Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie
-
Zowel voor mijn Andoid als IOS versie is het weergeven van gesproken navigatie bar!
Ik ben er inmiddels achter, dat de MyRoute navigatie addon gebruik maakt van de ingebouwde systeem voices van zowel Android als IOS gerelateerde toestellen.
Dit gaat vaak mis, ik weet niet waar het aan ligt, maar ik zou graag willen dat MyRoute het voice deel aanpakt conform de andere navigatie apps (zie TomTom Go).Zeker als je een route laadt, dan hoor je soms niet eens dat er bij het beginpunt al iets wordt gesproken.
Veelvuldig op de straatnaam, routepunt drukken helpt helaas ook niet, dat moet beter, zeker omdat de concurrentie (lees tomtom go), dit wel goed heeft geimplementeerd
Wanneer is het mogelijk om zelf een bepaalde voice te kunnen selecteren, want momenteel ben je zowel in Android als IIOS "gebonden" aan de systeem voice.Ik heb inmiddels mijn net aangeschafte abonnement geannuleerd, want het is een grote teleurstelling zeker icm Carplay of AA moet er veel verbeterd worden tav gesproken navigatie.
Ik lees op FB dat er iets wordt ontwikkeld voor text to speech, echter vind ik persoonlijk dat MRA eerst zijn zaakjes op orde moet brengen en moet zorgen dat de basis functies perfect zijn vooraleer met innovaties bezig te zijn.
Voorlopig dus voor mij een tijdelijke NoGo! -
@Charles-Rijken-0 ik kan alleen maar toevoegen dat de app nog steeds in ontwikkeling is. Wellicht dat je in de toekomst je mening herziet. Ik kan verder nog opvoeren dat de spraakinstructie al veel beter is dan tijdens de lancering van de app. Voor iOS kan je in ieder geval kiezen tussen drie verschillende stemmen en is het geluidniveau al veel beter (maar kan nog beter!).
Instellingen > Toegankelijkheid > Gesproken materiaal > Stemmen > Nederlands > {Claire, Sander of Ellen}.
In geen geval kiezen voor Siri stem 1 of 2.Voor Android heb ik begrepen dat sommige leveranciers extra stemmen toevoegen en anderen weer niet.
Wanneer krijg je de eerste spraakinstructie? Tja, moeilijk te zeggen. Ik i.i.g. zodra ik mijn straat uitrij. En dat duurt 100 meter.
Ook CP en AA zijn echt nog volop in ontwikkeling en daar zijn onlangs stappen gezet en zit er meer in de pijplijn. Die functionaliteiten worden eerst in het betaprogramma getest voordat de grote boze wereld ze krijgt aangeboden.
Misschien tot een volgende keer.
-
Bedankt voor de uiteenzetting.
ik was in IOS al aan het experimenteren met de verschillende stemmen, Elke keer wisselen en dan hopen dat de gesproken navigatie aktief wordt.
ik zal de SIRI voices vermijden en komende maand e.e.a testen met route en dan de straat uitrijden. (Mijn abo loopt nog tot eind september)
Mijn abonnement kan ik zo weer activeren, dus het staat even "On Hold" zullen we maar zeggen.
Daarnaast vind ik het plausibel, dat een halfbakken app toch gewoon wordt gereleased voor de consument.
Om als proefkonijn te fungeren vind ik eigenlijk niet kunnen, dan moet men gewoon de app vrij, gratis beschikbaar stellen, totdat de kinder ziektes eruit zijn.
Het verbaast mij ook, dat er energie wordt gestoken in nieuwe functionaliteiten, terwijl de huidige functies nog niet geoptimaliseerd zijn! -
@Charles-Rijken-0 said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
dat een halfbakken app
En de zin om te reageren is door het afvoerputje gespoeld
-
@Charles-Rijken-0 de standaard functionaliteiten zijn dik op orde. Ook de spraakinstructies. De introductie voor het grote publiek medio juni jl. was dan ook oké als je het mij vraagt.
