Beperking in uploaden van bestanden
-
Ik ben sinds kort gebruiker van MRA en begin steeds enthousiaster te worden. Als fervent gebruiker van de camper zou ik graag de bestanden van CamperContact gebruiken in MRA. Mij valt op dat er een beperking zit in de mogelijkheid om bestanden van (onder andere) CamperContact te uploaden. De bestanden mogen niet te groot zijn om het uploaden niet te vertragen. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen?
-
@Joep-Dorgé Over welk soort bestanden heb je het? Routebestanden? Andere bestanden? Welk abonnement heb je?
Er zit een beperking op het aantal bestanden dat je mag uploaden als basic gebruiker (ik meen 25 routes). Voor onbeperkte cloudopslag van routebestanden heb je minimaal een silver-account nodig.Edit: ik lees in een eerder bericht van jou dat je (nu nog) een basic-gebruiker bent. Dan zit je inderdaad aan een limiet op het aantal routebestanden dat je mag bewaren in de cloudopslag.
-
@Rob-Verhoeff ik heb nu de trial van de MRA next module. Daar zit een upload-beperking op van 200mb. De bestanden die ik bedoel zijn camperplaatsen in bijv N, maar zouden ook campings kunnen zijn. Deze zijn te downloaden van de NKC site en hebben de .kml extensie. Overigens begin ik wel steeds enthousiaster te worden over deze app. Veel mogelijkheden!. Ik heb wel het idee dat hij specifiek voor motorrijders is ontworpen en nu verder ontwikkeld wordt.
Begrijp ik goed dat bij de definitieve aanschaf van de MRapp de mogelijkheid om te uploaden groter is?
-
@Joep-Dorgé, ik neem aan dat jij bedoeld het uploaden van POI bestanden?
Toevallig liep ik vorige week aan tegen een situatie waarbij ik kon kiezen uit het downloaden van een OV2 of een GPX als POI bestand. Bij het importeren van het eerste kreeg een melding dat er teveel punten in zouden zitten (wat geheid niet het probleem was). Het importeren van hetzelfde bestand als GPX werkte wel gewoon.
Ja, je abonnement zegt iets over de mogelijkheid van opslag. Ik denk wel dat dit zich beperkt tot routes en routetracks. Het Basic abonnement heeft een limiet van 25 routes (en routetracks), en alle betaalde varianten van de planner zijn ongelimiteerd.
-
@Con-Hennekens Dank voor je duidelijke reactie. De bestanden die ik wil uploaden zijn jammer genoeg niet in gpx beschikbaar. Ik ga eens kijken of er een tool te vinden is waarmee dit kan.
Zoals ik uit je reactie begrijp zou het probleem opgelost zijn als ik een betaalde versie van MRA definitief aanschaf. Ik ben nu met de trial aan het hobbyen en dat bevalt prima. -
@Joep-Dorgé Ik heb deze wel eens gebruikt. Geen idee of je daarmee uit de voeten kunt:
-
@Joep-Dorgé, Nee, dat gaat het probleem met het importeren OV2 bestanden niet oplossen denk ik Wel de limiet op het aantal routes dat je kunt opslaan. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je daar al aan zit.
-
@Rob-Verhoeff ok, ik ga er mee aan de slag. Dank!
-
@Rob-Verhoeff Tja, dat is nou jammer. Converteren gaat prima met jouw tool, daarna de bestandsnaam aanpassen en uploaden. MRA Komt dan helaas met de foutmelding dat er geen routepunten zijn. Met andere woorden, volgens mij worden de camperplaatsen door MRA niet herkend als POI of routepunt.
-
Hi @Joep-Dorgé if you wish to import the campsites, motorhome pitches as simple points of interest, these files should be quite small unless you are talking of tens of thousands of sites / points.
I regularly export points from google maps as KML files & use https://gpx2kml.com to convert them to GPX
Then I can easily add them to my MRA poi library -
@Brian-McG Thanks for your advise! I tried the tool you send, but MRA could not read the file. Maybe I want something that's not possible in MRA? I don 't want to import routes in my MRA: spaces where you can stay with your MobilHome or campervan, a kind of POI's. In TomTom it's easy to upload those files which have the extension .kml I was hoping to do the same in MRA.
-
@Joep-Dorgé said in Beperking in uploaden van bestanden:
MRA Komt dan helaas met de foutmelding dat er geen routepunten zijn. Met andere woorden, volgens mij worden de camperplaatsen door MRA niet herkend als POI of routepunt.
Nu ik dit lees: het lijkt erop datn jij een nieuwe route probeert te uploaden. De GPX bevat geen routepunten, maar POI punten. Het uploaden van POI gaat als volgt:
- open een willekeurige route, of maak een nieuwe
- ga in de linker kolom naar Points of Interest
- klik tabblad "bibliotheek"
- klik "toevoegen"
Dit is de plek om POI bestanden te uploaden
-
This post is deleted! -
This post is deleted! -
@Con-Hennekens Ik heb je advies gevolgd en nu dus de camperplaatsen als poi in MRA kunnen plaatsen. Dank voor je duidelijke uitleg!
Nu ga ik verder met ontdekken. In de poi wordt nu de naam met verwijzing naar Campercontact genoemd. Je kunt nu dus in de CC-app de omschrijving en reviews van de betreffende camperplaats opzoeken. Het zou mooi zijn als de poi een link heeft die rechtstreeks naar de betreffende omschrijving leidt. Maar dat is wellicht iets teveel gevraagd. -
@Joep-Dorgé, Ja, ik kon het ov2 bestand ook meteen netjes zonder omzetting uploaden in de POI bibliotheek.
Als er een link in de omschrijving zou staan, wordt dat vanzelf een hyperlink in de POI details in MRA CC hoeft dus alleen maar die link toe te voegen in de omschrijving, zoals ze dat ook met de telefoonnummers hebben gedaan.
-
@Con-Hennekens Vanmiddag meteen een mailtje naar CC gestuurd. Ben benieuwd.