130

Oke super, melding heb ik nog nooit gezien, maar ga dat nu extra scherp in de gaten houden. Inmiddels ben ik via @Rob-Verhoeff weer wat wijzer geworden:

Bij de start kies je voor 1 van de opties. Wanneer je bewust (of onbewust ;)) afwijkt van de route, zal deze automatisch via de snelste route een herberekening maken. Hiermee kan dus worden afgeweken van de oorspronkelijke gekozen route. Ik denk dat mij dit meerdere keren is overkomen. Afwijken gebeurt natuurlijk ook wanneer je net naast de route even pauzeert of gaat tanken.

Automatisch herberekenen uitschakelen is hierin dus een oplossing. De optie die ik voorstel in het openingsbericht zit dus al ingebakken ๐Ÿ‘

Herman Veldhuizen
              wrote last edited by

@CD130 ik zou niet te vroeg juichen. ik week in iedergeval niet van de route af en heb de herberekening optie eigenlijk altijd uit staan, toch werd een nieuwe route klakkenloos berekend en genomen.

CD130undefined 1 Reply Last reply
              0
              • Hubert Thoringundefined Offline
                Hubert Thoringundefined Offline
                Hubert Thoring
                Valued contributor
                wrote last edited by

@CD130
                Er is de instelling die ook de witte oorspronkelijke route aangeeft, dan kun je tijdens een rit de suggestie volgen bij het afwijken van de route "in blauw" of "in wit" van de oorspronkelijke route, ik denk dat dit dit probleem oplost dat ook niet zo is, en tussendoor uitzoomen "dus ingesteld op automatisch" dan zie je altijd eerder wat beter is.

IMG_5095.jpeg

VG Hubert
                Info Beta Test "Next App" dazu die Hardware .
                iPad 9. Gen iOS 26.1 / iPhone 16e iOS 26.1 / iPhone Xr iOS 18.7.2 / PC mit MS Win11 /โ—๏ธMyRoute-App im Cradel und Remotek-Oneโ—๏ธ Info zu MRA & Remotek One

0
                • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@CD130 ik zou niet te vroeg juichen. ik week in iedergeval niet van de route af en heb de herberekening optie eigenlijk altijd uit staan, toch werd een nieuwe route klakkenloos berekend en genomen.

CD130undefined Offline
                  CD130undefined Offline
                  CD130
                  Valued contributor
                  wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen dat is interessantโ€ฆ Ben benieuwd of daar ook een verklaring voor te vinden isโ€ฆ ๐Ÿ˜ฌ

1 Reply Last reply
                  0
                  • Hubert Thoringundefined Hubert Thoring

@CD130
                    Er is de instelling die ook de witte oorspronkelijke route aangeeft, dan kun je tijdens een rit de suggestie volgen bij het afwijken van de route "in blauw" of "in wit" van de oorspronkelijke route, ik denk dat dit dit probleem oplost dat ook niet zo is, en tussendoor uitzoomen "dus ingesteld op automatisch" dan zie je altijd eerder wat beter is.

IMG_5095.jpeg

CD130undefined Offline
                    CD130undefined Offline
                    CD130
                    Valued contributor
                    wrote last edited by

@Hubert-Thoring Bedankt voor je tip. Bij mij staat dat ook aan, maar je moet op dat moment net naar het scherm kijken. En als je het dan al doorhebt, moet je op het allerlaatste moment nog een manoeuvre maken en dat is met een groep niet altijd even veilig.

1 Reply Last reply
                    0
                    • Con Hennekensundefined Offline
                      Con Hennekensundefined Offline
                      Con Hennekens
                      Alpha tester
                      wrote last edited by

De vraag om acceptatie verschijnt enkel bij een wijziging naar aanleiding van verkeersinformatie. Op het moment dat je zelf afwijkt van een route, zoals @CD130 meldt in zijn topic start, wordt er gewoon herberekent en komt er gรฉรฉn nieuw voorstel met keuze uit meerdere routes (dat wil je ook niet tijdens het rijden).

@CD130, als jij bewust naar dat ene tankstation toe wilt (wat ik me wel kan voorstellen in de buurt van Luxemburg ๐Ÿ˜‰ ) dan moet je die gewoon opnemen in je route, of als bestemming invoeren, en niet gokken op A2B waarvan je weet dat die onderweg kan wijzigen. Just my 2 cents... ๐Ÿ˜‰

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

0
                      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

De vraag om acceptatie verschijnt enkel bij een wijziging naar aanleiding van verkeersinformatie. Op het moment dat je zelf afwijkt van een route, zoals @CD130 meldt in zijn topic start, wordt er gewoon herberekent en komt er gรฉรฉn nieuw voorstel met keuze uit meerdere routes (dat wil je ook niet tijdens het rijden).

@CD130, als jij bewust naar dat ene tankstation toe wilt (wat ik me wel kan voorstellen in de buurt van Luxemburg ๐Ÿ˜‰ ) dan moet je die gewoon opnemen in je route, of als bestemming invoeren, en niet gokken op A2B waarvan je weet dat die onderweg kan wijzigen. Just my 2 cents... ๐Ÿ˜‰

CD130undefined Offline
                        CD130undefined Offline
                        CD130
                        Valued contributor
                        wrote last edited by

@Con-Hennekens bedankt voor je heldere aanvulling. Het is mij helemaal duidelijk. Automatisch herbereken uitschakelen zou ook moeten werken toch? Vanwege de reactie van @Herman-Veldhuizen twijfel ik daar nu over ๐Ÿ˜ฌ

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                        0
                        • Corjan Meijerinkundefined Offline
                          Corjan Meijerinkundefined Offline
                          Corjan Meijerink
                          Developer
                          wrote last edited by

Ik denk dat dit probleem ongeacht de keuze niet verholpen gaat kunnen worden.

