automatisch omrekenen
-
Waarom wordt een route gemaakt in MRA online na importeren in de app bij het vragen om te navigeren omgerekend? De route is niet exact gelijk aan wat online is gemaakt. Het uitzetten van opties heeft natuurlijk invloed op de route maar waarom is in geen enkel geval de route exact gelijk?
Zou het niet verstandig zijn om een mogelijkheid te bieden een gedownloade/geïmporteerde route (uit MRA online of app) EXACT gelijk te laten zijn? -
@Jos-1p Dat kan met een track, ook ondersteund door MRA Navigation Next. Een route met routepunten kan altijd afwijken.
-
@Herko-ter-Horst Dat gaat niet Herko. MRA routeplanner slaat de online gemaakte route automatisch op als route. Die routes worden automatisch gesynchroniseerd met de app. Dus in de app staan er helemaal geen tracks…..Je kunt wel een route/track/poi exporteren maar daarmee staat die niet automatisch mee in de app.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn….. -
@Jos-1p said in automatisch omrekenen:
Waarom wordt een route gemaakt in MRA online na importeren in de app bij het vragen om te navigeren omgerekend? De route is niet exact gelijk aan wat online is gemaakt.
Ik neem aan dat je een A2B route bedoeld, direct naar een opgezocht adres? De initiële route wordt berekend in OSM. Pas als je "Navigeer" drukt wordt de route geopend in de NEXT module op basis van HERE. Dat is een beperking inderdaad vooralsnog. Het is denk ik voor "Snelste route naar B" ook niet bijster interessant of de routes dan exact overeenkomen.
Neem je een "curvy" optie op die plek, dan wordt die nog steeds berekend op de OSM kaart. Maar als de track wordt gestart mbv "navigeer", dan blijft die wel intact in HERE (anders zou het geen track zijn).
Alle routes die je gepland zijn in de planner op basis van HERE, zijn principieel gelijk na het klikken op navigeer. Hoewel ook daar kleine verschillen kunnen ontstaan door bijvoorbeeld verkeersinfo, of met name te weinig routepunten.
-
@Jos-1p said in automatisch omrekenen:
MRA routeplanner slaat de online gemaakte route automatisch op als route. Die routes worden automatisch gesynchroniseerd met de app. Dus in de app staan er helemaal geen tracks…..Je kunt wel een route/track/poi exporteren maar daarmee staat die niet automatisch mee in de app.
Ik weet niet hoe je dit precies bedoeld. Een directe route wordt als route in de downloadmap gezet. Een rondrit met curvy opties wordt als track in de download map gezet. Dat gebeurt wel pas als je de navigatie start, en met de optie "Gebruikte routes en tracks opslaan voor offline gebruik" aangezet in de functionele instellingen.
-
@Con-Hennekens Nee de route is gemaakt met tussenpunten en loopt zoals ik dat wil.
Dus route gemaakt in MRA online van start met tussen punten naar finish. Er is geen enkele andere optie gekozen. De route slaat automatisch op en die kom ik dan in de app weer tegen, waar ik die dan open ((in de app) en dan vraag navigeer. Met als resultaat dat de route niet gelijk is aan de gemaakte route.
Dus idee zou zijn om ONGEWIJZIGD een route te kunnen navigeren. -
@Jos-1p De route is (indien gemaakt in HERE) exact zoals gepland. Echter kan de actuele verkeerssituatie / afsluitingen impact hebben op de route.
Door het aantal routepunten uit te breiden kan dit sowieso voorkomen worden maar in de basis is het hetzelfde.
Indien je er problemen mee ervaart dan zou ik adviseren de route te delen (zorg dat ie op openbaar staat) en aan te geven waar hij afwijkt.
-
@Corjan-Meijerink en waarom kan ik dan die wegafsluitingen en/of seizoensomleidingen niet uitzetten?
Overigens reduceert MRA online zelf het aantal routepunten bij opslaan maar daar ben ik niet zeker van en moet ik nog controleren. -
@Jos-1p Wat kan je niet uitzetten? In de routeplanner kan je bij de HERE kaart kiezen welke vermijd opties aan staan. De app gebruikt exact deze opties ook als je de route daar opent.
MRA reduceert zeker het aantal waypoints niet (Tenzij je de toolkit functie gebruikt om dat te doen)
-
@Corjan-Meijerink Dan begrijp ik niet waarom een route gemaakt in MRA online met HERE kaart (ik ben Garmin gebruiker en Gold lid)) dan toch afwijkt in de app.
Dat zou dus vanwege wegafsluitingen e.d. kunnen zijn maar alle opties heb ik in de app uit staan en toch zijn er verschillen…. -
@Jos-1p Zou kunnen.
Deel vooral de route en geef aan waar er verschillen zijn, dan kunnen we je beter helpen -
@Corjan-Meijerink
Route in MRA online is 290.63 km, in de app idem 290.63 en zodra ik navigeer is het aantal km’s 288.3 km. Dat zet mij voor een raadsel…. -
@Jos-1p Met "route delen" wordt bedoeld een link naar de route in jouw account en geen screenshot van de route. Pas als we de route zelf kunnen zien valt er iets zinnigs over te zeggen. Zorg er dan wel voor dat de route openbaar is voor je de link deelt!
-
@Rob-Verhoeff de route staat bij privacy “openbaar” en in dit geval heeft hij de naam “Harz 01” zoals je ook op de screenshots kunt zien…..
-
@Jos-1p wellicht heb je jouw profiel afgeschermd. Dan kan niemand die route benaderen. Als je de link deelt, dan kan dat wel. Ik kan er i.i.g. niet bij.
-
Zal nakijken hoe mijn profiel staat maar in ieder geval :
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7290959?mode=share -
@Jos-1p Ik zie geen verschil. Links jouw route die ik in Routelab heb opgeslagen. Rechts de route als ik hem ga navigeren. In afstand en tijd exact gelijk aan elkaar:
-
@Jos-1p, Routepunten 100en kilometers uit elkaar plaatsen betekent navigatie-technisch zoveel als "het kan me niet zoveel schelen over welke wegen ik rijdt". Delen van de route waar je mooi wilt rijden, daar is het niet ongebruikelijk dat je elke 2 tot 5 kilometer een vormingspunt plaatst. Het aanrij gedeelte wat je dan eventueel mee plant, maakt niet uit hoe je rijdt, als het maar zo snel mogelijk is.
In de settings kun je ook "verkeersbewuste routeberekening" uitschakelen, voor als je liever in de file staat