Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch
-
@Rob-Verhoeff en wordt die standaard wel of niet geaccepteerd? Zonder iets te doen zegmaar.
Wel apart dat ik die melding nog nooit gezien heb met MRA...

@CD130 standaard wordt het voorstel geweigerd, je moet hem accepteren
-
helemaal mee eens. ook ik heb een paar keer gehad dat een nieuwe route werd gemaakt onder het rijden. dit was trouwens bij een route (en niet bij een A2B). Ik weet niet meer of de "automatic recalculation" en de "traffic aware route calculation" aan of uit stond. ook weet ik niet meer of het track navigatie was of niet (ik denk zelfs van wel). Het enige wat kort op mijn scherm verscheen was een melding dat de route veranderd was.
Ook ik zou graag willen zien dat het een bewuste keuze wordt om een route onder het rijden te veranderen, als de app een snellere route vind. -
helemaal mee eens. ook ik heb een paar keer gehad dat een nieuwe route werd gemaakt onder het rijden. dit was trouwens bij een route (en niet bij een A2B). Ik weet niet meer of de "automatic recalculation" en de "traffic aware route calculation" aan of uit stond. ook weet ik niet meer of het track navigatie was of niet (ik denk zelfs van wel). Het enige wat kort op mijn scherm verscheen was een melding dat de route veranderd was.
Ook ik zou graag willen zien dat het een bewuste keuze wordt om een route onder het rijden te veranderen, als de app een snellere route vind.@Herman-Veldhuizen in mijn geval bleef de route intact omdat ik het voorgestelde NIET had geaccepteerd
-
@Herman-Veldhuizen in mijn geval bleef de route intact omdat ik het voorgestelde NIET had geaccepteerd
@Marinus-van-Deudekom said in Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch:
@Herman-Veldhuizen in mijn geval bleef de route intact omdat ik het voorgestelde NIET had geaccepteerd
En zo hoort het ook volgens mij.
-
Oke super, melding heb ik nog nooit gezien, maar ga dat nu extra scherp in de gaten houden. Inmiddels ben ik via @Rob-Verhoeff weer wat wijzer geworden:
Bij de start kies je voor 1 van de opties. Wanneer je bewust (of onbewust ;)) afwijkt van de route, zal deze automatisch via de snelste route een herberekening maken. Hiermee kan dus worden afgeweken van de oorspronkelijke gekozen route. Ik denk dat mij dit meerdere keren is overkomen. Afwijken gebeurt natuurlijk ook wanneer je net naast de route even pauzeert of gaat tanken.
Automatisch herberekenen uitschakelen is hierin dus een oplossing. De optie die ik voorstel in het openingsbericht zit dus al ingebakken

-
Oke super, melding heb ik nog nooit gezien, maar ga dat nu extra scherp in de gaten houden. Inmiddels ben ik via @Rob-Verhoeff weer wat wijzer geworden:
Bij de start kies je voor 1 van de opties. Wanneer je bewust (of onbewust ;)) afwijkt van de route, zal deze automatisch via de snelste route een herberekening maken. Hiermee kan dus worden afgeweken van de oorspronkelijke gekozen route. Ik denk dat mij dit meerdere keren is overkomen. Afwijken gebeurt natuurlijk ook wanneer je net naast de route even pauzeert of gaat tanken.
Automatisch herberekenen uitschakelen is hierin dus een oplossing. De optie die ik voorstel in het openingsbericht zit dus al ingebakken

@CD130 ik zou niet te vroeg juichen. ik week in iedergeval niet van de route af en heb de herberekening optie eigenlijk altijd uit staan, toch werd een nieuwe route klakkenloos berekend en genomen.
-
@CD130
Er is de instelling die ook de witte oorspronkelijke route aangeeft, dan kun je tijdens een rit de suggestie volgen bij het afwijken van de route "in blauw" of "in wit" van de oorspronkelijke route, ik denk dat dit dit probleem oplost dat ook niet zo is, en tussendoor uitzoomen "dus ingesteld op automatisch" dan zie je altijd eerder wat beter is.
-
@CD130 ik zou niet te vroeg juichen. ik week in iedergeval niet van de route af en heb de herberekening optie eigenlijk altijd uit staan, toch werd een nieuwe route klakkenloos berekend en genomen.
@Herman-Veldhuizen dat is interessantโฆ Ben benieuwd of daar ook een verklaring voor te vinden isโฆ

