Routekeuze werkt niet goed
-
Weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen:
Gisteren reed ik vanaf Toulon (zuid Frankrijk) naar huis. Bij het starten van de route kon ik via Reims of via Luxemburg rijden. Ik koos voor Luxemburg, maar zag thv Lyon dat hij toch over Reims navigeerde. De route opnieuw opgestart en wederom voor Luxemburg gekozen. Bij de daadwerkelijke splitsing werd ik alsnog naar Reims gestuurd. De witte lijn ging wel naar Luxemburg… De keuze optie heeft zo weinig zin
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben
-
@CD130, Omdat hij de witte lijn (origineel berekende route) laat zien, kun je er natuurlijk voor kiezen om die te blijven volgen. De route zal dan herberekend worden. Ik denk dat bij dat soort lange ritten over drukke wegen de "verkeersbewuste route berekening" mee speelt. Die kun je eventueel uit zetten in de instellingen, als je liever in de file staat
-
@Con-Hennekens Het verschil tussen de 2 opties bleef steeds 2 minuten en beide zonder vertraging/file. Het was zelfs relatief rustig op de gehele route. Wil alleen maar opmerken dat er geen gehoor werd gegeven aan de door mij opgegeven voorkeur. Dan kan de optie er net zo goed uit 1250km naar het scherm kijken om te zien wat de witte lijn gaat doen lijkt mij niet de opzet en mogelijk speelt dit ook bij kortere routes.
-
@CD130, dat is zéker niet de bedoeling, vandaar dat men vormingspunten heeft uitgevonden. Als jij persé over een bepaalde weg wilt rijden, dan zul je vormingspunten moeten gebruiken.
-
Door interne wijzigingen bij HERE waren we minder tevreden over het algoritme dat je terugstuurt naar de oorspronkelijke route. Bij het afwijken van een A-B route werd je bijzonder lang en ongewenst teruggestuurd naar de plek waar je de route had verlaten ipv een logisch alternatief.
Hierdoor is er gekozen om bij een herberekening altijd een nieuwe route te berekenen (snelste) ipv dus terugsturen naar de oorspronkelijke route.
Bijkomend effect is inderdaad precies dit gedrag. Als HERE verbeteringen heeft aangebracht in deze logica zullen we die ook weer voor A-B gebruiken en dan is dit probleem opgelost
-
@Corjan-Meijerink Super, dankjewel. Bekende issue dus