Poi Campercontact
-
Volgens de website kun je in de betaalde versie een onbeperkt aantal locaties bekijken. In de gratis versie is het aantal per dag beperkt. Het lijkt me dus niet handig om het gehele adressenbestand in MRA beschikbaar te maken.
Naar mijn mening zou het ook beter zijn om het mogelijk te maken dat je MRA in Android en iOS kunt selecteren als standaard navigatietool. Dan kun je MRA vanuit Camper Contact (maar ook vanuit andere apps) selecteren voor de navigatie en hoef je ook geen POI bestanden te onderhouden.
wrote on 30 Oct 2023, 08:40 last edited byThis post is deleted! -
Volgens de website kun je in de betaalde versie een onbeperkt aantal locaties bekijken. In de gratis versie is het aantal per dag beperkt. Het lijkt me dus niet handig om het gehele adressenbestand in MRA beschikbaar te maken.
Naar mijn mening zou het ook beter zijn om het mogelijk te maken dat je MRA in Android en iOS kunt selecteren als standaard navigatietool. Dan kun je MRA vanuit Camper Contact (maar ook vanuit andere apps) selecteren voor de navigatie en hoef je ook geen POI bestanden te onderhouden.
wrote on 1 Nov 2023, 08:06 last edited by@Arno-0
Goed plan. Maar dan moet CC dit willen toch of begrijp ik het verkeert? -
wrote on 1 Nov 2023, 12:23 last edited by
@Robineke Als je vanuit Camper Contact naar een bestemming wilt navigeren, kun je selecteren welk navigatietool dat op je smartphone is geïnstalleerd je wilt gebruiken. MRA wordt dit overzicht nog niet getoond. Volgens mij staat dit wel op de todo lijstje om op te pakken.
-
@Robineke Als je vanuit Camper Contact naar een bestemming wilt navigeren, kun je selecteren welk navigatietool dat op je smartphone is geïnstalleerd je wilt gebruiken. MRA wordt dit overzicht nog niet getoond. Volgens mij staat dit wel op de todo lijstje om op te pakken.
wrote on 1 Nov 2023, 19:29 last edited by@Arno-0 bij ons werkt dit wel wij hebben samsung telefoon
-
@Arno-0 bij ons werkt dit wel wij hebben samsung telefoon
wrote on 1 Nov 2023, 20:16 last edited by -
wrote on 2 Nov 2023, 11:46 last edited by
@Nico-bogerd Dat is mooi
. In iOS werkt dit nog niet zo.
-
@Nico-bogerd Dat is mooi
. In iOS werkt dit nog niet zo.
wrote on 2 Nov 2023, 16:52 last edited by@Arno-0
Als je het bestand wilt openen op de iPhone zie je een aantal mogelijke applicaties. Als je die rij helemaal naar rechts swiped kom je bij het icoontje <Meer>.
Als je daar op klikt verwacht ik dat je extra applicaties kunt kiezen en dat MyRoute app daar bij staat. -
@Arno-0
Als je het bestand wilt openen op de iPhone zie je een aantal mogelijke applicaties. Als je die rij helemaal naar rechts swiped kom je bij het icoontje <Meer>.
Als je daar op klikt verwacht ik dat je extra applicaties kunt kiezen en dat MyRoute app daar bij staat.wrote on 3 Nov 2023, 12:53 last edited by Arno 0 11 Mar 2023, 15:52@Jack-van-Tilburg Het gaat erom dat je op een Apple apparaat de navigatietool vanuit de Campercontact app kunt selecteren. Als je in de app op de route link klikt zie je onderstaand plaatje waarin MRA niet voor komt terwijl het wel geïnstalleerd is.
-
@Jack-van-Tilburg Het gaat erom dat je op een Apple apparaat de navigatietool vanuit de Campercontact app kunt selecteren. Als je in de app op de route link klikt zie je onderstaand plaatje waarin MRA niet voor komt terwijl het wel geïnstalleerd is.
wrote on 3 Nov 2023, 13:14 last edited by@Arno-0, je linkt naar een plaatje waar anderen dan jij geen toegang toe hebben. Screenshot even dat plaatje, en copy het dan in dit bericht.
-
@Arno-0, je linkt naar een plaatje waar anderen dan jij geen toegang toe hebben. Screenshot even dat plaatje, en copy het dan in dit bericht.
wrote on 3 Nov 2023, 15:54 last edited by@Con-Hennekens Dank voor je opmerking en plaatje toegevoegd
-
@Con-Hennekens Dank voor je opmerking en plaatje toegevoegd
wrote on 3 Nov 2023, 16:24 last edited by@Arno-0
Okay. Da's duidelijk.
Vervelende is dat ik, uiteraard, geen toegang heb tot de POI's en dit niet kan reproduceren.
Ik vraag mij of of er in de app niet ergens toegang tot een bestand gegeven wordt. Zo lijkt het namelijk wel te zijn op het plaatje van de Android van Nico Bogerd. -
@Arno-0
Okay. Da's duidelijk.
