Af en toe geen gesproken instructie
-
Ik heb gisteren mijn eerste echte route gereden in My-route APP.
Dit is eigenlijk heel goed bevallen. Ik had wat geëxperimenteerd met de route en dat ging heel goed.Bied mooie mogelijkheden voor de toekomst.
Ik merkte alleen een klein issue op. Af en toe doet de gesproken instructie het niet (helemaal).
Dat wilt zeggen dat hij een afslag helemaal niet aangeeft of maar 1 keer i.p.v. 2 keer.
Dit gebeurd niet heel regelmatig maar af en toe.
Zijn er mensen die dit meer ervaren? Het was niet de verbinding tussen mijn telefoon en headset want de muziek deed het wel de hele tijd.Gebruikt device: Samung A34 5G met Android 13
Nieuwste versie van My-Route App.
TTS engine: Google
Volume = maximaal
aantal instructie = 2 -
mij overkomt dit ook regelmatig super irritant
-
@Ralph-Janssen Heb je de routepunten toevallig dicht in de buurt staan van kruisingen, splitsingen of rotondes? Zo ja, probeer die dan eens verder weg te plaatsen van kruisingen etc. (zo'n 150-200m van de kruising etc. af).
-
Ik herken dit ook. De eerste 2 á 3 seconden hoor ik niets gevolgd door bv het woordje 'rotonde'. Er zal dan wel iets gezegd worden als 'Neem de 2e afslag van de rotonde' maar dat mis ik dus.
Ik werk met een samsung s10, een Kaladar MT5003 (Android auto) en een Hynox headset. De route is prima zichtbaar op de Kaladar.
Het probleem zou moeten zitten tussen de telefoon en de headset maar ik ben er nog niet achter hoe ik deze storing kan oplossen.
De storing lijkt niet versiegebonden met MRA. Ik heb de storing al een behoorlijke tijd.
De headset werkt overigens wel prima in combinatie met een apart navigatiesysteem.
Het is wel fijn om te horen dat meerdere mensen hier last van hebben maar liever zie ik natuurlijk dat iemand een oplossing biedt. -
@Rob-Verhoeff Dit is zo'n punt waarbij ik geen gesproken bericht kreeg.
Deze zit er zo'n 200m voor.Ik vraag mij alleen even af;
Wat heeft een routepunt met de gesproken instructie te maken?
Als ik mijn route bekijk dan heb ik punten vaker dicht bij een splitsing staan en kan mij niet herinneren dat ik het zo vaak gemist heb. -
@Ralph-Janssen said in Af en toe geen gesproken instructie:
Een bug in het Here-platform (volgens ontwikkelaars) dat er voor zorgt dat gesproken aanwijzingen kunnen worden afgebroken of in het geheel niet worden gestart.
-
Het uitspreken van waypoint naam/notitie heeft prioriteit boven de gesproken navigatie instructie. Het lijkt er op dat er een "quick and dirty" implementatie heeft plaatsgevonden (in het HERE platform) om te voorkomen dat de aankondiging en de instructie tegelijkertijd zouden worden uitgesproken. Om het "makkelijk" te maken worden in de nabijheid van waypoints dan maar helemaal geen instructies uitgesproken.
-
Wat mij opvalt is dat de MRA instructie niet te horen zijn/gegeven worden als ik radiomuziek luister via mijn iPhone. Zet ik de radio uit (MyTune App) dan hoor ik weer wel de MRA instructies.
De instructies hebben dus GEEN prioriteit boven de muziek in mijn voorbeeld.
Zou dit op te lossen kunnen zijn? -
@Con-Hennekens said in Af en toe geen gesproken instructie:
Het uitspreken van waypoint naam/notitie heeft prioriteit boven de gesproken navigatie instructie. Het lijkt er op dat er een "quick and dirty" implementatie heeft plaatsgevonden (in het HERE platform) om te voorkomen dat de aankondiging en de instructie tegelijkertijd zouden worden uitgesproken. Om het "makkelijk" te maken worden in de nabijheid van waypoints dan maar helemaal geen instructies uitgesproken.
Is hier al een oplossing voor @Corjan-Meijerink ? Het zetten van een vormingspunt na een beslismoment is wat ik veelal doe, echter lijkt dit ervoor te zorgen dat ik een groot deel van de instructies mis door deze bug?
-
@Joost-Coelingh Ik hanteer ook jouw werkwijze door routepunten ná een beslismoment te plaatsen. Maar doe dat niet in de nabijheid van dat beslismoment. Dat routepunt kan bij lange wegen wel honderden meters of kilometers ná dat beslismoment liggen. Die routepunten dienen er dan ook alleen maar toe dat die ene weg deel uitmaakt van je route. Op deze manier heb ik er geen last van dat ik spraakinstructies mis.
-
@Dikke-Wim
Dit ervaar ik met Android telefoon ook maar met Android Auto weer niet. Dat gaat het prima simultaan. -
@Con-Hennekens
Ik heb afgelopen weekend veel routes gereden in Duitsland en heb alleen routes nagelopen en de punten verder na een beslis moment gezet.Helaas heeft dit niet geholpen, nog steeds zijn route aanwijzingen alleen af en toe te horen.
Als he vervolgens in de instellingen een test doet werkt het gewoon (luid en duidelijk). Er lijkt toch echt iets mis waardoor er gewoon random geen spraak instructies zijn. -
@Triqster, zullen we toch even de route moeten zien om dat te beoordelen. Als je dan kunt aangeven bij welke punten (enkele) de instructie ontbrak.
-
Ik was vandaag een route aan het rijden en ik denk dat ik ongeveer 12 keer geen stem instructie heb gekregen om af te slaan. Dit gebeurde bij zowel een T splitsing en een normaal kruispunt. Alle andere keren hoorde de stem instructie wel. Ik heb de audio instellingen op Spraak aan, aantel gesproken aanwijzing per instructie op 3 en Waypoint-meldingen op Via. Ik had expres de vormpunten een eindje na een afslag gezet aangezien dat de beste manier blijkt te zijn tijdens maken van een route.
Begrijp ik het goed uit wat hierboven ook gezegd is dat het eigenlijk dan nog een bug in de Here kaart is? -
Dit probleem is al lang aanwezig helaas. Twee weken geleden heb ik een rit in de Eifel gereden met wat oudere routes vanuit Basecamp. TomTom en Garmin gebruikers hadden nergens last van. Vanuit MRA heb ik de halve rit geen instructies gekregen 🥴 Ook nieuwe MRA gebruikers binnen onze groep klaagde hierover en die heb ik verwezen naar dit topic. Daar gingen wel wat wenkbrauwen omhoog 🫣 De oplossing zat hem in dit geval in het verplaatsen van de punten, alleen zolang de planner dit gewoon toestaat, vind ik het maar gek. Je moet hier dan ook maar net toevallig van op de hoogte zijn. Hoop dat het alsnog snel kan worden opgelost.
-
Ik merk zelf ook nog wel eens issues. Wat mij ook opvalt is dat ik maar 1 van de 2 gesproken instructies krijg (instelling staat op 2)
Moet ik wel zeggen, ik hou er met het plannen niet echt rekening mee. Ik heb er mee leren leven en kijk toch regelmatig op het scherm omdat die boven mijn tellers zit.
Als ik met zijn tweeën rij kan ik er ook geen gebruik van maken omdat dan de intercom aanstaat.