De manier waarop dit wel kan worden voorkomen hadden we in een oude versie van de app. We bleven je dan terugsturen naar de oorspronkelijke route totdat je echt te ver was afgeweken. Dat beviel uiteindelijk niet echt en daarom wordt dit gedrag nu vertoond.

Zelf heb ik waar ik woon 2 keuzes voor een vaak gereden route. Linksaf via de snelweg of rechtsaf binnendoor. Kies ik binnendoor maar ga ik linksaf, stuurt Google Maps me ook gewoon vervolgens direct de snelweg op. Niet om het gedrag goed te praten maar het is wel een logisch gevolg.

1 Reply Last reply
                          0
                          • CD130undefined CD130

@Con-Hennekens bedankt voor je heldere aanvulling. Het is mij helemaal duidelijk. Automatisch herbereken uitschakelen zou ook moeten werken toch? Vanwege de reactie van @Herman-Veldhuizen twijfel ik daar nu over ๐Ÿ˜ฌ

Con Hennekens
                            Alpha tester
                            wrote last edited by

@CD130, ja dat zou ik wel verwachten, maar laat dat nu eigenlijk een van de weinig instellingen zijn die ik nooit heb getest... ๐Ÿ˜‰ Ik heb nooit de behoefte gevoeld om herberekening uit te schakelen. Je gebruikt nochtans een navigatie app om de weg verteld te krijgen ๐Ÿ˜‰ .

Wat voor jou zou kunnen werken misschien is je route naar de eindbestemming te doen zoals je nu doet, en dan dat tankstation waar je persรฉ langs wilt op de kaart op te zoeken en lang in te drukken. Hij wordt dan als waypoint in je route opgenomen, zonder dat je echt een route moet plannen. Vele wegen leiden naar Rome ๐Ÿ˜‰

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

1 Reply Last reply
                            0
                            • CD130undefined Offline
                              CD130undefined Offline
                              CD130
                              Valued contributor
                              wrote last edited by

Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik ga de komende periode een beetje spelen met de automatisch herberekenen functie en het toevoegen van extra stops na het berekenen van de route. Kijken wat er lekker werkt ๐Ÿ‘

1 Reply Last reply
                              0
                              • Herman Veldhuizenundefined Offline
                                Herman Veldhuizen
                                wrote last edited by Herman Veldhuizen

In mij geval is het punt van wijziging (waar Corjan dus links of rechts af kan gaan) niet het startpunt maar ergens op de route. en stel nu dat ik ergens ver voor dat punt een kleine afwijking maak, bijvoorbeeld een klein rondje op een parkeerplaats. Hoe kan ik er voor zorgen dat de route, na het oppakken er van, toch blijft zoals eerst gedacht?
                                Ik heb gedacht dat als het herbereken uit staat of als ik de route als track rij er dan geen nieuwe route wordt berekend. Maar ik zie dit toch gebeuren.

Anders uitgelegd: ik heb een route met 2 waypoints A en E (maar is een deel van een grote route). Deze gaat bij de start of bij het plannen van A via b1 naar C en via d1 naar E. Dus 2 wegen van A naar C en 2 wegen van C naar E. Bij C ben ik dus alijd op de plande route, daar kan niemand om heen.
                                Nu wijk ik van de route af na A en rij via b2 naar C. De app gaat nu aan het werk en ik weet niet wat er uit komt. Hoe zorg ik er voor dat ik na C toch altijd nog via d1 naar E wordt gestuurd (zonder C of d1 ook als een waypoint aan te maken) ? Zoals het nu lijkt te zijn kan de app met een route via d2 naar E komen (omdat die even wat sneller is geworden dan via d1).

1 Reply Last reply
                                0
                                Reply
                                • Reply as topic
                                Log in to reply
                                • Oldest to Newest
                                • Newest to Oldest
                                • Most Votes

• 1
                                • 2
                                ACTIVE USERS
                                Herman Veldhuizenundefined
                                Herman Veldhuizen
                                CD130undefined
                                CD130
                                Con Hennekensundefined
                                Con Hennekens
                                Corjan Meijerinkundefined
                                Corjan Meijerink
                                Rob Verhoeffundefined
                                Rob Verhoeff
                                Lex.Kloet.RXundefined
                                Lex.Kloet.RX
                                Marinus van Deudekomundefined
                                Marinus van Deudekom
                                Hubert Thoringundefined
                                Hubert Thoring
                                POPULAR TOPICS
                                • Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch
                                  Herman Veldhuizenundefined
                                  Herman Veldhuizen
                                  3
                                  29
                                  515

• Audio sur Mercedes
                                  LE DIZES Freddyundefined
                                  LE DIZES Freddy
                                  0
                                  5
                                  82

• Audio cuttet via Bluetooth
                                  Haugundefined
                                  Haug
                                  1
                                  26
                                  1.3k

• Update Afsluitingen Nederland en Duitsland
                                  Con Hennekensundefined
                                  Con Hennekens
                                  6
                                  7
                                  168

• Nicht nur eine sondern 2 Touren auf einmal: Iron Curtain und Alpen
                                  Rainer Treichelundefined
                                  Rainer Treichel
                                  0
                                  5
                                  160

• features for realy long trips
                                  Brian McGundefined
                                  Brian McG
                                  0
                                  14
                                  518

• opencycle issues