Toekomstige routepunten overgeslagen
-
Vandaag was ik een route aan het rijden en liep tegen iets raars aan.
De aanleiding kan ik begrijpen maar het gevolg niet.In de afbeelding is te zien dat route wat raar loopt. 1 routepunt staat niet op de zwarte lijn.
De route heb ik in een eerste instantie gemaakt op de TomTom kaart. Daar was geen probleem aanwezig. Op het laatste moment snel omgeschakeld naar de Here kaart. Hierdoor heb ik deze afwijking niet gezien.
De route heeft profiel "Auto". Dit is even belangrijk.Op de plek van de rode pijl staat onderstaand bord
Blijkbaar staat deze info ook in de Here kaart. Het is daarmee dus logisch dat je een afwijking krijgt zoals in de eerste afbeelding. Tot zo ver dus niets vreemds.
Nu komt het.
Aangezien ik met de motor ben, ga ik er dus wel in en negeer dus de route zoals MRA Next deze aangeeft.
Na ongeveer 300 meter op deze weg gereden te hebben, heeft MRA vervolgens 5 routepunten automatisch overgeslagen. Die routepunten liggen in een traject van 10 kilometer die nog komen moet.
Wie-o-wie kan mij dit uitleggen? -
@M-Schrijver de app zal 3 keer proberen je op de juiste route naar het volgende shapingpoint te brengen. Daarna volgt herberekening naar het dichtstbijzijnde shapingpoint. Dat kan dus makkelijk veroorzaken dat er daardoor een aantal worden overgeslagen.
Anders deel url van de route kijken we ff met je mee -
Er waren niet eens herberekeningen zichtbaar. Ik hoorde binnen een aantal seconden 5x het geluid van het automatisch overslaan van een routepunt.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/10607324?mode=shareHet probleem begint dus net voorbij routepunt 144. Kort nadat ik routepunt 145 voorbij was, waren alle routepunten t/m 149 al overgeslagen.
-
@M-Schrijver Ik heb kort naar je route gekeken. 144 staat inderdaad op een afgesloten weg, dan zal herberekening plaatsvinden. Omdat de volgende routepunten niet helemaal lekker stonden zou het zomaar kunnen zijn dat daardoor die punten ook werden overgeslagen.
-
Punt 145 snap ik.
Maar de rest absoluut niet.
Dat ze volgens jou niet zuiver genoeg staan ben ik het absoluut niet mee eens. Ze staan exact op de weg. Zelfs op de zwarte routelijn die nog wat smaller is.Het einde van de weg waar punt 145 staat, komt samen met waar de route verder gaat. Dus verder kijken dan dat punt is absoluut niet nodig. Je pakt daar immers de originele route weer op.
-
@M-Schrijver We zijn het eens dat 145 niet op de route staat en die is wel oorzaak en gevolg van die herberekeningen. Dat jij kunt zien dat op het einde van de weg waarop 145 staat samenkomt met de route wil nog niet zeggen dat MRA dat ook kan. Het blijft dan een apparaat dat zelf niet nadenkt alleen binnen de gegeven parameters moet opereren. 147 en 149 staan redelijk maar niet perfect. Zouden in ieder geval goed genoeg moeten staan voor MRA om te kunnen navigeren.
Ik denk echt dat de oorzaak ligt bij 145 -
Het gaat er ook niet om waarom er berekend wordt. Het gaat erom dat in een kwestie van een paar seconden 4 routepunten worden overgeslagen. Waar helemaal geen reden toe is.
Uiteraard zou MRA moeten kunnen zien dat de route aan het einde van de weg samenkomt. Daar is het een navigatie voor.
Dat ik over een weg rijd, waar ik niet komen mag volgens de kaart, doet er niet toe. De weg staat op de kaart en heeft zelfs een naam.