Offline navigatie werkt
-
Als ik een off line route wil navigeren, dan krijg ik de melding "Er ging iets mis", "Kan route niet berekenen", zowel bij route als track. De route staat bij Account, bij de Downloads en de kaart is ook gedownload bij Offline kaarten. Als ik internet aanzet, werkt het wel, maar is dan geen offline!
Groet,
Wim -
Ik had de zelfde fout gemaakt, als je mobiele data uitzet werkt de off-line modes niet. Wat je behoort te doen is bij instellingen -> navigatie instellingen -> functioneel -> off-line op groen te zetten.
Als je mobiele data in het veld wegvalt ga je wel automatisch naar off-line, valt het heel vaal of lang weg dan blijf je in off-line modes en heb je verkeersinfo. Dus let er op dat je maar een heeeeeeeeel klein icoontje krijgt in het blokje wat de reistijd en afstand weergeeft bij het navigeren dat je in off-line modes staat. -
@Cleo Bedankt voor de uitleg.
-
@Cleo said in Offline navigatie werkt:
Ik had de zelfde fout gemaakt, als je mobiele data uitzet werkt de off-line modes niet. Wat je behoort te doen is bij instellingen -> navigatie instellingen -> functioneel -> off-line op groen te zetten.
Als je mobiele data in het veld wegvalt ga je wel automatisch naar off-line, valt het heel vaal of lang weg dan blijf je in off-line modes en heb je verkeersinfo. Dus let er op dat je maar een heeeeeeeeel klein icoontje krijgt in het blokje wat de reistijd en afstand weergeeft bij het navigeren dat je in off-line modes staat.Hoi. Dit is weliswaar een oud bericht, maar ik loop nu tegen iets vergelijkbaars aan.
Als ik jouw uitleg goed begrijp, dan zet ik eest het groene knopje bij "Offline" aan. Vervolgens zoek ik (met wifi verbinding, dus online) een adres en zet dan de navigatie aan. Zodra ik dan thuis wegrij (en dus mijn wifi verbinding verlies) schakelt ie over op offline kaartgebruik. Correct?
En ja: uiteraard moeten de landkaarten wel gedownload zij zodat die offline gebruikt kunnen worden.Dank, groeten, Paul.
-
@Paul-e9 yes you can route to an address using offline but if you select any of the curving/winding options then it becomes a track and tracks can only be navigated on-line.
-
@Paul-e9, Offline kaarten en offline navigeren zijn twee verschillende dingen. Offline kaarten worden 贸贸k gewoon gebruikt als je online navigeert, gewoon als een data bespaar optie. Bij offline navigeren zeg je eigen tegen je toestel dat die geen internet mag gebruiken. Dus ook niet voor het berekenen van de route. Vandaar ook dat tracks, die (nog) alleen online berekend kunnen worden, dan niet goed werken.
-
@Con-Hennekens said in Offline navigatie werkt:
@Paul-e9, Offline kaarten en offline navigeren zijn twee verschillende dingen. Offline kaarten worden 贸贸k gewoon gebruikt als je online navigeert, gewoon als een data bespaar optie. Bij offline navigeren zeg je eigen tegen je toestel dat die geen internet mag gebruiken. Dus ook niet voor het berekenen van de route. Vandaar ook dat tracks, die (nog) alleen online berekend kunnen worden, dan niet goed werken.
Ok. Maar werkt het dan zoals ik beschreef?
Dus:- online een route naar punt B maken
- de optie offline navigeren aan zetten
- en dan gewoon aanrijden
Groeten, Paul.
-
Ik ben in Cornwall aan het motorrijden en merk dat ik dezelfde problemen heb als jij 2 jaar terug. Off line navigeren lukt niet en ik krijg de mededeling dat er een ON LINE verbinding nodig is om OFF LINE te kunnen navigeren. Kom daarmee in een loop ....
Is het jou uiteindelijk wel allemaal gelukt?
-
@Dikke-Wim said in Offline navigatie werkt:
Ik ben in Cornwall aan het motorrijden en merk dat ik dezelfde problemen heb als jij 2 jaar terug. Off line navigeren lukt niet en ik krijg de mededeling dat er een ON LINE verbinding nodig is om OFF LINE te kunnen navigeren. Kom daarmee in een loop ....
Is het jou uiteindelijk wel allemaal gelukt?
Hoi Wim,
Nee, ik ben er nog niet uit.
Ik ben er trouwens niet al 2 jaar mee bezig hoor. Ik kwam een oude post tegen die lijkt op het probleem dat ik nu heb.
Groeten, Paul.