Vervelende is dat ik, uiteraard, geen toegang heb tot de POI's en dit niet kan reproduceren.
Ik vraag mij of of er in de app niet ergens toegang tot een bestand gegeven wordt. Zo lijkt het namelijk wel te zijn op het plaatje van de Android van Nico Bogerd.wrote on 4 Nov 2023, 14:58 last edited by@Jack-van-Tilburg Als je het wilt reproduceren kun je gewoon de Campercontact app op je smartphone installeren. Zonder account kun je minder locaties per dag selecteren maar de rest werkt gewoon normaal inclusief de route functie.
-
@Jack-van-Tilburg Als je het wilt reproduceren kun je gewoon de Campercontact app op je smartphone installeren. Zonder account kun je minder locaties per dag selecteren maar de rest werkt gewoon normaal inclusief de route functie.
wrote on 4 Nov 2023, 15:31 last edited by@Arno-0
App geïnstalleerd en account gemaakt maar volgens mij gaat dat niet werken. Zie de tabel hieronder.
Het best wat ik kan doen is het adres van een lokatie kopiëren en plakken in MRA. -
wrote on 17 Nov 2023, 07:15 last edited by@Arno-0 Dat is handig, dan kan er niemand bezwaar maken en blijft CC alleen voor leden.
Heb dit geprobeerd en kan inderdaad MRA kiezen voor de navi.
Super fijn zo. -
@Arno-0 Dat is handig, dan kan er niemand bezwaar maken en blijft CC alleen voor leden.
Heb dit geprobeerd en kan inderdaad MRA kiezen voor de navi.
Super fijn zo.wrote on 30 Dec 2023, 14:25 last edited by@Robineke ik gebruik ook Campercontact Pro maar MRA staat er niet bij. Heb jij een instelling aangepast ?
-
@Robineke ik gebruik ook Campercontact Pro maar MRA staat er niet bij. Heb jij een instelling aangepast ?
wrote on 31 Dec 2023, 12:10 last edited by Robineke@Robert-van-der-Meij-de-Bie In camper contact had ik een camping (oid) geselecteerd.
Dan scroll je naar beneden tot je ziet (op mijn telefoon) rechthoekjes met "website-Email-Telefoon"
Direct daar onder staat het adres met rechts "Route" in groene tekst.
Daar had ik op geklikt en dan kan ik diverse navi's selecteren. 1 ervan was MRA.
Wanneer ik nu route kies kom ik direct in MRA, blijkbaar kent hij nu mijn telefoon.Ter info: MRA en CC moeten wel op zelfde toestel staan, telefoon of tablet.
Nagekomen info: Heb het nu op mijn nieuwe tablet geprobeert. Na klikken op "Route" komt er een pop-up met bv: Flitsmeister, Maps, Tomtom Go en MRA
-
@Robert-van-der-Meij-de-Bie In camper contact had ik een camping (oid) geselecteerd.
Dan scroll je naar beneden tot je ziet (op mijn telefoon) rechthoekjes met "website-Email-Telefoon"
Daar had ik op geklikt en dan kan ik diverse navi's selecteren. 1 ervan was MRA.
Wanneer ik nu route kies kom ik direct in MRA, blijkbaar kent hij nu mijn telefoon.Ter info: MRA en CC moeten wel op zelfde toestel staan, telefoon of tablet.
Nagekomen info: Heb het nu op mijn nieuwe tablet geprobeert. Na klikken op "Route" komt er een pop-up met bv: Flitsmeister, Maps, Tomtom Go en MRA
wrote on 31 Dec 2023, 12:14 last edited by@Robineke waarschijnlijk heb jij een Android smartphone/tablet want op Apple werkt dit helaas niet. Zie hiervoor ook de eerdere berichten.
-
@Robert-van-der-Meij-de-Bie In camper contact had ik een camping (oid) geselecteerd.
wrote on 31 Dec 2023, 13:54 last edited by@Robineke bedankt voor deze informatie.
Als ik op groene “route” klik krijg ik zie voorbeeld echter geen MRA. Ik maak gebruik van een iPhone 15
Mogelijk werkt het alleen op android? -
@Robineke waarschijnlijk heb jij een Android smartphone/tablet want op Apple werkt dit helaas niet. Zie hiervoor ook de eerdere berichten.
wrote on 31 Dec 2023, 14:03 last edited by -
@Robineke bedankt voor deze informatie.
Als ik op groene “route” klik krijg ik zie voorbeeld echter geen MRA. Ik maak gebruik van een iPhone 15
Mogelijk werkt het alleen op android?wrote on 1 Jan 2024, 13:50 last edited by@Robert-van-der-Meij-de-Bie
In de pop-up, indien die er is, kan je toch ook gewoon een andere App zoeken. Dan MRA selecteren. De CC weet niet direct welke apps voor navi geschikt zijn denk ik.
Herkenbare ja maar wellicht heeft.
Indien dit niet lukt bij app instellingen kijken bij MRA of je daar de instellingen kan aanpassen.