Routeplanning en vermijden van wegtypes met openstreetmap
-
Gisteren een ritje geplanned met één tussenstop via de website met openstreetmap.
Waypoint 1 naar 2 gewoon snelste route.
Van 2e naar 3e waypoint Vermijd snelwegen, steden en woonwijken.Eerst deel gaat goed.
Na de stop via N-weg naar zwartsluis.
Daar bij de rotonde een fietspad opgestuurd richting Hasselt.
In de route stond verder dat ik de weg overmoest steken naar een weg verboden voor motorvoertuigen.
Omdat ik wist dat je daar niet langs mag, heb ik een alternatieve route gekozen naar een stukje verder op de route.
Hierna ging de hele route in de war en werd ik via de snelweg naar het eindpunt gestuurd.
Ik heb nog gezocht om de route instelling aan te passen, maar heb dat tot nu toe nog niet kunnen vinden!Dat je af en toe eens een verkeerde weg wordt opgestuurd vindt ik nog niet zo erg, maar dat de hele route planning om zeep is wel.
Ik werk al 20 jaar met Tomtom(sinds navigator2 op een PDA en een GPS module ), maar ik kan nog niet echt wennen MyRoute-App -
@Johan-Ri ik ga er even vanuit dat je de gemaakte route gereden hebt met Nav Next?
Heb je na de route gecreerd te hebben in de OSM de route wel geconverteerd naar Here kaart? De segmenten werken alleen in osm, maar als je de route op Nav Next wilt rijden moet je die wel in de Here kaart geschikt maken.Heb je de track of de route genavigeerd met next?
-
@Johan-Ri Inderdaad is de vraag die @StefanHummelink stelt essentieel. Een route gemaakt in OSM wordt compleet anders gereden in de Navigation Next app.
Advies is om de route altijd met de HERE kaart te maken. Indien je bepaalde “vermijd” opties gebruikt kan het ook nog mis gaan omdat de app daar geen rekening mee houdt, dat moeten we nog toevoegen
Voor nu zou je de route om elke willekeurige manier kunnen maken, vervolgens uit breiden naar (veel) meer routepunten en dan even controleren in de HERE kaart (als ie daar nog niet op staat). Op die manier weet je vrij zeker dat de route zo genavigeerd wordt als gewenst.