ervaring
-
Ik heb vorige week een rondje van 2600 km op de motor gedaan door Frankrijk. Daarvoor had ik de route gemaakt in MRA. Ik heb de routes op mijn ZUMO XT gezet en ik had de telefoon met daarop de route in de navigation next app.
Wat heb ik ervaren:- de route liep op beide devices heel goed
- de app verzint soms zelf een snellere route dan ik oorspronkelijk had bedacht. Achteraf gezien had dat te maken met te weinig routepunten waardoor Next eigen soms keuzes had. De Zumo volgde de track wel naadloos (track als route).
- Af en toe viel de internetverbinding weg. Ik had een "oude" iPhone 10X als navi en die had ik via hotspot met de iPhone 14 pro max. Er bleef dan een melding komen van ga offline. Uiteindelijk pakte Next de route wel weer op. Ik negeerde de meldingen gewoon want ik reed primair op mijn Zumo. (die vind ik uiteindelijk lekkerder kijken en geeft meer omgevingsinfo).
- Zumo stond herberekenen uit. Als ik dan bv een wegafsluiting had dan deed Next heel mooi de herberekening, dat ging goed
- Af en toe was er een wat trage opstart in de route op de Next, geen idee waarom
Samenvattend: Next heeft het goed gedaan. Maar haalt het niet bij de Zumo XT.
-
@Arjan-de-Vries, Mooie review en vergelijk, en ben het met alle punten eens, behalve de laatste
-
@Arjan-de-Vries Op basis van de geschreven review kan ik jouw conclusie niet plaatsen haha!
- Als de route correct gemaakt is met afdoende routeounten, dan is de route zo goed als gelijk aan de track. Dus niet een minpunt voor de app. Overigens kan je met de app ook de track rijden...
- De app navigeert, als je dat zelf niet wilt, online. Als dan verbinding wegvalt krijgt de app het natuurlijk even moeilijk. De XT is primair altijd offline, dus geen eerlijk vergelijk. Daartoe had je de app ook initieel al offline meten zetten.
- Hier geef je zelfs aan dat de app het herberekenen juist nuttig vond. In zekere zin dus pluspunt voor de app. De XT kan dat ook, alhoewel dat volgens veel gebruikers fout gaat ofzo. Ken de Garmin devices zelf niet voldoende om dat te beoordelen.
- Omdat je online de route ophaalt, en de verkeersegegevens van die route daarbij. Afh. van de snelheid van je momentane verbinding kan dat dus langer duren
Of je hebt meer ervaren dan hier geschreven, of je vindt de XT persoonlijk gewoon fijner, maar op basis van deze review kan je niet stellen dat de app "het niet haalt" bij de XT.
-
@Con-Hennekens vertel...
-
@Arjan-de-Vries said in ervaring:
@Con-Hennekens vertel...
Simpel, ik vind dat een Zumo het niet haalt bij Navigation Next. Op het heldere scherm na, maar dat is geen gebrek van de app, maar van de meeste telefoons.
-
@Arjan-de-Vries Fijn om te horen dat het goed is bevallen
De feedback klinkt zeer logisch! We blijven continu ontwikkelen. -
Ben ik het niet mee eens @Arjan-de-Vries, behalve de helderheid van de XT(2), die is beter dan mijn iPhone 8 plus.
Ik heb 2 weken geleden 8 dagen met de Beta versie in de off-line modus en de XT2 rondgereden in Thuringen. Op beide systemen de routes exact gereden zoals ze gepland waren.
-
Ik zou het helaas niet met je eens moeten zijn over de Zumo XT die ik nog steeds heb.
Naar mijn mening is mijn S21+ telefoon met MRA Navigation Next Beta veel duidelijker dan het Zumo XT-scherm.
Het enige waar ik moeite mee heb om te zien met mijn ouder wordende ogen, is het batterijpercentage op de S21+, maar aangezien het altijd langzaam toeneemt, is dat geen probleem.I would unfortunately have to disagree with you regarding the Zumo XT which I still have.
In my opinion my S21+ phone with MRA Navigation Next Beta is far far clearer than the Zumo XT Screen.
The only thing I struggle to see with my ageing eyes, is the battery percentage on the S21+, but seeing as its always slowly increasing its not an issue. -
Naar mijn mening is mijn S21+ telefoon met MRA Navigation Next Beta veel duidelijker dan het Zumo XT-scherm.
Ik heb een tik: ik zoek dat soort details graag na om claims te staven
Dit is het scherm in jouw toestel:Dynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1300 nits (peak)
Dus inderdaad, die heeft een hogere helderheid dan een XT (1000 nits, de XT2 1200 nits). Overigens kan een XT die helderheid continu weergeven, dat vraag ik me van de "peak" specificatie wel af. De vervelende realiteit is dat de meeste toestellen ergens blijven steken onder de helft daarvan. Laadt jouw toestel overigens nog steeds bij als die op maximale helderheid staat?