Tijdens de introductie is ook gecommuniceerd dat CP en AA nog volop in ontwikkeling zijn. De deelnemers aan het beta-programma (ik denk zo'n 1500 deelnemers) spuien ook volop hun bevindingen op een besloten deel van het forum. Ondanks dat het maar een klein ontwikkelteam is, heeft dit platform (app en website) m.i. de potentie om uit te groeien tot marktleider op het gebied van een al in één oplossing voor het ontwerpen van routes en ze vervolgens naadloos navigeren met de eigen app, of desgewenst je Garmin of TomTom. -
Ik begrijp, uit jouw weinig toevoegende reactie, dat je het niet eens bent met mijn kritiek, echter ben ik behoorlijk teleurgesteld, (als geroutineerde MyRoute gebruiker), dat je verplicht bent om direct de Navigatie module aan te schaffen, (dus een financiele investering), om er vervolgens achter te komen dat een X-aantal functionaliteiten , (nog), niet optimaal werken.
Persoonlijk had ik meer verwacht van de mogelijkheden van deze module, zeker omdat de consument hier toch een abonnement voor moet nemen, dus ik mag best kritisch zijn en vragen waarom e.e.a nog niet op een juiste wijze functioneert.
Er staat nergens tijdens de aanschaf dat het product nl nog onderhevig is aan een aantal "schoonheid foutjes". -
@Charles-Rijken-0, jij mag zeker kritisch zijn, dat ben ik ook, en met mij velen. Wat niet nodig is, is tegen de schenen schoppen van mensen die al bijna een jaar met hart en ziel aan dit project werken. Om met je eigen woorden te zeggen: "een weinig toevoegende reactie".
En waar haal je vandaan dat je tot iets verplicht bent? Als je het forum hier leest, lees je wel meer kritiek, maar ook héél veel positieve reacties. Dus jouw negatieve ervaring ligt toch niet alleen maar aan de app denk ik dan. En wie denk jij dat je bent om voor ons te bepalen wat de juiste wijze van functioneren is? De app is niet bedoeld om te fungeren als clone van dat wat jij toevallig al gewend bent.
Overigens werkt het weergeven van de gesproken navigatie bij mij uitstekend, op meerdere toestellen. Dus ook dat ligt niet alleen maar aan de app. En ja, beter kan het altijd.
-
Bedankt voor je reactie.
Wellicht kom ik wat agressief/ongenuanceerd over, dat is niet de bedoeling geweest, echter ben ik teleurgesteld in hetgeen ik in de handleiding lees tav wat ik tegen kom in de praktijk.
Met name het voice deel is niet of nauwelijks beschreven en dan heb ik het over de instellingen voor Android en IOS specifiek!
Dat de Navigatie add-on potentie heeft zal ik niet ontkennen, echter kan ik e.e.a alleen uitproberen als ik een aktief, (betaald) abonnement neem,om er vervolgens achter te komen dat e.e.a , (nog) niet naar wens functioneert dat bedoel ik met verplicht. -
@Charles-Rijken-0 er komt een bèta-update aan naar ik begrepen heb , kan je eens kijken of het geluid beter is voor jou? Of maak je geen deel uit van het béta-programma? Indien niet, kon je de app wel gratis twee weken uitproberen
-
@Charles-Rijken-0, Je zegt het zelf al, de instellingen voor speech zijn Android en IOS specifiek. De spraaksynthese van het besturingssysteem wordt gebruikt. Er is in geen handleiding te beschrijven hoe die werken, want zoveel fabrikanten zoveel verschillende methodes. Bovendien is dat een eigenschap van het OS en niet van de APP. Maar goed, óók de aansturing van de spraak in het OS is vatbaar voor verbetering, dat zal niemand ontkennen.
Volgens mij zit op de app een 2 weken gratis trail? Daarna kun je een maandabonnement nemen (zoals jij blijkbaar doet) en opzeggen wanneer je wilt. Dat lijkt mij echt een fantastische manier om goedkoop uit te proberen, juist zonder blijvende verplichtingen.
Jammer dat je teleurgesteld bent, maar de app gaat in rap tempo erg vooruit in bijna alle opzichten. Desondanks is het voor velen al lang de nr#1 app voor navigatie, vooral op de motorfiets. Ik zou zeggen, geef het een kans!
