Melding VIA punt te vroeg of evt laten herhalen?
-
Goedemorgen,
Ik ben bezig met het rijden van routes via de Carplay en in principe werkt dit goed, gesproken aanwijzingen melding routepunt ed.
Vooralsnog krijg ik bij meldingen van een VIA punt te melding wel erg vroeg vooraleer het viapunt daadwerkelijk wordt aangedaan.
Ik hoor dan iets van "aankomend" oid en de naam die het viapunt van mij heeft gekregen, (bv restaurant).
Kan het kloppen, dat er daarna geen melding komt als ik daadwerkelijk het viapunt heb bereikt?
Kan ik evt. een andere oplossing bedenken waardoor ik nogmaals een melding krijg maar dan als het viapunt in zicht is, of zit dit niet in de huidige functionaliteit van de MRA app.
(iphone met apple carplay) -
@Charles-Rijken-0 Voor viapunten krijg je 2km vooraf te horen wat voor naam / notitie je dit hebt gegeven. Is het enkel een adres? Dan spreken we niks uit.
Ben je bij het viapunt aangekomen? Dan hoor je de melding te krijgen dat je deze bereikt hebt.
Het valt inderdaad verder niet in te stellen (behalve aan / uit).
-
Bedankt voor de info.
De melding aankomst bij het VIA punt is mij helaas niet opgevallen, maar wetende dat ongeveer 2km voor het VIA punt een melding komt, kan ik hier rekening mee houden.
Ik had btw, meldingen van alle punten ook aan staan, wellicht moet ik alleen de meldingen voor VIA punten selecteren in de instellingen, een stuk rustiger en waarschijnlijk krijg ik dan wel de 2e melding!
Wordt vervolgd, ga het vd week even testen! -
Het is zou mogelijk zijn om de melding van een via-punt later te krijgen door op ongeveer 1 km voor het via-punt een routepunt neer te zetten. Pas nadat het routepunt gepasseerd is, wordt de tekst van het Via punt dan voorgelezen
-
Bedankt voor de tip.
Moet ik in de navigatie instellingen meldingen, bij de audio de routepunt meldingen op ALLE of op VIA zetten? -
@Charles-Rijken-0 IK heb hem op alleen de Via punten (de handjes dus) staan. De routepunten vind ik zelf niet interessant. Die zijn er voor mij alleen om de route vorm te geven.
-
@white-mouse
Hartelijk dank nogmaals, het is mij duidelijk!