Verkeerde symbool?
-
MyRoute-app is toch wel een beetje een motorrijders navigatie app als ik het in een categorie moet zetten. Of heb ik het dan mis?? Naast motorrijders wordt er nog wel over fietsers gesproken volgens mij maar automobilisten hoor ik niet vaak. Toch??
Misschien heb ik het mis, maar zou je dan ook niet een motor ipv een auto als symbool gebruiken ?!?![alt text]( image url)
-
@Roland-Reijerse ik vraag me af of fietsen en te voet navigeren überhaupt wel kunnen met de HERE kaart?
-
@Roland-Reijerse het symbool klopt wel. De route die je voorgeschoteld krijgt zou volgens HERE begaanbaar moeten zijn met een auto. Wegen die niet toegankelijk zijn voor automobilisten, maar wel voor motorrijders worden momenteel niet ondersteund door MRA.
-
@Bart-DM said in Verkeerde symbool?:
@Roland-Reijerse ik vraag me af of fietsen en te voet navigeren überhaupt wel kunnen met de HERE kaart?
Nee, dat gaat niet lukken. Wel met de OSM-kaart. Als je op je telefoon of op de PC de route maakt in de OSM kaart, dan kan je simpel door het volgen van de pijl en de lijn je route wandelen of fietsen.
Stel we de juiste kaart in als je gaat wandelen of fietsen! Het lijkt er op dat het wandelen wel lukt als je de HERE-kaart voor hebt staan, alleen zie ik de wandelpaden niet, maar simpel een lijn daar waar de wandelpaden horen te liggen (zie voorbeelden hieronder).
Hier zie je het voorbeeld met de HERE-kaart. De wandelpaden ontbreken, maar het lijkt er op dat je zo wel de route kunt lopen:
Dit is de weergave met de OSM-kaart en zie je duidelijk de wandelpaden die je volgt:
Hier een voorbeeld van die route in Routelab: https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7505874?mode=shareIMG_7040.jpegIMG_7043.jpeg
-
@Rob-Verhoeff Ikzelf gebruik het enkel om te rijden... is het dan niet beter om wandelen en fietsen in de navigatie-app gewoon weg te laten?
-
@Bart-DM je moet je er bewust van zijn wat voor route je maakt. Maak je een route "Te voet" of "Fietsen" dan kan je geen turn-by-turn navigatie gebruiken maar moetje de lijn volgen. Maak je een route "Rijden" dan gebruik je "turn-by-turn".
-
@Rob-Verhoeff ja snap ik en akkoord, maar dan heeft de navigatie-app mijn inziens geen nut.
-
@Bart-DM Ik krijg de navigatieknop niet eens aangeboden als ik een wandel of fietsroute heb gemaakt en die vervolgens inlaad. Wat bedoel jij dan?
-
@Bart-DM, Navigeren is niet per definitie Turn-by-Turn. Follow-the-Line navigatie wordt al decennia toegepast op vele outdoor GPS toestellen, en is onder wandelaars en ook fietsers een alom geaccepteerde manier van navigeren. Het mooie van MRA is juist dat het beide kan.
-
@Bart-DM ik denk nu dat ik weet wat jij bedoelt. Een route die je in eerste instantie hebt gemaakt via de website met als karakteristiek "Rijden" wil je daarna navigeren door in de navigtie-instellingen de reismodus op "Fietsen" te zetten. Dat gaat inderdaad niet werken. In dat geval ben ik het met je eens dat "Fietsen" en "Te voet" geen meerwaarde (meer) hebben.
Of is het nog iets anders dat jij bedoelt?
Die voorbeeld route hierboven heb ik gemaakt met als karakteristiek "Te voet". In mijn app staat de reismodus altijd op "Rijden". Omdat ik de route heb gemaakt als "Te voet" krijg ik nooit de turn-by-turn navigatie aangeboden. En dan heeft die functie geen meerwaarde.
-
@Rob-Verhoeff klopt dat bedoel ik. De HERE kaart ondersteunt fietsen en te voet navigeren niet, maar toch is de optie er in de app. Dus mijn inziens is dat nutteloos en enkel verwarrend.
Ik zie dat dezelfde route als rijden wordt genomen, enkel de tijd wordt aangepast. -
@Con-Hennekens ja maar daarvoor heb je Next niet nodig. Dat kan je gewoon via de MRA app doen.
-
@Bart-DM dit gaan we inderdaad nog correct afschermen. Het is in de eerste instantie niet de bedoeling om wandelen en fietsen in HERE navigatie te ondersteunen.
De beschikbare kaartlagen en route berekening is daarvoor op dit moment niet geschikt.
-
@Corjan-Meijerink ok thx. Eigenlijk vat je in 1 zin samen wat ik bedoelde
-
@Bart-DM
-
@CD130 De route die je voorgeschoteld krijgt zou volgens HERE begaanbaar moeten zijn met een auto. Wegen die niet toegankelijk zijn voor automobilisten, maar wel voor motorrijders worden momenteel niet ondersteund door MRA.
=> Ah dat wist ik niet ! Thanks ! Ben ex-motorrijder, maar rij heel erg graag de motorroutes nu met de auto ....