-
@CD130
Er is de instelling die ook de witte oorspronkelijke route aangeeft, dan kun je tijdens een rit de suggestie volgen bij het afwijken van de route "in blauw" of "in wit" van de oorspronkelijke route, ik denk dat dit dit probleem oplost dat ook niet zo is, en tussendoor uitzoomen "dus ingesteld op automatisch" dan zie je altijd eerder wat beter is.
@Hubert-Thoring Bedankt voor je tip. Bij mij staat dat ook aan, maar je moet op dat moment net naar het scherm kijken. En als je het dan al doorhebt, moet je op het allerlaatste moment nog een manoeuvre maken en dat is met een groep niet altijd even veilig.
-
De vraag om acceptatie verschijnt enkel bij een wijziging naar aanleiding van verkeersinformatie. Op het moment dat je zelf afwijkt van een route, zoals @CD130 meldt in zijn topic start, wordt er gewoon herberekent en komt er gรฉรฉn nieuw voorstel met keuze uit meerdere routes (dat wil je ook niet tijdens het rijden).
@CD130, als jij bewust naar dat ene tankstation toe wilt (wat ik me wel kan voorstellen in de buurt van Luxemburg
) dan moet je die gewoon opnemen in je route, of als bestemming invoeren, en niet gokken op A2B waarvan je weet dat die onderweg kan wijzigen. Just my 2 cents... 
-
De vraag om acceptatie verschijnt enkel bij een wijziging naar aanleiding van verkeersinformatie. Op het moment dat je zelf afwijkt van een route, zoals @CD130 meldt in zijn topic start, wordt er gewoon herberekent en komt er gรฉรฉn nieuw voorstel met keuze uit meerdere routes (dat wil je ook niet tijdens het rijden).
@CD130, als jij bewust naar dat ene tankstation toe wilt (wat ik me wel kan voorstellen in de buurt van Luxemburg
) dan moet je die gewoon opnemen in je route, of als bestemming invoeren, en niet gokken op A2B waarvan je weet dat die onderweg kan wijzigen. Just my 2 cents... 
@Con-Hennekens bedankt voor je heldere aanvulling. Het is mij helemaal duidelijk. Automatisch herbereken uitschakelen zou ook moeten werken toch? Vanwege de reactie van @Herman-Veldhuizen twijfel ik daar nu over

-
Ik denk dat dit probleem ongeacht de keuze niet verholpen gaat kunnen worden.
De manier waarop dit wel kan worden voorkomen hadden we in een oude versie van de app. We bleven je dan terugsturen naar de oorspronkelijke route totdat je echt te ver was afgeweken. Dat beviel uiteindelijk niet echt en daarom wordt dit gedrag nu vertoond.
Zelf heb ik waar ik woon 2 keuzes voor een vaak gereden route. Linksaf via de snelweg of rechtsaf binnendoor. Kies ik binnendoor maar ga ik linksaf, stuurt Google Maps me ook gewoon vervolgens direct de snelweg op. Niet om het gedrag goed te praten maar het is wel een logisch gevolg.
-
@Con-Hennekens bedankt voor je heldere aanvulling. Het is mij helemaal duidelijk. Automatisch herbereken uitschakelen zou ook moeten werken toch? Vanwege de reactie van @Herman-Veldhuizen twijfel ik daar nu over

@CD130, ja dat zou ik wel verwachten, maar laat dat nu eigenlijk een van de weinig instellingen zijn die ik nooit heb getest...
Ik heb nooit de behoefte gevoeld om herberekening uit te schakelen. Je gebruikt nochtans een navigatie app om de weg verteld te krijgen
.Wat voor jou zou kunnen werken misschien is je route naar de eindbestemming te doen zoals je nu doet, en dan dat tankstation waar je persรฉ langs wilt op de kaart op te zoeken en lang in te drukken. Hij wordt dan als waypoint in je route opgenomen, zonder dat je echt een route moet plannen. Vele wegen leiden naar Rome

-
Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik ga de komende periode een beetje spelen met de automatisch herberekenen functie en het toevoegen van extra stops na het berekenen van de route. Kijken wat er lekker werkt

-
In mij geval is het punt van wijziging (waar Corjan dus links of rechts af kan gaan) niet het startpunt maar ergens op de route. en stel nu dat ik ergens ver voor dat punt een kleine afwijking maak, bijvoorbeeld een klein rondje op een parkeerplaats. Hoe kan ik er voor zorgen dat de route, na het oppakken er van, toch blijft zoals eerst gedacht?
Ik heb gedacht dat als het herbereken uit staat of als ik de route als track rij er dan geen nieuwe route wordt berekend. Maar ik zie dit toch gebeuren.Anders uitgelegd: ik heb een route met 2 waypoints A en E (maar is een deel van een grote route). Deze gaat bij de start of bij het plannen van A via b1 naar C en via d1 naar E. Dus 2 wegen van A naar C en 2 wegen van C naar E. Bij C ben ik dus alijd op de plande route, daar kan niemand om heen.
Nu wijk ik van de route af na A en rij via b2 naar C. De app gaat nu aan het werk en ik weet niet wat er uit komt. Hoe zorg ik er voor dat ik na C toch altijd nog via d1 naar E wordt gestuurd (zonder C of d1 ook als een waypoint aan te maken) ? Zoals het nu lijkt te zijn kan de app met een route via d2 naar E komen (omdat die even wat sneller is geworden dan via d1).