Manier van routes opslaan
-
Hoi Alle,
Ik ben nog niet zo lang bezig met routes maken.
Nu heb ik een route gemaakt en daar alle kaarten opgelegd om de verschillen op te lossen. Ik heb de route opgeslagen als Track, POI, echter als ik hem rij met mijn TomTom en daarlangs mijn telefoon dan heb ik nog afwijkingen.Ik snap niet wat ik verkeerd doe
-
@Niels-Eijkemans, kun je zo'n afwijking in beeld brengen en hier posten (screenshot). Er zal een versie verschil zitten in de TT kaart die MRA gebruikt en de TT kaart in je Rider. Dat kan incidenteel tot kleine verschillen lijden, maar dat kan in mijn beleving nooit een significante afwijking zijn.
Misschien kun je de route ook delen?
-
in theorie zou je kunnen kijken of track conversie naar route een aanpassing op levert. als je track laad in tt dan krijg je orginele track in beeld. na het drukken op rijden gaat de tt de route maken die zoveel mogelijk de track gaat volgen. tt doet dit op basis van instellingen, kaart versie, eventueel verkeersinformatie, etc.
-
Heb je de route gemaakt in de TomTom kaart? Niet de kaartlaag!
Heb je zaken aangezet in de Toolkit?
Hoe staan de instellingen van je Rider? -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
Volgens mij heb ik hem een een Here kaart gemaakt en daarna opgeslagen als GPX 1.1. track poi.
Het is namelijk zo dat wij met een groepje gaan rijden, maar ieder zijn eigen navigatie moet kunnen gebruiken.
Ik heb er juist heel veel extra punten ingezet om de route beter te proberen waar te borgenIk zou ook niet weten welke instellingen ik dan zou moeten veranderen in de Rider
-
@Niels-Eijkemans De TomTom Rider gaat ook een ingelezen track herberekenen als die een weg bevat gemaakt vanuit de HERE kaart en die weg niet op de TomTom kaart staat. Het is een gegeven dat je bij de TomTom het herberekenen niet kunt uitschakelen. Enige aanpak is er met de toolkit voor te zorgen dat de route in beide kaarten gelijk uitpakt, dus geen weg kiezen bij HERE die niet bij TomTom voorkomt (of een Garmin als voorrijder).
-
Toolkit vergelijk route met opties gebruiken en de route gelijk maken
-
@Rob-Veerman Dank je voor het duidelijk antwoordt