Waypoint automatisch overslaan
-
Ik ben er nog niet geheel achter wat het voordeel is van waypoint automatisch overslaan maar dat ter zijde.
Tijdens het rijden komt er een popup in beeld waypoint overslaan/terugdraaien. Nu twee opmerkingen:
1 het scherm dimt sterk waardoor wij de route niet meer zagen en juist in een beslissing moesten nemen over de wegsituatie, wellicht dit iets minder dimmend maken. Hoe dan ook waypoint werd automatisch overgeslagen ( niet teruggedraaid) terwijl we uiteindelijk toch langs ons waypoint reden. Wat is het voordeel van automatisch overslaan en waarom zou je dit willen en waarom rijden we er dan toch langs?
2 het popup menu verdwijnt voor mij te snel, na ongeveer 2 seconden denk ik. Wanneer je rijdt kan het zomaar 2 minuten duren dat je niet op je navi kijkt omdat het verkeer het niet toelaat of omdat er een lange rechte weg is en je van de omgeving geniet. Het overslaan gaat dan volledig langs je heen.
Ik zou de keuze "terugdraaien" wijzigen in "terugdraaien ja-nee(2 KNOPPEN). Deze keuze net zolang in beeld houden tot ja of nee ingedrukt is dan mis je het niet. -
@Robineke, Het voordeel van automatisch overslaan zit hem in het niet nodeloos terug gestuurd worden naar een waypoint dat je om wat voor reden dan ook gemist hebt. Door de meesten wordt dit als essentieel gezien voor een goede navigatie. Als je die melding krijgt in de nabijheid van afslagen, kruisingen en dergelijke, dan kun je het beste jezelf aanwennen om routepunten te plaatsen NA afslagen en kruispunten in plaats van net ervoor. Grappig is dat je enerzijds vind dat het pop-up te snel verdwijnt, maar er anderzijds vind dat het je route te lang uit beeld houdt Dat is een beetje tegenstrijdig. Ik denk niet dat veel gebruikers met je eens zijn om die keuze in beeld te houden tot je drukt. De essentie van automatisch skippen is dat het automatisch skipt, dus ook zonder gebruikers-interventie.
-
@Con-Hennekens de melding komt soms al 10km voor we er zijn en na overgeslagen te zijn toch het punt aandoen.
Dank voor je uitleg. -
@Robineke, Ah zo. Er loopt nog een draad met een melding van soortgelijk vreemd gedrag. Volgens mij heeft het de aandacht van het MRA team.
-
Ik vind het wel een fijne optie, mijn vorige navigatie app had dit volgens mij niet. onlangs reed ik een route waarbij ik over een afgesloten weg werd gestuurd. nadat ik zelf een andere afslag had genomen werd het routepunt automatisch geskipt waardoor ik zonder te stoppen mijn route kon vervolgen.
-
@Niels-1k Een waypoint kan soms ook op een plek liggen waar ze werken uitvoeren en dus afgesloten is. Of een kermis, een auto-ongeval, een calamiteit of "Route-Barrée à 5 km"
-
@Robineke dat is inderdaad geen normaal gedrag en niet de bedoeling lijkt mij.
-
@AWDC-LAO exact, daarom vind ik het een fijne optie
-
@AWDC-LAO daar heb je gelijk in maar dat is niet het geval. Het waypoint popup geeft aan automatisch overslaan, soms kilometers van te voren, en vervolgens komen we er gewoon langs.
-
Wat ik ervaren heb is dat de punten worden overgeslagen zodra je weer op de route zit. Dus al je punt 22, 23 en 24 overslaat en je komt net voor 25 weer op de route, dan krijg je de meldingen.