routepunt toevoegen tss geplaatste routepunten
-
Hallo,
Waar zit mijn probleem,
Ik heb een route gemaakt met verschillende routenpunten.
Nu is mijn vraag of ik bv tss punt 7 en 8 een extra routeplanner kan toevoegen zonder dat dit nieuwe routeplanner ineens nr 37 word omdat het einde van mijne rout nr 36 is.Uitkijken naar jullie antwoorden en of dit lukt, Alvast bedankt
-
@Grizzly dat is simpel. Als je met een pc werkt klik dan op de bewuste plek OP de route en er zal een extra routepunt worden toegevoegd. Klik je NAAST de route dan komt er een extra routepunt bij maar dan wel aan het einde
-
@Grizzly said in routepunt toevoegen tss geplaatste routepunten:
Ik heb een route gemaakt met verschillende routenpunten.
Nu is mijn vraag of ik bv tss punt 7 en 8 een extra routeplanner kan toevoegen zonder dat dit nieuwe routeplanner ineens nr 37 word omdat het einde van mijne rout nr 36 is.Je kan op ieder plek op jouw route extra routepunten toevoegen, maar om te voorkomen dat deze nieuwe routepunt nr 37 wordt (zoals je in jouw voorbeeld schets) MOET je deze dus OP de route plaatsen zoals @Marinus-van-Deudekom al vermeld.
Dus, gebruik makend van jouw situatie, als je tussen routepunt 7 en routepunt 8 een nieuwe routepunt plaats, dan krijgt die nieuwe routepunt het eerst opvolgende nummer geteld vanaf de voorgaande routepunt. Maw. in jouw situatie blijft routepunt nr 7 staan, de nieuwe routepunt krijgt dan nummer 8 en vanaf daar telt MRA dan bij elke routepunt 1 cijfer bij op zodat aan het eind de laatste routepunt (stoppunt of eindpunt) nummer 37 wordt.
Jouw laatste routepunt, die tevens dus ook het eindpunt is, zal altijd de laatste getal in de hele reeks hebben, ongeacht hoeveel routepunten je plaats (begrenst tot het max toelaatbare binnen MRA).
Klik je iets te ver naast de route, dan zal die aangeklikte locatie dus het eindpunt worden en krijgt dan automatisch het laatste getal mee, in jouw geval zou dat dus dan routepunt nummer 37 zijn.
-
Je spreekt over nieuwe routeplanner.
Bedoel je daarmee de routeplanner in versie 4.2.0 van de app?Ik in mijn reactie er even vanuit dat de route gemaakt hebt, op je smartphone en niet op de laptop/PC.
Als ik op mijn Smartphone naar Routelab ga. Kom ik in feite op de website van MRA uit.
Als ik vervolgens probeer om een routepunt te voegen tussen 2 bestaande punten, lukt mij dat niet. Dit wordt altijd een nieuwe laatste routepunt (handje). Zoals ik het voorbeeld ook gebeurd.
Wat ik dan doe. Ik verplaatst het laatste routepunt (37 in het voorbeeld) in de lijst met alle routepunten naar de positie waar deze bedoel is. Dus tussen 7 en 8 in. De gehele lijst wordt vervolgens hernoemd en de het routepunt staat op de juiste plek.
Wellicht dat dit ook werkt in nieuwe routeplanner van versie 4.2.0 -
@M-Schrijver je moet wel PRECIES OP de route klikken. Dat is met een smartphone wel iets dar enige oefening vergt. Maar ja oefening baart kunst
-
@M-Schrijver said in routepunt toevoegen tss geplaatste routepunten:
Als ik vervolgens probeer om een routepunt te voegen tussen 2 bestaande punten, lukt mij dat niet. Dit wordt altijd een nieuwe laatste routepunt (handje). Zoals ik het voorbeeld ook gebeurd.
Verder inzoomen en ècht OP de routelijn tikken. Dan werkt het echt.
-
Dat gaat met de crosshair functie op de smartphone echt wel goed. Dit kan je precies op de weg of routelijn zetten.
-
@M-Schrijver
Precies op de route dan verschijnt volgens mij een plusteken en wordt het punt toegevoegd;
Maar klik je er net naast dan verschijnt dit plus teken niet en zet je een nieuw punt dat als nieuw eindpunt gezien wordt.
-
Mijn vraag is nog niet beantwoord.
Praten we over PC/Laptop of versie van 4.2.0 op de smartphone.
@ErikS
Je praat over het "Plusteken" dat verschijnt als je precies op de route staat. Dan heb je het over Laptop/PC
Mijn uitleg en ervaring gaat over wijzigen op je smartphone.Daar werkt het anders:
Via de optie Routelab:Of de routeplanner in versie 4.2.0:
-
Klopt inderdaad. De afbeeldingen van mij is op de PC.
En de afbeelding van jou is inderdaad op de smartphone.