-
@Charles-Rijken-0 said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
als ik een aktief, (betaald) abonnement neem,om er vervolgens achter te komen dat e.e.a , (nog) niet naar wens functioneert
Volgens mij heeft iedereen de kans om 14 dagen alle functionaliteit uit te proberen? Als je ná die 14 dagen teleurgesteld bent in de functies dan zou ik (nog) geen abonnement afsluiten en wachten tot hetgeen jij vindt tegenvallen, is gerepareerd of verbeterd.
-
Dat gaan wij zeker doen.
ik houd het in de gaten, gelukkig nog even tijd om te experimenteren voor de volgende vakantie waarbij wij aktief gebruik maken van AA en Carplay -
@Bart-DM said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
@Charles-Rijken-0 er komt een bèta-update aan naar ik begrepen heb , kan je eens kijken of het geluid beter is voor jou? Of maak je geen deel uit van het béta-programma? Indien niet, kon je de app wel gratis twee weken uitproberen
Ik maak geen deel uit van de BETA groep, zou het best wel willen.
Dat gratis uitproberen heb ik zelf eigenlijk niet gebruikt, omdat ik er na 3 weken pas mee ben gaan experimenteren, gelukkig had ik een maand abonnement genomen en dan kan je makkelijk even e.e.a op hold zetten. -
@Charles-Rijken-0 er komt binnenkort een update aan dat de geluidsuitvoer op iOS een stuk beter maakt...
-
@Bart-DM said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
@Charles-Rijken-0 er komt binnenkort een update aan dat de geluidsuitvoer op iOS een stuk beter maakt...
We gaan het afwachten, bedankt voor de reply
-
@Corjan-Meijerink said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
En de zin om te reageren is door het afvoerputje gespoeld
Je kan uw tijd inderdaad beter gebruiken met het typen van code
Echter, blijf ervan bewust dat de klant altijd gelijk heeft, zelfs al heeft de klant totaal geen gelijk.
En ongezouten kritiek van iemand die helemaal niet vertrouwd is met het MRA wereldje is heel waardevol, ook al komt het binnen zoals een olifant in een porseleinwinkel.
Met een ding ben ik het alvast eens: neem eerst de bugs en klachten onderhanden voordat er nieuws wordt toegevoegd. (allee, in principe toch).
-
@Drabslab said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
neem eerst de bugs en klachten onderhanden voordat er nieuws wordt toegevoegd.
Maar dit gebeurd ook aan de lopende band. Bij elke update worden er bugfixes doorgevoerd. Bugfixes doorvoeren betekent niet dat er tegelijkertijd geen resources aan nieuwe features kunnen worden gespendeerd.
Bugfixes kunnen dan ook op de nieuwe functies worden doorgevoerd. 2 vliegen in 1 klap.
-
@Drabslab, sommige problemen zijn inherent aan het platform (zoals de battery drain bijvoorbeeld). In grote lijnen dienen die problemen te worden opgelost door HERE. Nou kan Corjan op zijn krent gaan zitten tot HERE iets gedaan heeft, maar gelukkig doet hij dat niet en worden er ook nieuwe features doorgevoerd
-
@Con-Hennekens said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
Nou kan Corjan op zijn krent gaan zitten tot HERE iets gedaan heeft, maar gelukkig doet hij dat niet en worden er ook nieuwe features doorgevoerd
Ik dacht dat Corjan en Joost ondertussen al wel verdient hadden om even op hun krent te zitten, niet?
Ik apprecieer hun enthoesiasme en werklust enorm en waarschijnlijk etaleer ik gewoon beroepsmisvorming als ik zeg dat ik schrik heb van het snel toevoegen van features en verbeteringen, en het hebben van 4? releases op nauwelijks 2 (vakantie) maanden.
@StefanHummelink said in Geen of nauwelijk geluid bij Navigatie:
Bugfixes doorvoeren betekent niet dat er tegelijkertijd geen resources aan nieuwe features kunnen worden gespendeerd.
Dat hangt van de grootte van die resources af? Hier spreken we over twee mensen.
Maar ik hoop gewoon dat er ook voldoende tijd wordt vrijgemaakt om de architectuur van de software te bewaken.
-
@Drabslab de architectuur is fantastisch!
De snelle ontwikkeling komt door onze constante focus hierop. Door die kwaliteit te waarborgen kunnen we erg snel nieuwe functionaliteiten inhalen.Komende week is Joost erg druk bezig met CP / AA.